بر اساس دستور بانک مرکزی از ابتدای مهر ماه توزیع دور جدید کارت‌های اعتباری 10 ، 30 و 50 میلیون تومانی در بانکهای کشورآغاز شد ، اما هنوز هم برخی از بانکها اعلام می کنند که بخشنامه ای به آنها ابلاغ نشده است و آنهایی که توزیع این کارتها را آغاز کرده اند هر یک شرایط خاصی را برای در اختیار قرار دادن این کارتها اعلام می کند که نشان می دهد رویه یکپارچه و هماهنگی در این زمینه وجود ندارد .
کد خبر: ۹۴۸۵۶۱
رویه های سخت گیرانه سر راه کارت های اعتباری 10،30و 50 میلیونی / وثیقه ملکی برای 15 میلیون ؟!

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین ، در حالیکه برخی از بانکها اعلام می کنند که نیازی به وثیقه ملکی برای گرفتن این کارتها در رقمهای 30 و 50 میلیون تومانی وجود ندارد، اما برخی از بانکها عنوان می کنند که برای رقم های بالاتر از 15 میلیون تومان باید حتما سند ملکی به وثیقه گذاشته شود .

مدیر اعتبارات یکی از شعبات بانک ملی به خبرنگار ما گفت : برای گرفتن این کارت نیازی به ارائه سند ملکی به عنوان وثیقه وجود ندارد، بلکه آوردن ضامن معتبر با نامه کسر از حقوق اکتفا می کند ، وی حتی در مورد تعداد ضامنین مورد نیاز برا ی گرفتن این کارت اعتباری توضیح داد : که حتما نیازی نیست که برای هر 10 میلیون تومان یک ضامن آورده شود، بلکه ضامنین اعتبار سنجی می شوند و اگر وضعیت مالی مناسبی داشته باشند و خوش حساب بوده باشند تعداد ضامنین مشخص می شود . اما از سوی دیگر برخی از شعبات با توجه به سیاست های بانکی که برای آنها تعریف شده است نگاه سخت گیرانه تری در پیش گرفته اند چه در مورد ضامنین و چه وثیقه ملکی.

مدیر اعتبارات یکی از شعبات بانک ملت به خبرنگار جام جم آنلاین گفت : البته هنوز به ما بخشنامه ای از سوی بانک مرکزی ارائه نشده است ولی باابلاغ آن نیز شرایط این بانک اینگونه است که برای ارقام بالاتر از 15 میلیون تومان حتما باید وثیقه ملکی نیز ارائه شود و اگر این سند ارائه شود یک ضامن اکتفا می کند .

یکی دیگر از شعبات بانک ملت نیز به خبرنگار جام جم آنلاین گفت :برای گرفتن وام 10 میلون تومانی شما می توانید به هر شعبه بانک ملت مراجعه کنید اما برای ارقام 30 و 50 میلیون تومانی حتما باید حسابتان درهمان بانکی که می خواهید کارت اعتباری بگیرید متمرکز باشد .وی در ادامه در مورد تعداد ضامنین گفت برای هر 10 میلیون تومان شما باید یک ضامن بیاورید، یعنی برای گرفتن کارت اعتباری 30 میلیون تومانی 3 ضامن و برای گرفتن کارت اعتباری 50 میلیون تومانی باید 5 ضامن معرفی کنید،اما اگر سند ملکی به وثیقه بگذارید دیگر نیازی به ضامن نیست و فقط باید خودتان مدارک تعریف شده را مانند بحث کسر از حقوق را ارائه دهید .

به گفته این مدیر اعتباری بانک ملت اقساط این کارت ها ی اعتباری 12تا 36ماهه با سود 18 درصد تعریف شده است که قسط ماهانه کارت اعتباری 30 میلیون تومانی یک میلیون و 85 هزار تومان واقساط کارت اعتباری 50 میلیون تومانی ماهانه یک میلیون و 810 هزار تومان می شود . البته حقوق ماهانه فرد متقاضی باید به اندازه ای باشد که برای پرداخت اقساط کافی باشد.

یکی از شعبات بانکها نیز در مورد مدت زمان صدور این کارتها گفت : اگر مدارک فرد متقاضی کامل باشد، ظرف دو تا سه روز کارت اعتباری در اختیارش قرار می‌گیرد و نیازی در نوبت ماندن نیست.

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین ، دستورالعمل جدید کارت اعتباری مرابحه درحالی با هدف تسهیل استفاده از کارت‌های اعتباری 18 شهریورماه به نظام بانکی ابلاغ شد که بانک مرکزی تلاش کرده در این دستورالعمل ابهامات قبلی کارت های اعتباری را رفع کند.

چهار تغییر مهم در دستورالعمل جدید بانک مرکزی اعمال شده که شامل ایجاد امکان بازپرداخت به صورت نسیه با اقساط 12 تا 36 ماهه علاوه بر نسیه دفعی، الزام به تخفیف اقساط زود پرداخت متناسب با مدت باقی‌مانده تا سررسید، عدم دریافت سود از مشتری در صورت توافق مؤسسه اعتباری و پذیرنده کارت و ایجاد امکان واریز وجه به کارت اعتباری می باشد.

از امتیازات کارت های اعتباری جدید این است که با اجرای دستورالعمل جدید بانک مرکزی کارت های اعتباری با مبالغ 100 تا 500 میلیون ریال بر مبنای میزان درآمد و توان بازپرداخت افراد در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت البته براساس این طرح کارت های اعتباری با 3 رنگ مختلف به ارقام 100 میلیون ریال، 300 میلیون ریال و 500 میلیون ریالی در اختیار مردم قرار می گیرد.

از دیگر تفاوت های کارت های رنگی- اعتباری جدید این است که تمام مردم می توانند متقاضی دریافت این کارت ها از نظام بانکی باشند چراکه در طرح قبلی محدودیت در توزیع کارت های اعتباری برای مردم وجود داشت و تنها کارگران و بازنشستگان می توانستند کارت های خرید را دریافت کنند.

سیما رادمنش_جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
كسرا
-
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
۰
۰
مردم این مبالغ را وام بگیرن كه چی بشه ؟ مگر با این مبالغ میشه كاری كرد ؟ مگر میشه كسب و كار راه انداخت ؟ یا كسب و كارهای قبلی را از فلاكت نجات داد ؟ فقط بیشتر بدهكار میشیم همین . این تسهیلات نوشدارو بعد از مرگ سهرابه آن هم نوشدارو با قطره چكان .
رضا
-
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
۰
۰
به نظرم طرح خوبی است چون محدودیت های سابق را ندارد كه فقط با آن می بایست لوازم خانگی ایرانی خرید تا آنجایی كه می دانم خیلی از كشورها چنین كارتهایی را دارند و می تواند مشكل بسیاری رابرای خریدن جهیزیه یا ماشین و ... حل كند البته هركس بر اساس وسعش میزان وام درخواستی را تعریف می كند
علی
-
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
۰
۰
این كه باز هم شد وام بانكی با سود و ضامن و وثیقه ملكی!! كارت اعتباری یا كردیت كارت یعنی شخص نسبت به اعتبار بانكی خودش میتواند خرید كند و آخر ماه پول را به حساب برگرداند. اگر كسی هم پول را برنگرداند بعنوان بد حساب یا بد كردیت از تمام حقوق شهروندی ساقط میشود و ضامن و وثیقه به دردش نمیخورد.
حسین
-
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
۰
۰
مگه 15 میلیون چقدر است كه وثیقه ملكی بخواهد؟ الان خودم از بانكهای دولتی 50 میلیون وام گرفتم با دو ضامن كارمند . بدون گواهی كسر حقوق
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها