سحر نوروززاده سخنگوی فارسی زبان شد

دختر ایرانی در وزارت خارجه آمریکا

یک ایرانی ـ‌ آمریکایی به عنوان سخنگوی فارسی زبان در وزارت خارجه آمریکا جایگزین آلن ایر شد.
کد خبر: ۹۴۷۲۰۹
دختر ایرانی در وزارت خارجه آمریکا


به گزارش حام جم آنلاین ، سحر نوروززاده ، در حال حاضر در وزارت خارجه آمریکا و عضو گروه سیاستگذاری با تمرکز بر ایران و مسائل مربوط به اجرای توافق هسته‌ای با ایران است.

او به چند زبان از جمله فارسی، دری، اسپانیایی و عربی صحبت می‌کند.

نوروز زاده نخستین زن ایرانی ـ آمریکایی است که وظیفه سخنگویی فارسی زبان در وزارت خارجه آمریکا را نیز انجام می‌دهد. این پست نخستین بار پنج سال پیش در سال ۲۰۱۱ ایجاد شد و مهم‌ترین مسوولیتش گفت‌وگوی مستقیم با مردم ایران است.


وی در گفت‌وگو با شبکه فارسی صدای آمریکا در پاسخ به پرسشی در باره کانال ارتباطی جاری بین وزیران خارجه ایران و آمریکا از آمادگی دولت آمریکا برای بازگشایی کانال‌هایی جدید برای گفت‌وگو با ایران خبر داد.


نوروززاده گفت، "دولت آمریکا از این ارتباط استقبال می‌کند و ما حتی آمادگی برای بازگشایی کانال‌های بیش‌تر با ایران داریم."

او گفته است: "من مسوول بخش ایران در تیم سیاست خارجی جان کری، وزیر خارجه هستم. وظیفه من این است که تحقیق کنم و تحلیل‌های لازم را برای سیاستگذاری‌های طولانی مدت و استراتژیک انجام داده و پیشنهادات مختلف درباره سیاست خارجه به آقای وزیر ارائه بدهم. "
دختر ایرانی در وزارت خارجه آمریکا

بر اساس این گزارش، او اولین زن ایرانی ـ آمریکایی است که مدیریت بخش ایران در شورای امنیت ملی کاخ سفید را بر عهده دارد. نوروززاده هم‌زمان با عضویت در این شورا، در دفتر اوباما نیز عضو تیم مسوول گفت‌وگوهای هسته‌ای گروه 1+5 با ایران بود.

او گفته است که در دوران برگزاری مذاکرات هسته‌ای در جلسات بیش‌تری با حضور باراک اوباما شرکت می‌کرده است.

در سوابق او آمده است که وی در طول دوران خدمت، از آژانس‌های مختلف دولتی آمریکا از جمله از مدیریت تشکیلات اطلاعات ملی، اف بی آی، مرکز ملی مبارزه با تولید و تکثیر سلاح‌های کشتار جمعی، وزارت دفاع، و وزارت خارجه آمریکا بارها لوح تقدیر دریافت کرده است. او همچنین از وزیر دفاع، مدال مبارزه جهانی علیه تروریسم گرفته است.

منبع : فرادید

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳۴
نوذر
-
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
۰
۰
كدامیك از زنان دلمه بادنجون بلد هستند؟؟؟ او افضل است....! وگرنه سخنوری از ویژگیهای كلیه ی بانوان است.
میترا
-
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
زنان اطراف شما افضل هستند و سخنور یا افضل نیستند و سخنور؟دقیقا والده محترمه منظورمه
نوذر
-
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
الحمدلله دلمه بادنجان عالی داریم امروز......جاتون خالی میترا خانم......حیف كه شما بلد نیستی و سخنوری تون خوبه....
جالبه
-
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
۰
۰
فامیل ما نیست اما جالبه كه هم فامیلی هستیم البته فقط در همین حد نه بیشتر
البته برای دو ماه
بعد كه رئیس جمهور عوض شد مسلما اون هم تغییر می كنه
مصطفی
-
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
۰
۰
تبریك میگویم به مردم عزیزمان وبه ایرانی بودنم میبالم
روح الله
-
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
ای ساده اندیش
دیپلمات
-
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
بابا سیاستمدار ...
من
-
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
اشتباهی مثبت دادم,همچین افرادی ننگ ایرانن
رضا
-
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
۰
۰
ایشان خانم با هوشی هستند ولی از اینكه از منافع ایران دفاع كنند در ان شك دارم, شاید برای ایران بهتر بود یك...........
روح الله
-
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
۰
۰
چو شیطان از در دوستی وارد شود ایا خصلت شیطان و ادم عوض میشود یا عقل ادم زوال پیدا میكند //// تا ابد مرگ بر امریكا كه نیرنگ در ذات پلشتش به جای خون جریان دارد /// ای امریكا حقه ای بعدی رو رو كن این كارا برای ما قدیمی شده
نوذر
-
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
امروز رئیس جمهورشون تو سازمان ملل جلوی رهبرهای كل جهان حرفهای جالبی در مورد قدس و اسراییل گفت ها..!!!! گفت اسرائیل تا ابد نمیتونه سرزمینهای اشغالی رو نگه داره.
رضا
-
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
شما جز نظر منفی چیزی دیگه ای نداری نه؟؟؟نه به این مقاله كلا دیدم راجع به همه چیز نظر منفی میدید!!!!!!!!!!!!یكم از زاویه اوست كریم به دنیا نگاه كن شاید یكم مثبت اندیش بشی
ایرانی
-
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
۰
۰
كجای اسلام گفته یك زن بدون حجاب ! در بین نامحرمها ! مسلمانه ؟ ! نه تنها افتخار نیست و بلكه مایه ننگه كه سخنگوی شیطان بزرگه !!!!!!!!! عجب غیرتی دارن خانوادش !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مریم
-
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
حرفتون را كاملا قبول دارم و نظر مثبت دادم. ولی در مورد حجاب ما واقعا بدتر میگردیم و مثلا مسلمان هستیم اون فقط موهاش معلومه ولی ما لباسهای تنگ بدون دكمه و بدون گره و ......
رضا
-
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
كجای اسلام در مورد اجباری بودن حجاب گفته كه شما اینطور قران رو نقد می كنید؟؟؟؟ برو قران رو كلمه به كلمه بخون دوست من بعد بیا نقدش كن
ایرانی
-
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
۰
۰
بهتر است قدری منطقی و به روز باشیم . او یك ایرانی الاصل است درست . ولی حافظ منافع آمریكا است نه ایران !. چون از طرف دولت آمریكا منصوب شده . ضمنا مسلمانی به ظاهر نیست بلكه به اعتقاد قلبی و عمل انسان است .
ایرانی
-
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
تو داخل حیاط و محوطه مسجد جم كران جواب مسلمانی به قلب است و نه به ظاهر رو نوشتن و هر دو باید رعایت شود و نه یكی ! معاویه پدر یزید و فرزند ابوسفیان قرآن را حفظ بود اما چه فایده كه ملعون خداست !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! و كسی كه از این اظهار نظرها میكنه حتما مادر و خواهر و همسر و دخترش هم حجابشان را رعایت نمیكنند كه اینطوری از بی حجابی حمایت میكنه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ایرانی الاصل
-
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
بی حجابی به روز بودنه ؟ ! آیا ائمه (ع) قبول میكنند ؟ !
ایرانی
-
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
دوست عزیز معاویه قرآن را حفظ بود ولی عملكردش چی بود؟ منظورم از بروز بودن بی حجابی نبود بلكه سیاست بود . شما انتظار دارید معاون وزیر خارجه آمریكا چون یك ایرانی است پس باید حافظ منافع ایران باشد وچادر سرش كند ؟!!
نیكورزمنده بسیجی
-
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
۰
۰
فراموش نكنیم و زود خام نشویم اودرست است كه یك ایرانیست اما بیشتر حافظ منافع امریكاست .ما هم با امریكا هیچ حرفی نداریم .رابطه با این كشور خبیث مساوی با خیانت درامانتیست كه امام راحل وشهدای عزیزمان در اختیار ما قرار داده اند. هركس با امریكا رابطه برقرار كرد درجهان اخرت پاسخگوی امام راحل وشهدای عزیز مان باشد.مرگ بر امریكا .
مسعود
-
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
۰
۰
درسته كه او یك ایرانی است وباهوش ذكاوتش به یك مقامی دریك دولت بیگانه رسیده اما چه فایده كه خودش واستعدادش را دراختیار بزرگترین دشمن ملت ایران قرار داده ودر مسیر اهداف آنها حركت میكند.مثل منافقینی كه در اختیار صدام وآمریكا بودند والان هم بازیچهء عربستان وصهیونیستها هستند .بنابراین ما او را از خودمان نمیدانیم . او از ما نیست .
ایرانی
-
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
احسن آقا مسعود
ایرانی
-
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
۰
۰
افتخار میكنم به این بانو
خداوند نگهدارش باشد
هموطن
-
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
برای شما بسیار متاسفیم
عباس
-
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
متاسفانه من نظرم را اشتباهی وارد كردم بانظر هموطن عزیزموافقم .قرار گرفتن در صف دشمن وبا او همكاری كردن صرفا بخاطر پست ومقام هیچ مباهاتی ندارد ومصداق كامل خیانت به ملت عزیز ایران است .
ایرانی الاصل
-
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
باید شك كرد كه شما ایرانی هستین !
رضا
-
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
۰
۰
پسر نوح با بدان بنشست خاندان نبوتش گم شد .(خداوند به حضرت نوح درموقع غرق شدن فرزندش به او گفت : او فرزند تونیست)من هم موافق نظر آقا مسعود هستم او ازما نیست .
علی
-
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
اودرآمریكا زندگی میكند . ما نمیتوانیم برای دیگران تعیین تكلیف كنیم .
صابر هاشمی
-
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
۰
۰
بس ازبرجام دیگر برهمه مسجل شد كه آمریكا قابل اعتماد نبوده و دایم بفكر توطئه و براندازیست بنابراین خدمت این خانم صرف نظر از آیین ومسلكش به دشمن قسم خورده ما ایرانیها نه تنها مباهاتی ندارد بلكه مصداق خیانت به وطن تلقی میگردد.
امید
-
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
۰
۰
باید به این خانم افتخار كرد نه اون خانم افغانی كه وزیر دولت كانادا شده و جامی تیتر میزنی مشهدیه!!!
افتخار
-
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
۰
۰
درود بر این بانوی ایرانی
رضا شكوهی
-
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
۰
۰
البته این خوبه كه بانوان شریف ما حجاب را رعایت كنند ولی داشتن حجاب ظاهری ضمانتی برای عفت عمومی ایجاد نخواهد كرد, حجاب باید در مغز و روح انسان باشد , اگر چشم ناپاك داشته باشی به دست خودت هم نظر پیدا خواهی كرد چه رسد به بانوی محجبه .
اكبر
-
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
موضوع صرفا حجاب نیست . زنی خود را ایرانی میداند اما درخدمت استكبار ودشمن ملت ایران قرار دارد.
حجاب
-
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
تو دیگه كی هستی ؟ !

نیازمندی ها