وزیر خارجه سوریه تأکید کرد حمایت ایران، روسیه و حزب‌الله در تقویت پایداری سوری‌ها و کاهش رنج آن‌ها تأثیر زیادی داشته است.
کد خبر: ۹۴۸۷۷۴
ترکیه فورا نیروهای خود را از سوریه خارج کند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، ولید المعلم، وزیر خارجه سوریه در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: ما از تلاش‌های بین المللی برای مبارزه با تروریسم استقبال می‌کنیم اما این تلاش‌ها باید با هماهنگی دولت و ارتش سوریه صورت گیرد. اگر این هماهنگی نباشد این تلاش‌ها نقض حاکمیت و مداخله آشکار محسوب می‌شود و تأثیر جشمگیری نیز بر میدان نخواهد داشت بلکه اوضاع را بدتر خواهد کرد.

ولید المعلم گفت: ما امروز در شرایطی اینجا کنار هم جمع شده‌ایم که تروریسم در سرتاسر جهان گسترش یافته است؛ تروریسمی که ما بارها به آن هشدار داده بودیم. تروریست‌ها تنها به ریختن خون سوری‌ها راضی نشدند بلکه تمامی مردم جهان را هدف قرار دادند حتی کشورهایی که از تروریسم حمایت کردند مورد هدف قرار گرفتند. همچنان مردم بی گناه این کشورها بهای اشتباهات دولت‌هایشان را می‌پردازند.

وی گفت: در طول پنج سال و اندی مردم سوریه همچنان بیشترین کسانی هستند که بهای جنایت‌های تروریست‌ها را با خون و امنیت و ثبات خود می‌پردازند. همگان می‌دانند که اگر حمایت خارجی از تروریسم نبود تروریسم در کشور ما گسترش نمی‌یافت. بر هیچ کسی پوشیده نیست که قطر و عربستانی که افکار وهابیت را رواج می‌دهند این نقش را ایفا کردند و با تمامی ابزارهای ممکن از تروریسم حمایت کردند.ترکیه نیز مرزهایش را به روی ده‌ها هزار تروریست باز کرد.

المعلم گفت: ما در سوریه به نیابت از جهان با تروریسم می‌جنگیم. ارتش شجاع ما مستحق حمایت و تقدیر است. اقدامات تروریستی در کشور ما در مقابل چشم و گوش تمامی جهان صورت می‌گیرد. با این حال مردم سوریه همچنان در برابر تروریسم پایدار هستند. آنچه بر اعتماد و اطمینان ما به پیروزی بر تروریسم می‌انجامد دستاوردهای ارتش سوریه در جنگ با تروریست‌ها با حمایت دوستان واقعی ما مثل ایران و روسیه و مقاومت لبنان است. این حمایت‌ها در تقویت پایداری مردم سوریه و کاهش رنج آن‌ها نقش زیادی داشت. ما امیدواریم بقیه کشورها نیز قبل از آنکه فرصت از دست برود بیدار شوند و خطری را که متوجه ماست دریابند.

وزیر خارجه سوریه همچنین گفت: ما حضور نیروهای ارتش ترکیه در شمال سوریه را به شدت محکوم می‌کنیم و از آنکارا می‌خواهیم فورا نیروهای خود را از کشور ما خارج کند.

وی گفت: حمله آمریکا به مقرهای ارتش سوریه در شهر دیر الزور نشان دهنده همدستی آمریکا با داعش است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
احمد
-
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
۰
۰
دولت آمریكا با همكاری تركیه و اسرائیل و با پول های عربستان و قطر و چند كشور دیگر جریانات تروریستی منطقه را راه انداخته اند . و این كه ادعای مبارزه با تروریست و در راس انها داعش را دارند ادعایی بیش نیست...تركیه ارتش خود را آورده تا مبارزه با تروریست را تحت شعاع قرار دهد.آمریكا در ظاهر مبارزه با تروریست قصد تضعیف دولت سوریه را دارد..زنده باد مردم مقاوم سوریه......و مرگ بر دولت فریب كار آمریكا و ایادی منطقه ایی شان یعنی سعودی و وهابیت ضد بشر
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها