مدیر مجتمع طلای «موته»، در حاشیه بازدید اعضای معاونت بانوان و کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان از تولید سالانه 300 کیلوگرم شمش طلا در مجتمع موته خبر داد.
کد خبر: ۹۴۵۶۶۵
برداشت ماهانه 25 کیلو طلا از «موته»

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین از اصفهان، علیرضا طالاری گفت: مجتمع «موته» یکی از نخستین و بزرگترین تولید کننده شمش طلا در ایران با تولید سالانه بیش از 300 کیلوگرم شمش طلاست که به طور میانگین 25 کیلو طلا در ماه را شامل می شود.

وی افزود: تاکنون 55 معدن طلا در کشور اکتشاف شده و 6 کارخانه تولید طلا در کشور فعال است. مجتمع طلای موته نیز از سال 1372 با همکاری شرکت استرالیایی آغاز شده و تا کنون 5/6 تن طلا در این مجتمع تولید شده است.

مدیر مجتمع طلای موته ادامه داد: به ازای یک تن مواد معدنی دارای طلا 12 تن باطله باید لایه‌برداری شود تا به رگه اصلی طلا برسیم ازاین رو حجم برداشت‌های باطله 12 برابر مواد معدنی است. البته از هر یک تن مواد معدنی طلا 1.3 گرم طلا بدست می آید.

طالاری خاطرنشان کرد: 221 نفر و در سه شیفت کاری در مجتمع طلای موته مشغول کار هستند و این مجتمع فقط 7 روز در سال تعطیل است.

مجتمع طلای موته 7 کیلومتری شمال غرب روستای موته از توابع شهرستان برخوار و میمه واقع در استان اصفهان است که تا تهران 295 کیلومتر فاصله دارد.

جمعی از اعضای معاونت بانوان و کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان با هدف مشاهده فعالیت تولید طلا از تنها مجتمع معدنی طلای استان اصفهان، بازدید به‌عمل آوردند و از نزدیک با فرایند تولید طلا آشنا شدند.

هاجر مقضی- خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها