رئیس انجمن انبوه سازان استان تهران در گفتگو با جام جم آنلاین :

پیش فروش اقساطی مسکن موفق نبوده است / تورم باید افزایش یابد!

رییس انجمن انبوه سازان در گفتگو با جام جم آنلاین :

قیمت مسکن واقعی نیست/ انبوه سازان به قانون پیش فروش تن نخواهند داد

رئیس انجمن صنفی کارفرمایی انبوه‌سازان مسکن و ساختمان تهران گفت : هم اکنون قیمت مسکن واقعی نیست و اگر بخواهد به قیمت واقعی برسد باید تورم سالهای گذشته را که از آن عقب مانده به یک نحوی جبران کند .
کد خبر: ۹۴۶۶۲۲
قیمت مسکن واقعی نیست/ انبوه سازان به قانون پیش فروش تن نخواهند داد

حسن محتشم درباره افزایش قیمت مسکن درماه های آینده براین باور است که افزایش قیمت به میزان تقاضا،شرایط اجتماعی و ورود نقدینگی به بازار و علاقمندی خریدار باز می گردد.

وی در گفت وگو با جام جم آنلاین افزود : افزایش 13 درصدی قیمت مسکن در این چند ماهه به معنی گران شدن مسکن نیست برای آنکه قیمت مسکن به میزان تورم های سالهای گذشته که ازآن به دلیل وجود رکود عقب مانده، نرسیده است .

رییس انجمن صنفی کارفرمایی انبوه سازان مسکن و ساختمان تهران درباره قانون پیش فروش ساختمان نیز گفت : به نظر ما این قانون یک طرفه است و فقط به خریداران توجه شده ، بنابراین در عمل عده‌ کمی از انبوه‌سازان و سازنده‌ها به قانون جدید پیش فروش ساختمان تن خواهند داد.

وی در ادامه توضیح داد : هر قانونی به هر حال مزایا و معایبی دارد، پس اگر قانون جدید پیش فروش ساختمان همانند قانون قبلی ابلاغ شده باشد، کارایی چندانی در مورد کاهش تخلفات و مراجعه به دستگاه‌های قضایی به خاطر کم کاری سازنده‌ها نخواهد داشت.

محتشم با اشاره به اینکه قانون پیش فروش ساختمان یک طرفه و به نفع خریداران مسکن تدوین شده است گفت : با توجه به این مسئله سازنده‌ها سعی خواهند کرد وارد پیش فروش ساختمان نشوند، چرا که اگر به تعهدات خود عمل نکنند تضامین سخت‌گیرانه‌ای برای آنها در نظر گرفته شده است. وی تاکید کرد: همانطور که تضامین سخت‌گیرانه‌ای برای سازنده‌ها درنظر گرفته شده است، برای خریداران نیز این تضامین درنظر گرفته شود.

آخوندی وزیر راه و شهرسازی 21 شهریور ماه دستورالعمل قانون پیش فروش ساختمان را ابلاغ کرد تا از وقوع جرم در بخش ساختمانی جلوگیری شود . وی با ابلاغ «دستورالعمل صدور شناسنامه فنی ساختمان» برای اجرای ماده 22 قانون پیش‌فروش ساختمان، شهرداری‌ها را مکلف کرد در زمان صدور پروانه ساختمانی برای تک‌تک واحدها شناسنامه فنی صادرکنند.

صدور شناسنامه فنی ساختمان براساس این ماده قانونی جزء مهم‌ترین زیرساخت‌های ثبت محضری معاملات پیش‌فروش مسکن است که تاکنون به دلیل عدم صدور و تنظیم آن از سوی شهرداری‌ها و مهندسان ناظر یکی از مهم‌ترین موانع تنظیم سند رسمی برای معاملات پیش‌فروش مسکن محسوب می‌شود.

سیما رادمنش_جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
میلاد
-
۰۶:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
۰
۰
چه بهتر كه انبوه سازان با این قانون كنار نمیان ! لااقل دیگه دلالی ملك از بین میره . این قیمت بالای خونه من نمیدونم به چه درد میخوره وقتی كسی امروز نمی تونه بدون داشتن سرمایه حتی با وام مسكن خونه بخره اونم در متراژ ۵۰ ۶۰دمتری بعد هی باز عده ای اصرار دارن قیمت بازم افزایش پیدا كنه ! بابا مردم پول ندارن ایهاالناس ! قیمت خونه بالاست ! یعنی مردم حق صاحب خونه شدن ندارن ای انبوه سازان معترض به قیمت مسكن؟
ناشناس
-
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
۰
۰
رئیس انجمن انبوسازان اون موقع كه قیمت مسكن 3 برابر شد قیمت واقعی بود اما حالا قیمت واقعی نیست شماها فقط به فكر سود می باشید.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها