آل سعود نه تنها شمشیر دشمنی با ایران را از رو بسته بلکه اکنون که این شمشیر را دورسر خود می‌چرخاند اما غافل از این است که این شمشیر حتی با گستاخی هرچه تمام؛ قید حرمت همسایگی را نیز زده‌ است.
کد خبر: ۹۴۷۰۳۰
ریاض با تطمیع دول مرتجع علیه ایران اجماع سازی می‎کند /  سعودی بعد از صهیونیستها منفورترین است

گواه این سخن افشاگری نشریه المنار ازهزینه کردن عربستان برای عملیات تروریستی علیه تهران است.

این نشریه فاش کرد که عربستان با هماهنگی کامل اسرائیل به دنبال انتقال انفجارهای تروریستی به داخل ایران است و برای هرعملیات تروریستی در ایران ۵۰۰ هزار دلار پرداخت می‎کند.

این منابع همچنین فاش کردند که «محمد بن سلمان» فرزند پادشاه عربستان برای هرعملیات تروریستی در ایران حاضر به پرداخت ۵۰۰ هزار دلار است.

بر اساس این گزارش، هیئت‌های دیپلماتیک عربستان در خارج از این کشور تبدیل به لانه‌های جاسوسی شده است که گروهک‌های تروریستی را برای ضربه زدن به ایران و با هماهنگی کامل با اسراییل دراختیار می‌گیرند. به گفته این منابع عربستان بعد از ائتلاف با اسرائیل در جهت ضربه زدن به آرمان‌های عربی و انتقال انفجارهای تروریستی به ایران تلاش می‌کند.

"حسن هانی‎زاده" کارشناس سیاست خارجی در خصوص مواضع ضد ایرانی آل سعود درماه‎های گذشته در گفت‎وگو با جام‎جم آنلاین گفت: عربستات سعودی در حادثه منا مقصر اصلی است. ریاض بعلت کوتاهی در وظایف خودش در مدیریت حج موجبات فاجعه تلخ منا را بوجود آورد. از این رو آل سعود مدتی است برای فرار از این بحران دست به فرافکنی و اتهام زنی علیه جمهوری اسلامی می‎زند.

وی تصریح کرد: امروز ریاض با به کار‎گیری انبوهی از رسانه‎ها و همچنین جریان سازیهای عربی درصدد است از زیر بار سنگین بی‎کفایتی خود در موضوع منا شانه خالی کند. متاسفانه رژیم سعودی در حوزه عربی – اسلامی بدلیل تسلط بر سازمان همکاریهای اسلامی و نیز وابستگی دبیر کل این سازمان به وهابیت آل سعود،در این حوزه اجماع جهان اسلام را بوجود می آورد.

هانی‎زاده در ادامه کارشکنی‎های سعودی علیه جمهوری اسلامی میفزاید:در حوزه عربی هم با توجه به اینکه ریاض و برخی کشورهای عضو شواری همکاری خلیخ فارس 80 درصد از بودجه اتحادیه عرب را تامین می‎کند‎ از این جهت قطب نمای حرکت اتحادیه عرب در دستان آل سعود است.

وی ابراز داشت: با توجه به اینکه عربستان خاستگاه اصلی تفکر وهابیت است لذا در میان افکار عمومی بویژه کشورهای غربی بشدت منفور است و حملات اخیر به یمن و کشتار کودکان و زنان موجب شده رژیم سعودی بعد از رژیم اسراییل منفورترین رژیم در منطقه و جهان است.

این کارشناس سیاست خارجی در جهت مقابله با اقدامات ضد ایرانی آل سعود بیان داشت: ضرورت دارد در این فضای ضد ایرانی جمهوری اسلامی دست به تحرکات موثری بزند، تهران باید با ایجاد اجماع در عرصه‎های بین‎المللی عربستان را محکوم کند. در مورد فاجعه منا هم ایران باید طرح دعوی در جامعه بین‎الملل از جمله دادگاه لاهه علیه عربستان مطرح کند. ضمن اینکه رییس جمهور اسلامی ایران هم در مجمع عمومی سازمان ملل می‎تواند علیه رژیم سعودی دست به افشاگری بیشتری بزند.

وی گفت: پیش‎بینی می‎شود در مجمع پیش‎روی سازمان ملل، دولت سعودی تلاش کند، مسئله ادعایی ارسال سلاح را به حوثی ها در یمن مطرح کرده تا ایران را در سازمان ملل حتی در قالب یک بیانیه در صحن مجمع عمومی محکوم کند. عربستان در استفاده از لابی صهیونیستی برای فشار بر مجمع عمومی سازمان ملل و شورای امنیت هم اکنون با اسراییل رابطه تنگاتنگی دارد و لذا از این ظرفیت برای جریان سازی علیه ایران استفاده خواهد کرد و به همین دلیل جمهوری اسلامی از همین حالا باید آماده رویایی سیاسی با ریاض در سازمان ملل باشد.

"محمد صادق کوشکی" کارشناس سیاسی در مصاحبه با جام جم آنلاین پیرامون دشمنی دیریه آل سعود با ایران اظهار داشت: آل سعود دشمنی رسمی خود را نه نتها در طول چند سال اخیر بلکه از ابتدای پیروزی انقلاب به نمایش گذاشت. حمایت رژیم سعودی از صدام در جنگ هشت ساله امری علنی بود. رژیم بعث در جنگ با ایران از پشتیبانی همه جانبه ریاض برخوردار بود.

وی گفت: در خلال این معرکه ما شاهد کشتار ناجوانردانه حجاج ایرانی در مکه در سال 66 بودیم. در آن مقطع "حضرت امام" فرمودند اگر ما از صدام بگذریم از آل سعود نخواهیم گذشت. این جمله عمق دشمنی عربستان سعودی با نظام اسلامی ایران را نشان می‎دهد.

پس از پایان جنگ تحمیلی هم حداقل دشمنی که سعودیها با ما انجام دادند، هفته ای نبوده که سعودیها بعنوان پرچمدار شواری همکاری خلیج فارس ایران را متهم به اشغالگری جزایر سه گانه نکند.

کوشکی این رفتارها را در واقع ادعا در مورد تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران قلمداد می‎کند. با این وجود باید گفت عربستان دشمن خاک ما محسوب می‎شود و صرفا دشمن اعتقادی نیست.

این کارشناس سیاسی افزود: سعودیها از هر فرصت رسانه‎ای برای دشمنی با نظام ایران بهره برده‎اند. عربستان از گروه‎های تروریستی و معاندان نظام همچون عبدالمالک ریگی در شبکه‎های ماهواره‎ای حمایت کرده و سعی در قهرمان سازی وی داشت.

امروز حتی در میادین ورزشی از جمله پارا المپیک اخیر سعودیها در جهت اخلال در حرکت ورزشی ایران اقداماتی صورت دادند و اعتراض کردند چرا بر روی پیراهن تیم ملی ایران خلیج فارس درج شده است.با این وجود باید گفت رژیم نابخرد سعودی در تمامی حوزه‎ها با جمهوری اسلامی در تعارض است.

کوشکی در جهت افشای بیشتر ماهیت عمّال سعودی تصریح کرد: امروز رژیم ریاض نشان داده است نظام مستقلی نیست؛ یعنی تابعی است از آمریکا و رژیم صهیونیستی که این هیچ وقت با نظام جمهوری اسلامی عداوت خود را پنهان نکرده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: حال که شرایط بدین گونه است دولتمردان کشورمان هم باید به رژیم ریاض به مثابه سرانگشتان استکبار نگاه کنند. عربستان با ماهیت بدوی و صحرا نشینی خود را همچنان حفظ کرده است از این رو یک زبان را می‎فهمد و آن هم زبان قدرت و اقتدار است.

گزارش از محمدرضاشجاعیان - جام‎جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
الف
-
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
۰
۰
با تطمیع دول مرتجع ، دول چیه دقیقا؟ دقت هم خوب چیزیه
ب
-
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
البته در علوم سیاسی به جمع دولت اطلاق میشود
روح الله
-
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
۰
۰
عربستان با ماهیت بدوی و صحرا نشینی خود را همچنان حفظ كرده است از این رو یك زبان را می‎فهمد و آن هم زبان قدرت و اقتدار است.///// این اقایان دولت تا كی باید جلوی بنجلهای سعودی لبخند بزنند بازم دم سپاه گرم كه تا امریكا توی خلیج فارس به مرزهای ما نزدیك میشه خودی نشون میده /// بیرون از مرزها بر عهده دولت است كه وااسفا
علی تهرانی
-
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
۰
۰
باسلام:عربها همیشه از ماایرانیها متنفر بودند وهستند وخواهند بود این یك واقعیته كه ریشه در برتری فكر ما نسبت به آنها دارد.بهتر است خودمان را گول نزنیم

نیازمندی ها