سرایت حوادث پتروشیمی به صنعت برق

پست برق ایران در آتش سوخت

پس از سریال حوادث آتش سوزی در صنایع پتروشیمی، آتش‌سوزی در یک پست برق منجر به قطع برق برخی از شهرهای شمال شرق ایران دست کم تا چند روز آینده شده است.
کد خبر: ۹۴۶۷۱۴
پست برق ایران در آتش سوخت

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، پس از ثبت رکورد جدید حوادث سریالی در صنایع پتروشیمی و آتش سوزی های گسترده در مجتمع های پتروشیمیایی ایران، حالا نوبت به آغاز حوادث در صنعت برق کشور شده است.

بر این اساس به دنبال آتش سوزی در تاسیسات برقی شمال شرق کشور و خارج شدن دو ترانس پست ۱۳۲ کیلوولت شیروان از مدار تولید، برق برخی از شهرهای شمال غرب کشور همچون شیروان، فاروج و حتی بجنورد با قطعی و یا خاموشی های پراکنده روبرو شده است.

علیرضا صبوری با تایید حادثه آتش سوزی در تاسیسات برقی شمال شرق کشور، گفت: وقوع حادثه آتش سوزی برای دو ترانس پست ۱۳۲ کیلوولت شهرستان شیروان، مشکلاتی در تامی برق برخی از شهرهای شمال شرق کشور به وجود آورده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان شمالی با اعلام اینکه در حال حاضر از طریق تاسیسات برق شهرهای بجنورد، فاروج و همچنین دیزل ژانراتورهای سیار، برق مورد نیاز شهر شیروان تغذیه و تامین می‌شود، تصریح کرد: آتش‌سوزی در لحظات اول وقوع حادثه مهار شد، اما شیروان تا زمان بازسازی پست که حدود ۴ روز به طول می انجامد، با مشکل تامین برق مواجه خواهد بود که این مشکل در حال حاضر از طریق تغذیه از شهرستان‌های بجنورد و فاروج به صورت موقت رفع شده است.

این مقام مسئول، افزود: به این ترتیب، نیاز است تا زمان برطرف شدن مشکل پست شیروان، تمامی مشترکان به خصوص شهروندان بجنوردی، شیروانی و فاروجی، مصارف برق خود را کاهش دهند تا با پدیده خاموشی در این شهرستان‌ها مواجه نشویم.

وی بهره برداری حداکثری از روشنایی روز، عدم استفاده از وسایل برقی پرمصرف نظیر وسایل دارای المنت و پرمصرف و همچنین کولرهای گازی و اسپیلت ها را راهکارهایی برای کاهش میزان مصرف برق عنوان کرد.

حادثه آتش سوزی بخشی از پست ۱۳۲ کیلوولت شیروان خوشبختانه هیچ گونه تلفات یا خسارت جانی در بر نداشته و علت وقوع این حادثه و برآورد خسارات مالی نیز در دست بررسی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها