رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی:

داعش تیم‌های زیادی را به ایران فرستاده بود

ولیعهد عربستان سعودی با بیان اینکه عربستان توافقنامه مبارزه با تروریسم را قبل از حادثه 11 سپتامبر امضا کرد، گفت: عربستان در کنار آمریکا و انگلیس در راس مجموعه مبارزه با حمایت مالی از داعش قرار دارد.
کد خبر: ۹۴۷۸۳۹
پیش‌شرط ولیعهد عربستان برای رابطه با ایران

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، «محمد بن نایف» ولیعهد عربستان سعودی چهارشنبه شب طی سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد که عربستان از اولین کشورهایی است که از تروریسم رنج می برد و با آن دست و پنجه نرم می کند.

بن نایف افزود: عربستان از سال 1992 تاکنون در معرض بیش از 100 حمله تروریستی قرار گرفته است و یک کشور منطقه در 18 عملیات تروریستی علیه عربستان دست داشته است.

وی گفت: عربستان توافقنامه مبارزه با تروریسم را قبل از حادثه 11 سپتامبر امضا کرد و به همراه آمریکا و انگلیس در راس مجموعه مبارزه با حمایت مالی از داعش قرار دارد.

وی بدون اشاربه به جنایات سعودی در یمن و سوریه گفته که هیات علمای عربستان فتواهایی درباره تحریم تروریسم و حمایت مالی از آن صادر کرده است.

ولیعهد عربستان سعودی با تاکید بر مشارکت جامعه جهانی در حمایت از مرکز بین المللی برای مبارزه با تروریسم، گفت: کشورهای خواهان صلح باید با ائتلاف اسلامی برای مبارزه با تروریسم همکاری کنند.

وی به حادثه حمله به سفارت عربستان در ایران اشاره کرد و گفت: ایران به وظایف خود در حمایت از هیات دیپلماتیک سعودی عمل نکرد.

ولیعهد عربستان سعودی در ادامه افزود: ایران باید به اصول حسن همسایگی در منطقه احترام بگذارد. ما خواستار رابطه خوب با ایران بر اساس حسن همجواری، عدم مداخله در امور داخلی و بازگرداندن «جزایر اماراتی» هستیم.

ولیعهد عربستان تاکید کرد که سال گذشته سفارت ما در تهران و کنسولگری ما در مشهد در حالی که حکومت ایران نظاره‌گر بود، مورد حمله قرار گرفت. این اقدام به دلیل عدم حفاظت مناسب و بر خلاف مسئولیت‌های بین‌المللی ایران انجام گرفت.

بن نایف همچنین به تحولات لیبی و عراق اشاره کرد و گفت: از وحدت عراق حمایت و هرگونه اقدامات طایفه ای را محکوم می کنیم. از لیبی ها می خواهیم که تشکیل کابینه را تکمیل کنند و با تروریسم مقابله کنند.

وی همچنین به تحولات یمن بدون اشاره به جنایات یک سال و نیم عربستان اعلام کرد که عربستان از تلاش نماینده سازمان ملل برای ایجاد حل بحران یمن حمایت می کند.

محمد بن نایف گفت: زمان آن فرا رسیده که بحران سوریه از راه سیاسی و بر مبنای بیانیه «ژنو1» حل شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲۰
آتش از تهران
-
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
۰
۰
دهن گشاد این شاهزاده سعودی را باید با گاه پر كرد كه دیگر فضولی جزایر ایران اسلامی را نكند......این را بداند كه مردم آزاده منطقه میدانند حامی مالی و عاطفی تروریستهای داعش همین وهابیهای ریاض نشین هستند...هنوز پوزه دد صفتان وهابی از خون مردم یمن پاك نشده است.......اون وقت ادعای مبارزه با تروریست را دارند.....ان هم در كنار امریكا و انگلبس ............تا كی گول زدن خودتان را ادامه میدهید
نرم افزار موبایل
-
۰۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
۰
۰
عوضی
محمد
-
۰۷:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
۰
۰
عجب پدرسوخته مارموزی است. یعنی یه جورایی در سازمان ملل وجه خودش را خوب جلوه داده است. آنقدر كودن است كه نمی فهمد الآن بچه ها هم می دانند كه داعش گسترش دهنده همان ایدئولوژی كثیف عربستان می باشد. در ضمن بنده از طرف ملت غیور ایران به محمد بن نایف می گویم در مورد جزایر سه گانه ایرانی غلط زیادی كرده ای و سعی كن هرزمان كه خواستی اسم این جزایر را بیاری اولاً دهانت را آب بكش دوماً رژه دیروز نیروهای مسلح ایران را یكبار دیگه نگاه كن.
نیكورزمنده بسیجی
-
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
۰
۰
هرزمان عربستان بی صفت به تعهد خود عمل كرد باید حرف بزند ایران به تمام تعهدات خود عمل كرده .حمله به سفارت عربستان اگرچه حقشان بوده اما با خطاكاران برخورد شد .ایا عربستان پس از واقعه منا وحادثه درفرودگاه برای ان دونوجوان عرضه برخورد را داشت.خیر پس بنشین سر جایت هرچه سرت بیاید حقت است .توخودت یك تروریست هستی .به یمن چه كشوری حمله كرد .عربستان .چاه كن همیشه ته چاه است.چاه مكن بهر كسی اول خودت دوم كسی.انشاالله به همین زودی شاهد سقوط ال سعود خواهیم بود .انروز در ایران جشن وشادی باید برگزار شود.
ایرانی
-
۰۷:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
۰
۰
بن نایف ابن یزید ابن معاویه ابن ابوسفیال ابن الشیطان ابن مزدور ابن آمریكا ابن اسراییل ابن حرامزاده ! تو اصلا غلط میكنی با فتواهای شیاطینتان (وهابیتتان) كه اظهار نظر میكنی پرررروووو ابن فهد حرامزاده !
علی
-
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
۰
۰
چه غلط ها؟؟ متاسفانه یك سری اصرار دارن كه سرمایه های كشور به عربستان سرازیر بشه (البته این تعداد بفكر منافع خود هستند ،نه عزت كشور و ملت)
نرم افزار موبایل
-
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
۰
۰
یك مشت نفهم ,مفت خور حالا پیش شرط هم میذارن..جالبه
مهران
-
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
۰
۰
چاییدی داداش
عبدالله
-
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
۰
۰
بعضی از تمثیل های عامیانه جوانهای امروزی واقعاً در مورد بعضی از افراد منجمله این آل سعود و اذنابش كاربردی است، یكی می گفت ؛ " اگر از این مقامات سعودی نوار مغزی بگیرند، فقط كاغذ سفید میاد بیرون !! :) "،
این درمانده مفلوك همانند آن دزدی كه خودش هم همراه مردم می دوید و فریاد می " آی دزد " ، آنقدر وقیح است كه خود و آمریكا و انگلیس یعنی جانیان شناخته شده بین المللی را كه تولیداتشان داعش و القاعده و النصره و بوكوحرام و . . . ، و همه تروریستهای جهانی است، مبارزین با تروریسم قلمداد كرده و موجب مضحكه جهانیان شده است.
این جنایتكاران، بلاحت و وقاحت را بصورت انحصاری مال خود كرده اند!
اصغر
-
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
۰
۰
ظریفی می گفت:
بنی آدم اعضای یك پیكرند
مگر خاندان سعودی كه از دم خرند !
رحیمی
-
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
۰
۰
كمی عجیبه ! كشوری كه خود تروریست پرور است چطور دم از مبارزه با تروریسم میزند؟
صدراله البرزی
-
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
۰
۰
به نام خدا
با سلام و درود،احتراما نظرات ارادتمند بشرح ذیل باستحضار میرساند:
-سه جزیره در خلیج فارس همیشه متعلق به ایران زمین بوده و خواهد بود. اسم خلیج فارس هم همیشه خلیج فارس بوده وهست.بنابراین اگر طرف های مقابل حسن نیت داشته باشند نباید موضوعات تحریك امیز و تفرقه امیز برای روابط و توسعه ان مطرح نمایند.تمامیت ارضی ایران اصلاقابل مذاكره نیست.
- تا انجاییكه ارادتمند اطلاع دارم ،در تاریخ هیچوقت ایرانیان به كشورهای عربی حمله نكرده اند بلكه اعراب بودند كه به ایران زمین حمله نموده اند.ملت شریف ایران از كشورشان دفاع نموده اند.سیاست رژیم های گذشته و امروز ایران برای دفاع هست و این حق ایران هست با توجه به تجربیاتی كه در تاریخ تمدن چند هزار ساله خود دارد سیاست دفاعی داشته باشد.نمونه اخرش حمله عراق به ایران و جنگ هشت ساله هست.جنگ ها و خونریزی ها و خرابی هایی كه بعلت جنگ های خاورمیانه امروز وجود دارد این حق ایران هست كه توان قوی دفاع از خود داشته باشد و پیش بینی های لازم را داشته كه مثل حمله صدام حسین و رژیم بعثی گذشته عراق دیگرغافلگیر نشود.
-ایرانیان مردم شریف ،صلح طلب ، فهمیده و با فرهنگ بوده و هستند و همیشه به دنیا خدمت نموده و مینمایند ایرانیان در اكثر زمینه ها در دنیا دارند میدرخشند كه نتیجتا سایر ملل بهره میگیرند.
-دوستی و احترام به ایران و ایرانیان بنفع تمام كشورها بخصوص كشورهای منطقه هست.
-تمام كشورها و مردم منطقه باید با برادری ، مودت ، همكاری ، احترام به عقاید ،ارزش هاو فرهنگ همدیگر بتوانند با هم زندگی و كار كنند انها باید،دنبال صلح و توسعه باشند.
-كشورها و مردم منطقه باید همدیگر را تحمل كنند نباید اجازه دهند كشورهای خارج از منطقه مشكلات سیاسی انها را حل كنند باید خودشان این توان را داشته باشند با گفتگو های مسالمت امیز و با احترام و حسن نیت مشكلاتشان را حل كنند.
-در قرن جدید كشورهای منطقه باید احترام به عقاید همدیگر وحقوق بشر را بپذیرند اگر بپذیرند دیگر اینهمه جنگ و خونریزی و خرابی در منطقه نخواهیم داشت.
-نباید بخاطر اعتقادات دینی و مذهبی گوناگون بین افراد منطقه جنگ و ستیز و كینه باشد.
-بالا بردن رشد فرهنگی و اموزش و پرورش ملت های منطقه مفید و موثر در ایجاد صلح میباشد نتیجتا مردم و كشورهای منطقه بهتر میتوانند همدیگر را تحمل كنند و در راه توسعه در تمام ابعاد ان كوشش كنند.
-امیدوارم خداوند متعال همه را به راه راست ، تقوی ، عشق ، برادری،احترام ،رفتار مسالمت امیز همجواری، احترام و رعایت حقوق انسان ها در جهان هدایت فرمایند.
با احترام وارزوی توفیق روز افزون
صدراله البرزی
مدرس،مشاور،پژوهشگر،نویسنده و مترجم
اگر افكار خود را تغییر دهید دنیای اطراف ما نیز تغییر خواهد یافت.
فارغ التحصیل از دانشگاه كالیفرنیای جنوبی و دانشگاه واشینگتن.
یه ایرانی
-
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
۰
۰
به لطف برجام و دیپلماسی لبخند اینام برا ما شاخ شدن
ولی خبر ندارن شاخشون رو بدجور میشكنیم
بنده خدا
-
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
۰
۰
اقای بن نایف مزخرف زیاد می گن
بنده خدا
-
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
۰
۰
به اقای بن نایف بفرمایید اگه شرط شما اونه شرط ایران هم برای برقراری ارتباط با عربستان واگذاری مكه و مدینه به ایران می باشد ال سعود لایق اداره این دو مكان مقدس نیستند
علی تهرانی
-
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
۰
۰
باسلام:دیگه؟؟؟؟اینطور كه معلومه شما به جزیره خواری عادت كرده اید مصریها شما را بدعادت كرده اند.ما اینهمه شهید نداده ایم كه هرچی شما میگوئید عمل كنیم .برای حفظ وصیانت وجب به وجب این سرزمین از بدو تاریخ تا بحال با خون جوانانش دفاع شده وخواهدشد.
ایرانی
-
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
۰
۰
دوستان ظاهرا مرخصی تشریف بردند و یا حوصله مطالعه و انتشار دیدگاههای خوانندگان را نداشته اند، والا نمی شود چنین اراجیفی از یكی از آل سقوط منتشر شود و هیچ نظری از سوی خوانندگان ابراز نشود!
و این برای جام جم خوب نیست !
بهروزرجبی
-
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
۰
۰
سلام.البته ایشان اسرائیل را فراموش كردنددرواقع عربستان در كنار آمریكا وانگلیس واسرائیل درمبارزه با داعش است!!!!مردك خودش را مسخره كرده اكثرمردم دنیا فهمیده اند عربستان مركزپرورش،تربیت وصادرات تروریست وخشونت است آمریكا هم كه درمذاكرات آتش بس سوریه نماینده داعش وسایر تروریستها بوده وهست وآشكارا از تروریستهای آدم خوارحمایت می كند . بی شرمی و وقاحت هم اندازه ای دارد!!
ایرانی
-
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
۰
۰
ببینم چه غلطی كردی عمو ؟! برگرداندن جزایر سه گانه به كی ؟ به تو . شتر درخواب بیند پنبه دانه .
علی
-
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
۰
۰
خفه شو در مورد هرچی می خواهی حرف بزن جز جزایر
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها