وقتی شما پرفروش‌ترین خودروی دنیا را می‌سازید، به سادگی از این محصول خوش‌نام نخواهید گذشت. این افتخار به‌طور مداوم به تویوتا کرولا تعلق داشته است، خودرویی که هم‌اکنون تولد 50 سالگی خود را جشن می‌گیرد.
کد خبر: ۹۴۷۱۱۴
تویوتا کرولا 50 ساله شد +تصاویر

به گزارش جام جم آنلاین از سایت پدال ، تویوتا اولین بار کرولا را در سال 1966 عرضه کرده و این خودرو به سرعت به پرفروش‌ترین مدل جدید در بازار ژاپن بدل گردید. در چند سال بعدی با افزایش تقاضا برای این خودرو تویوتا تولید کرولا از 480 هزار دستگاه در سال اول را به بیش از یک‌میلیون دستگاه در سال افزایش داد.

پس از معرفی کرولا در بازار ژاپن، تویوتا این خودرو را در اروپا نیز عرضه کرد. در سال 1968 آمریکای شمالی نیز پذیرای کرولا شد و اولین کارخانه‌های تویوتا در استرالیا و مالزی نیز گشایش یافتند.

هم‌اکنون تویوتا کرولا در 16 کارخانه در سرتاسر جهان تولید می‌شود. 11 نسل کرولا از ابتدا تاکنون فروشی بیش از 44 میلیون دستگاهی داشته است. به‌منظور درک اهمیت این خودرو برای تویوتا باید گفت که با احتساب تاریخ 79 ساله‌ی تویوتا، از هر 5 خودروی فروخته شده‌ی این شرکت یکی کرولا بوده است.

کرولا پس از لندکروزر پر سابقه ترین نام محصول تویوتا محسوب می‌شود و هشتمین محصول پرسابقه در کل دنیای خودرو می‌باشد. تنها نام‌هایی که سابقه‌ی بیشتری نسبت به کرولا داشته و هنوز هم استفاده می‌شوند عبارت‌اند از شورولت سابربن و کوروت، فورد سری F و موستانگ، مرسدس بنز SL، پورشه 911 و تویوتا لندکروزر.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
سعید
-
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
۰
۰
تویوتا یكی از بهترین خودروهای جهان از لحاظ كیفیت است تنها محصول جهان است كه تقریبا در تمام قاره ها و كشورهای جهان وجود دارد و جهان زیر چرخهای تویوتا است , مدل كرولا ارزانترین محصول تویوتا است , من خودم تویوتا لندكروز جی ایكس آر مدل ۲۰۱۴ دارم خیلی راضی هستم و تا حالا به تعمیرگاه نرفتم , فقط برای تعویض روغن , تنظیم موتور میرم.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها