رئیس سازمان هواپیمایی کشوری :

آزادسازی، نرخ بلیت هواپیما را کاهش می دهد

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مدیریت نرخ بلیت هواپیما پس از خرید هواپیماهای جدید گفت: قیمت‌ها رقابتی شد و بعد از این فرایند قیمت‌ها در غیر از پیک به شدت کاهش پیدا کرده و همچنان رقابتی بودن بازار و حقوق مردم از اهمیت ویژه نزد ما بر خوردار است.
کد خبر: ۹۴۸۱۵۲
پیش‌بینی آخوندی از کاهش شدید قیمت بلیط هواپیما

به گزارش جام جم آنلاین، عباس آخوندی با حضور در برنامه بخش خبری ساعت 21 شبکه اول سیما با اشاره به صدور مجوز فروش هواپیما به ایران از سوی وزارت خزانه داری امریکا، ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و این موفقیت بزرگ به ملت ایران اظهار داشت: توافق کلی ما با ایرباس برای خرید حدود 118 فروند با ATR برای دریافت 20 فروند و با بوئینگ برای خرید 108 فروند هواپیما است که باید طی 8 سال به ایران تحویل داده شود.

وی افزود: مجوزها از OFEC اخذ شده است و حالا بعد از 40 سال تحریم خرید بویینگ، می‌توانیم مستقیم از این شرکت هواپیماسازی خرید کنیم و این اتفاق بسیار بزرگی در صنعت هوانوردی و همچنین جهان بازرگانی و تجارت بین‌المللی برای ایران است.

وزیر راه و شهرسازی با بیام اینکه "به تدریج تمام مجوزهای لازم اخذ خواهد شد" گفت: دریافت این مجوزها خواست بازار جهانی است بنابر این هیچ کس نمی‌تواند در آن خللی ایجاد کند.

آخوندی با اشاره به زمان تحویل هواپیماها بیان داشت: طبق مفاد قرارداد تحویل این هواپیماها در سال 2016 شروع‌ می‌شود و تا هشت سال روند تحویل هواپیما ادامه دارد و امیدواریم در پاییز و زمستان اولین هواپیما را وارد ایران کنیم.

وی با اشاره به اظهارات برخی مبنی بر درخواست ایران برای کاهش تعداد هواپیماهای سفارش داده شده تصریح کرد: چنین مساله‌ای مطرح نیست و طبق قرارداد در طول هشت سال این هواپیماها تحویل ایران خواهند شد و همانطور که می‌دانید تولید هواپیما بر اساس سفارش انجام می‌شود. همچنین این حجم از هواپیما در هیچ نقطه‌ای از جهان یک‌جا تحویل نمی‌شود.

به گفته وزیر راه و شهرسازی اولین سری هواپیماها از هر دو شرکت ایرباس و بویینگ تحویل ایران ایر خواهد شد. اما این چراغ سبزی برای تمام ایرلاین‌های ایرانی جهت ورود به مذاکره و خرید هواپیما است به طوری که چند ایرلاین ایرانی هم اکنون با هر دو شرکت بوئینگ و ایرباس وارد مذاکره شده‌اند.

آخوندی در پاسخ به این سوال که «آیا امکان صدور مجوز برای خرید هواپیماهای دست دوم وجود دارد یا خیر؟» گفت: شرط خرید هواپیماهای دست دوم لزوم پایین بودن سن ناوگان و بعد از سال 2000 میلادی است. همچنین باید خرید به صورت مستقیم انجام شود تا تمام شرایط پشتیبانی دریافت شود.

این عضو کابینه دولت یازدهم با تاکید بر اینکه «با صدور این مجوز سدهای پیش رو شکسته شد» ابراز داشت: روش پرداختی ما در این قرارداد، اجاره به شرط تملیک است و در واقع تامین کننده مالی خرید را انجام می‌دهد و هواپیماها به ما واگذار می‌شود. لذا کمترین مشکل در نقل و انتقال پول با این مدل انتخابی نسبت به سایر مدل‌های موجود در بازارهای بین‌المللی است.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه قرارداد تامین هواپیماها یک خرید تجاری و بین‌المللی است، تمام تضامین از جانب ایران ایر ارائه می‌شود و دولت هیچگونه دخالتی در خصوص تضامین ندارد.

آخوندی با اشاره به قرارداد خرید هواپیماهای 80 نفره از شرکت میتسوبیشی ژاپن ابراز داشت: یکی از شرکت‌های ایرانی در حال مذاکره با این شرکت ژاپنی برای خرید هواپیمای 80 نفره و پیشرفت در مسیر مذاکرات است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
رسول
-
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
۰
۰
بابا وقتی ما داریم بهترین هواپیمای مسافر بری در اصفهان می سازیم چرا باید از ارباس و یا بوئینگ هواپیما بخریم كه از نظر كیفیت با هواپیماهای تولیدی در ایران اصلا قابل مقایسه نیست . وسلام
عماد
-
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
۰
۰
بازم ازاین خبرهای كذبه مثل كاهش قیمت اینترنت كه باعث شد گرونتر هم بشه و ترافیك رایگان شبانه هم برداشته بشه.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها