معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: نمایشگاه دو سالانه هنر معاصر تحت عنوان «صلح روی کاغذ» در سالروز شکست حصر آبادان در محل موزه این شهر برگزار می شود.
کد خبر: ۹۴۸۵۷۸
نمایشگاه «صلح روی کاغذ»

به گزارش جام جم آنلاین از خوزستان، سید مرتضی نعمت زاده با اشاره به برپایی این نمایشگاه در مردادماه امسال و در محل بنیاد آفرینش های هنری نیاوران تهران، گفت: فاز دوم از دومین دوره این نمایشگاه از پنجم مهرماه امسال تا اول آذرماه سال جاری برای هنرمندان و علاقمندان به هنرهای تجسمی، در جنوب کشور و در منطقه آزاد اروند برپا می شود.

وی افزود: دوسالانه هنر معاصر در دوره دوم خود با تمرکز روی موضوع «صلح بر روی کاغذ» در اوایل بهار سال ٩۴، برنامه ریزی و راه اندازی شد و با دعوت از نگارخانه های خصوصی در تهران و تعدادی از شهرستان ها و چند گالری خارجی، کار خود را برای دوره دوم آغاز کرد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند تصریح کرد: در دومین دوره این دوسالانه که شامل ۲ بخش دعوت از هنرمندان مدعو و انتخابِ کارهای پیشنهاد شده از طرف گالری ها و آثار هنرمندان مستقل توسط هیئت انتخاب کننده بود، حدود ۲۰۰ اثر برای نمایش برگزیده شد.

نعمت زاده گفت: در برپایی این نمایشگاه بیش از ۱۵ موسسه و گالری و بیش از ۱۴۰ هنرمند داخلی و خارجی از کشورهای ایتالیا، آلمان، مکزیک، آمریکا، انگلیس، مصر، فلسطین، بوسنی، کویت، فرانسه، بلژیک، ترکیه، هندوستان، تونس، سوئیس، ویتنام، استرالیا و اوکراین شرکت دارند.

وی از سازمان منطقه آزاد اروند، موزه هنرهای معاصر تهران، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خوزستان، شهرداری آبادان، موزه هنرهای معاصر آبادان و مرکز توسعه هنرهای تجسمی معاصر به عنوان حامیان برپایی این نمایشگاه نام برد.

محمد علاف‌پور - خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها