گزارش جام جم آنلاین از حادثه تصادف قطار

حادثه مرگبار برخورد 2 قطار با 6 کشته و 150 نفر زخمی

منابع رسمی پاکستانی اعلام کردند که در حادثه برخورد 2 قطار در پاکستان حداقل 6 نفر کشته و بیش از 100 نفر مجروح شدند.
کد خبر: ۹۴۵۶۴۸
حادثه مرگبار برخورد 2 قطار با 6 کشته و 150 نفر زخمی

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از خبرگزاری AFP، این حادثه تصادف 2 قطار هنگامی اتفاق افتاد که یک قطار مسافری عازم شهر کراچی در نزدیکی شهر « مولتان » پاکستان با قطاری باری که پس از زیر گرفتن یک مرد اجبارا بر روی ریل توقف کرده بود، به شدت برخورد کرد.

یک مقام رسمی محلی به خبرنگاران گفت: « در این حادثه حداقل 6 نفر مجروح و ده‌ها نفر دیگر کشته شده‌اند. »

همچنین سخنگوی تیم امداد و نجات محلی نیز در گفتگو با خبرگزاری AFP تایید کرد که تعداد مجروحان این حادثه بالای 100 نفر است.

مقامات راه‌آهن راننده قطار مسافری را در حادثه تصادف مقصر دانسته و می‌گویند که او با نادیده گرفتن اعلام خطر قطار باری که پس از زیر گرفتن یک فرد بر روی ریل توقف کرده بود موجب این حادثه شد.

تصادفات ریلی در پاکستان به علت کیلومترها خط ریل راه‌اهن و قطارهای قدیمی و فرسوده به ارث رسیده از زمان اشغال کشور پاکستان توسط دولت استعمارگر انگلیس، امری نادر نبوده و در این کشور بسیار اتفاق می‌افتند.

به علت سوء مدیریت ، فساد و رشوه‌خواری و عدم سرمایه گذاری خطوط ریلی برای دهه‌ها است که راه‌ آهن پاکستان دچار فرسودگی شده‌اند و کیفیت آنها در اثر مرور زمان رفته رفته افت کرده است.

ماه نوامبر سال گذشته در حادثه‌ای که به علت نقص فنی و عمل نکردن ترمز یک قطار در استان بلوچستان پاکستان رخ داد و موجب خارج شدن قطار از ریل در این منطقه کوهستانی شد نیز 19 نفر کشته شدند.

مترجم: جواد ودودزاده - جام‌جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها