سرقت از طلافروشی در یزد و قتل پسر صاحب مغازه باعث اعتراض طلافروشان این شهر و تعطیلی مغازه آنها شد. این دومین سرقت طلافروشی بزرگ در هفته جاری در کشور است. در سرقت نخست دزدان به شیوه‌ای هالیوودی به طلافروشی در الشتر لرستان دستبرد زده و حدود هشت کیلو طلا بردند.
کد خبر: ۹۴۷۵۶۷
سناریوی مرگبار برای دستبرد به طلافروشی +عکس

به گزارش جام‌جم، حدود ساعت 5 بعد از ظهر یکشنبه مردی طلافروش در تماس با پلیس از دستبرد سارقان به مغازه طلافروشی‌اش و ناپدید شدن پسر خود خبر داد.

پس از این تماس تیمی از ماموران اداره جنایی راهی مغازه طلافروشی شده که مرد میانسال عنوان کرد، پسرم، محمدعلی هر روز تا ساعت 3 برای ناهار به خانه باز می‌گشت، اما امروز ساعت از سه گذشت و او به خانه نیامد. با طولانی شدن تاخیر او با مغازه و تلفن همراهش تماس گرفتم، اما پاسخگو نبود به همین خاطر به اینجا آمدم. پس از ورود به مغازه با صحنه عجیبی روبه‌رو شدم. دزدان طلاهای موجود در مغازه را سرقت کرده بودند و از پسرم خبری نبود. با دیدن این صحنه از حال رفتم که با کمک همسایه‌ها به هوش آمدم.

با این شکایت احتمال گروگانگیری و سرقت طلاها مطرح شد. ماموران در نخستین گام به بررسی دوربین‌های مداربسته پرداخته و متوجه شدند، پسر جوان حوالی ظهر مغازه را تعطیل کرده و پس از قفل کردن در راهی خانه شده بود، اما دقایقی بعد چند مرد نقابدار با کلید در مغازه را باز کرده و طلاها را سرقت کرده بودند. شیوه سرقت نشان می‌داد، دزدان حرفه‌ای بوده و با نقشه‌ای حساب شده دست به این سرقت زده‌اند.

کشف جسد مرد جوان

تیم جنایی در تحقیقات خود پی بردند محمدعلی ماشین خود را در پارکینگی در کنار مسجد ملااسماعیل پارک می‌کرده است؛ به همین خاطر تیمی از ماموران راهی پارکینگ شده تا شاید سرنخی در آنجا پیدا کنند که اثری از خودرو نبود. وقتی پسر عموی محمدعلی با شماره تلفن همراه او تماس گرفت که صدای زنگ تلفن از طبقه سوم شنیده شد. ماموران راهی طبقه سوم شده و با جسد مرد جوان در کنار خودرویش روبه‌رو شدند. بررسی‌ها نشان می‌داد، مرد جوان خفه شده است.

با کشف جسد، روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله تازه‌ای شد. ماموران احتمال می‌دهند، دزدان پس از حضور محمدعلی در پارکینگ، به او حمله کرده و پس از بستن دست و پا و دهان مرد جوان کلیدهای مغازه را از او گرفته و به آنجا دستبرد زده‌اند. دزدان روی مرد جوان کیسه‌های سیمان گذاشته بودند که این کار باعث خفگی شده بود. آنها همچنین برای این که جسد روز پیدا نشود، خودرو را به طبقه سوم پارکینگ منتقل کرده بودند.

تعطیلی طلافروشی‌ها

پس از ارتکاب این سرقت مرگبار، طلافروشان یزد روز دوشنبه مغازه‌های خود را تعطیل کرده و در مقابل استانداری این شهر تجمع کردند. طلافروشان خواستار رسیدگی سریع به پرونده و تامین امنیت طلافروشی‌ها شدند که پس از چهار ساعت با صحبت‌های معاون استاندار آنجا را ترک کردند.

محمدعلی طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در جمع طلافروشان گفت: در اتفاق‌های مهم سال‌های اخیر در استان، عاملان به فاصله بسیار کم دستگیر شده اند و امیدواریم عامل یا عاملان اتفاق بازار خان یزد هم بسرعت دستگیر شوند.

وی ادامه داد: استان یزد در شاخص‌های امنیتی و مولفه‌های مختلف جرایم، جزو ده استان آخر کشور است و برای مثال در شرارت استان آخر و در سرقت مسلحانه جزو سه استان آخر کشور قرار دارد.حادثه روز گذشته برخی نواقص از جمله وضعیت بازار، ضرورت داشتن پاس ثابت و ضرورت نصب دوربین در برخی اماکن را روشن کرد.

وی خاطر نشان کرد: صبح امروز نشست شورای تامین استان با حضور فرمانده انتظامی، مدیرکل دادگستری و دادستان یزد برگزار و بر ضرورت ارتقای وضعیت امنیتی بازار زرگری یزد از جمله داشتن پاس ثابت تاکید شد.

معاون اجتماعی پلیس استان یزد هم از آغاز تحقیقات پلیس برای کشف راز قتل و سرقت خبر داد.

هنوز میزان دقیق طلاهای سرقتی مشخص نیست، اما به گفته پلیس حدود پنج کیلو طلا سرقت شده است. این در حالی است که مقامات محلی میزان طلاها را حدود 25 کیلو اعلام می‌کنند.

سرقت در کمتر از 7 دقیقه

محمدرضا حبیبی، رئیس کل دادگستری استان یزد درخصوص آخرین وضعیت این پرونده به جام‌جم گفت: پسر جوان پس از خروج از مغازه در دام سارقان افتاده و نحوه سرقت نشان می‌دهد با برنامه انجام شده است. دزدان پس از گرفتن کلید مغازه، با ریموت در را باز کرده و وارد طلافروشی شده بودند. دزدان کمتر از 7 دقیقه در مغازه حضور داشتند و سپس آنجا را ترک کردند. آنها بعد از قتل پسر جوان در پارکینگ، جسدش را به محلی خلوت منتقل کرده بودند.

وی افزود: برای دستگیری سارقان و کشف راز قتل دستورات صادر و بازپرس ویژه برای پرونده تعیین شده است. هنوز علت اصلی مرگ مشخص نیست و نمی‌توان گفت مرگ او بر اثر خفگی بوده یا ضربه به سر. بازپرس به پزشکی قانونی ماموریت داده است تا علت مرگ را مشخص کند.

رئیس کل دادگستری استان یزد، درباره میزان طلای سرقت شده نیز گفت: در این رابطه شایعاتی مطرح شده و برخی مدعی شدند میزان طلا بیش از 20 کیلو گرم بوده که این موضوع را رد می‌کنیم. طلاها در گاوصندوق مغازه بوده که سارقان موفق به باز کردن آن نشده‌اند و فقط طلاهای داخل ویترین را دزدیده‌اند. برآورد شده میزان طلاهای سرقت شده کمتر از پنج کیلوگرم باشد.

حبیبی تاکید کرد: تحقیقات در این پرونده ادامه دارد و امیدواریم دزدان بزودی دستگیر شوند. هفته گذشته یک باند سارقان مسلح وارد یزد شده و قصد سرقت داشتند که قبل از اجرای نقشه خود دستگیر شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
سلیمان
-
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
۰
۰
خدا امنیت را ازدستمون نگیرد

نیازمندی ها