معاون رییس جمهور مطرح کرد:

منطقه آزاد انزلی الگوی اقتصاد مقاومتی

معاون رئیس جمهور گفت: مجموعه فعالیت‌های انجام شده در منطقه آزاد انزلی بسیار فراتر از تصور و انتظار بوده و اقدامات مختلف صورت گرفته، نوید بخش آینده ای روشن برای این منطقه می باشد و الگویی موفق از اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.
کد خبر: ۹۴۷۶۵۷
منطقه آزاد انزلی الگوی اقتصاد مقاومتی

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین از گیلان، محمدباقر نوبخت در حاشیه بازدید از طرح های زیرساختی و پروژه های عمرانی منطقه و کلنگ زنی چند پروژه زیرساختی مجتمع بندری کاسپین اظهار داشت: یکی از مناطقی که آثار ناشی از اعمال سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را می توان در آن مشاهده کرد منطقه آزاد انزلی است که طی دو سال گذشته 3600 میلیارد تومان سرمایه گذاری جذب شده و بیش از 7600 فرصت شغلی در سطوح مختلف من جمله صنایع های تک و شرکتهای دانش بنیان ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه براساس گزارش ارائه شده این منطقه طی 3 سال گذشته صادرات خود به 17 برابر افزایش داده، گفت: تکمیل زیر ساختهایی همچون موج شکن ها واسکله های مجتمع بندری کاسپین، سیلوها و انبارهای کالا و فعال سازی 40 واحد صنعتی راکد با اشتغالزایی 900 نفر و ایجاد فضایی مطمئن و امن برای مردم و گردشگران از مهمترین نمونه های موفق اعمال سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی سازمان منطقه آزاد انزلی است.

معاون رییس جمهور با اشاره به توسعه زیرساخت‌های بندری در منطقه آزاد انزلی افزود: با بهره برداری از مجتمع بندری کاسپین فرصت مناسبی برای توسعه روابط با روسیه و سایر کشورهای حاشیه دریای خزر فرآهم می شود و در عین حال مسیر راه آهن قزوین رشت به این بندر نیز ختم خواهد شد و زیرساخت‌های آن ایجاد خواهد شد.

نوبخت تصریح کرد: دولت از دو مسیر فعال کردن واحدهای تولیدی راکد و اتمام طرح های عمرانی، زمینه سازی برای رشد اقتصادی و اشتغال جوانان را دنبال می کند. براساس برنامه دولت از مجموع 7500 واحد صنعتی نیمه فعال که طبق برنامه تا پایان سال جاری با 16 هزار میلیارد تومان تسهیلات از رکود خارج خواهند شد بیش از 3 هزار واحد فعال شده‌اند، که بخشی از آنها در استان گیلان است.

وی در ارتباط با طرح های عمرانی- زیرساختی در استان گیلان اظهار داشت: تکمیل سه کیلومتر از آزاد راه قزوین رشت در محدوده منجیل با حفر تونل سه کیلومتری تکمیل خواهد شد و در مجموع دولت در استان گیلان در حدود 1000 میلیارد تومان به استان اعتبار تخصیص خواهد داد.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور همچنین با حضور در جلسه شورای معاونین سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: مجموعه فعالیت های انجام شده از سوی سازمان منطقه آزاد انزلی که امروز شاهدش بودیم بسیار فراتر از تصور و انتظاری بود که از تحولات اقتصادی مناسب این منطقه در ذهن داشتیم و قدردانی می‌کنم از همت عالی و تحسین برانگیز مدیرعامل سازمان و مجموعه مدیریتی ایشان که با همراهی فعالان اقتصادی منطقه موجب شده‌اند سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به نحو شایسته‌ای در این منطقه اجرا شود و اقدامات ارزشمند این منطقه در ایجاد زیرساخت‌ها ،جذب سرمایه گذار، ایجاد اشتغال و فعال‌سازی واحدهای صنعتی راکد و رشد شاخص‌های اقتصادی منطقه بسیار خوب و مشهود است.

نوبخت افزود: احداث سریع اسکله‌ها و موج شکن‌ها در کنار اجرای مخازن و بلوارها و سایر پروژه‌های عمرانی و طرح‌های سرمایه‌گذاری حاکی از این است که در بخش تکمیل و ایجاد زیر ساخت‌ها در حوزه‌های مختلف تلاش و فعالیت های زیادی صورت گرفته است که نوید بخش آینده‌ای روشن برای منطقه آزاد انزلی می باشد.

گفتنی است؛ معاون رییس جمهور به همراه استاندار گیلان و مدیرعامل این سازمان با حضور در منطقه آزاد انزلی از طرح‌های توسعه‌ای و زیرساخت‌های تجاری، تفریحی و صنعتی این سازمان شامل مجموعه بندری کاسپین و روند پیشرفت موج‌شکن‌های آن، مرکز تفریحات، باغ پرندگان، مجموعه ورزشی قایقران، مرکز نمایشگاهی و همایش‌ها، اسکله نفتی بازدید نمود و عملیات اجرایی پروژه احداث سیلوهای ذخیره غلات با سرمایه‌گذاری 800 میلیارد ریالی بخش خصوصی و بلوار مجتمع بندری کاسپین با اعتبار 70 میلیارد ریالی با حضور معاون ریس جمهور آغاز شد.

محدثه بی آزار- خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها