رئیس اتاق بازرگانی سمنان:

استانداردسازی مختص تولید نیست

مدیر شعب بانک مسکن استان سمنان از تک رقمی شدن نرخ تسهیلات مسکن خبر داد.
کد خبر: ۹۴۶۱۵۶
تسهیلات پلکانی مسکن در سمنان

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین از سمنان، حسین حاجی پور با اعلام این خبر گفت: تک رقمی شدن نرخ سود تسهیلات توسط رئیس جمهور محترم در هفته دولت به عنوان هدیه دولت، اتفاق بزرگی در صحنه اقتصادی و بانکی کشور رخ داد که مخاطبان آن اقشار متوسط و زوج‌های جوان هستند .

وی افزود: کاهش و تک رقمی شدن نرخ سود تسهیلات مسکن برای اولین بار در تاریخ فعالیت بانک مسکن رخ داده که فرصت مناسبی برای متقاضیان مسکن بوجود آمده است.

حاجی‌پور ادامه داد: صندوق پس‌انداز مسکن از یکم خرداد سال گذشته با نرخ سود بازپرداخت 14 درصد فعالیت خود را آغاز کرد که خوشبختانه در جهت تقویت رژیم پس‌انداز و حمایت از خانه دار شدن اقشار متوسط و زوجین ، نرخ سود این تسهیلات به 8 درصد در بافت فرسوده و 9.5 درصد در سایر مناطق شهری کاهش یافت.

مدیر شعب بانک مسکن استان سمنان تصریح کرد: تاکنون 1300 فقره حساب صندوق پس‌انداز مسکن یکم در شعب بانک مسکن استان سمنان افتتاح شده است که آمارها از افزایش 2 برابری متوسط افتتاح حساب مزبور پس از کاهش نرخ سود تسهیلات حکایت دارد.

حاجی‌پور با اشاره به میزان تسهیلات خرید و ساخت مسکن در استان سمنان گفت: سقف تسهیلات در شهر سمنان 60 میلیون تومان به صورت انفرادی و 120 میلیون تومان برای زوجین و در سایر شهرهای استان، مبلغ 40 میلیون تومان به صورت انفرادی و 80 میلیون تومان برای زوجین می باشد.

وی افزود: قسط پلکانی تسهیلات 60 میلیون تومانی در بافت فرسوده شهری که در گذشته با سود 14 درصد 862 هزار تومان بود، با سود 8 درصد به 512 هزار تومان و در خارج از بافت فرسوده شهری با سود 9.5 درصد به 557 هزار تومان کاهش یافت که حاکی از کاهش 41 درصدی میزان اقساط پرداختی می باشد.

حاجی پور اضافه کرد: قسط پلکانی تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی در بافت فرسوده شهری مبلغ ۳44 هزار تومان و برای سایر مناطق شهری ، مبلغ ۳73 هزار تومان می باشد.

مدیر شعب بانک مسکن استان سمنان خاطرنشان کرد: متقاضیان می توانند با مراجعه به یکی از شعب بانک مسکن استان سمنان و افتتاح حساب صندوق پس انداز مسکن یکم ضمن ایجاد معدل حساب و گذشت حداقل یک سال از تاریخ افتتاح حساب از تسهیلات مزبور بهره مند گردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها