عامل قتل ستایش در روستای خیرآباد ورامین 158 روز پس از جنایت در دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه قرار گرفت.
کد خبر: ۹۴۵۶۳۵
اعترافات تکان‌دهنده قاتل ستایش

در این جلسه متهم با قبول اتهام قتل و جنایت بر میت، منکر تجاوز به عنف شد. امیرحسین در این جلسه اعترافات تکان‌دهنده‌ای درباره ارتباط پنهانی با یک زن و مصرف هر روزه مشروبات الکی بیان کرد و به تشریح قتل پرداخت.

به گزارش جام‌جم، صبح دیروز جلسه رسیدگی به این پرونده در شعبه هفتم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی محمدحسین خازنی و با حضور قاضی توکلی و اسلامی برگزار شد.

در ابتدای جلسه محاکمه رئیس دادگاه در تذکری گفت: اتهام قتل و جنایت بر میت به صورت علنی و اتهام تجاوز به عنف به صورت غیرعلنی برگزار خواهد شد.

قصاص می‌خواهیم

سپس پدر و مادر مقتول در شکایت خود گفتند، برای اتهام قتل تقاضای قصاص، برای اتهام تجاوز مجازات اعدام و برای جنایت بر میت درخواست دیه داریم.

نورالله عزیزمحمدی، وکیل اولیای دم هم گفت: متهم بعد از قتل دچار سردرگمی شده و روی جسد اسید می‌ریزد. از جنبه خصوصی اولیای دم درخواست خود را مطرح کردند، من ازجنبه جزایی درخواست مجازات دارم.

جزئیات قتل

در ادامه نماینده دادستان ورامین در جایگاه قرار گرفت و در دفاع از کیفرخواست دادسرا عنوان کرد: در این پرونده امیرحسین متولد 25 آذر 78 متهم به قتل عمدی ستایش شش ساله، جنایت بر میت با ریختن اسید و زنای به عنف است.

وی ادامه داد:پدر ستایش 22فروردین امسال در کلانتری 11شهید قدوسی ناپدید شدن دخترش را گزارش کرد. بر اساس شکایت، ساعت 13 همان روز ستایش برای بازی از خانه خارج می‌شود و دیگر باز نمی‌گردد. ساعت 7 بعد از ظهر روز بعد امیرحسین همراه پدرش به کلانتری مراجعه و به قتل ستایش اعتراف می‌کند.

متهم می‌گوید: با انگیزه رابطه جنسی دختر را به واحد متعلق به خود کشاندم و ضربه‌ای به سرش زدم و او بیهوش شد. بعد به او تجاوز کردم و جسد را در جعبه‌ای گذاشتم و روی او اسید ریختم.

ماموران با حضور در خانه متهم، جسد را در آشپزخانه نیمه‌عریان پیدا می‌کنند. متهم در بازسازی صحنه قتل هم می‌گوید: وقتی مادر، خواهر و خواهرزاده‌ام خانه را ترک کردند، من به علت مصرف مشروب مست بودم. ستایش را به بهانه نشان دادن جوجه به طبقه دوم بردم و ادعا کردم سوسک داخل لباس‌هایش رفته است. بعد از رابطه، او را در اتاق خواب گذاشتم و به پشت‌بام رفتم، چهار نخ سیگار کشیدم. وقتی دیدم پدر و مادر ستایش در جست‌وجوی او هستند، دخترک را به آشپزخانه بردم و با چاقو گلویش را از دو ناحیه بریدم. بعد روی جسد اسید ریختم و برای این که بوی اسید در خانه نباشد، اسفند دود کردم.

نماینده دادستان اظهار کرد؛ بررسی پرونده شخصیت متهم و گزارش پزشکی قانونی نشان داد؛ متهم نقض مشهودی در رفتارش ندارد و تلاش و رفتارش ناشی از ترس و اضطراب بوده است. عدم بلوغ و جنون هم در متهم دیده نشد.

مشروب زندگی‌ام را نابود کرد

رئیس دادگاه با تفهیم اتهام به امیرحسین از او خواست درخصوص اتهام قتل و جنایت بر میت از خود دفاع کند که متهم با قبول اتهامش گفت: اگر مصرف مشروبات الکلی نبود، هیچ کدام از این اتفاقات رخ نمی‌داد. مشروب زندگی‌ام را نابود کرد. من در زمان قتل سیاه مست بودم. آدم سیاه مست کنترلی بر رفتارش ندارد. فقط یادم هست ستایش را به آشپزخانه بردم و با چاقوی میوه‌خوری دسته قرمز گلویش را بریدم.

قاضی اسلامی سپس از متهم خواست جزئیات روز قتل را تشریح کند که امیرحسین گفت: ستایش را در حیاط دیدم و به بهانه نشان دادن جوجه به طبقه دوم بردم. به او تجاوز کردم و به پشت‌بام رفتم و چند نخ سیگار کشیدم. ستایش در اتاق بود و نمی‌توانست در را باز کند. به پایین آمدم و او را به آشپزخانه بردم و گلویش را بریدم.

قاضی: چند ضربه به او زدی؟

امیرحسین: خرخره‌اش را دو بار بریدم.

قاضی: بعد چه کردی؟

امیرحسین: توهم مشروب که از بین رفت به دوست دخترم زنگ زدم و با او صحبت کردم. صبح فردا به مدرسه رفتم و موضوع را به دوستم گفتم. او گفت اسید بریز روی جسد. اسید گرفتم و روی جسد ریختم. برای این که بوی اسید پخش نشود، روی آن الکل ریختم و آتش زدم. روی آتش هم اسفند ریختم.

هر روز مشروب می‌خوردم

قاضی: پیش از این سابقه سیاه مستی داشتی؟

امیرحسین: نه. فقط حالتش را شنیده بودم. ساعت 12و 30 دقیقه که از مدرسه آمدم چهار لیوان مشروب دست‌ساز خوردم. 20 دقیقه بعد هم ستایش را دیدم و آن اتفاق رخ داد.

قاضی: چرا او را به آشپزخانه بردی و آنجا کشتی؟

امیرحسین: نمی‌دانم. فکرم کار نمی‌کرد. اگر فکرم آن روز کار می‌کرد که او را نمی‌کشتم.

قاضی: چند وقت است مشروبات الکی می‌خوری؟

امیرحسین: دو سال است. ابتدا ماهانه مصرف می‌کردم اما بعد هفتگی شد. این اواخر هم هر روز می‌خوردم. طوری که جنبه‌ام زیاد شده بود و بر خودم کنترل داشتم.

قاضی: چرا مشروب می‌خوردی؟

امیرحسین: در منطقه ما پارکی نیست که در آنجا تفریح کنیم و تنها تفریح ما مصرف مشروبات بود. اغلب 5000 تومان می‌دادم و مشروبات ساندیسی می‌گرفتم که آب و قرص بود. روز حادثه متوجه شدم برای دختر مورد علاقه‌ام خواستگار آمده و از روی ناراحتی زیاد مشروب خوردم.

قاضی: می‌دانستی کشتن انسان حرام است؟

امیرحسین: می‌دانستم گناه دارد. در فیلم‌ها هم دیده بودم که قاتل را مجازات می‌کنند.

قاضی: چرا با چاقو گلویش را بریدی؟

امیرحسین: چیز دیگری نبود. اگر چسب بود دهانش را می‌بستم تا سر و صدا نکند.

قاضی: پیش از این رابطه نامشروع داشتی؟

امیرحسین: بله. دو بار با یک زن.

قاضی: پس نحوه رابطه را بلد بودی؟

امیرحسین: الان یک بچه 10 ساله هم بلد است. در اینترنت آموزش می‌دهند.

پس از دفاعیات متهم، وکیل مدافعش در جایگاه قرار گرفت و اظهار کرد: در این پرونده دو موضوع مورد اعتراض من است. موضوع نخست، مستی متهم در زمان قتل است که به خاطر مصرف زیاد مشروبات حالت عادی نداشته است. موضوع دوم هم رشد عقلی امیرحسین با توجه به سنش است که نباید به گزارش پزشکی قانونی توجه کرد و قضات باید آن را بررسی کنند.

رئیس دادگاه سپس برای رسیدگی به اتهام تجاوز به عنف، جلسه را غیر علنی کرد که امیرحسین در این بخش منکر اتهامش شد و از اولیای دم تقاضای بخشش کرد.

پس از آخرین دفاع متهم و وکیل مدافعش قضات دادگاه ختم رسیدگی به پرونده را اعلام کرده و برای صدور حکم وارد شور شدند.

حاشیه‌های دادگاه

جلسه محاکمه ساعت 9 و 45 دقیقه به صورت علنی آغاز شد.

زمانی که نماینده دادستان در دفاع از کیفرخواست، اعترافات متهم در مورد نحوه کشتن ستایش را قرائت کرد، مادر مقتول بر اثر فشار عصبی غش کرد.

وقتی نوبت به دفاع متهم رسید، او به خاطر ناراحتی قلبی درخواست کرد نشسته از خود دفاع کند.

وقتی متهم در دفاعیات بخش قتل، عنوان کرد به ستایش تجاوز کردم این موضوع با اعتراض وکیل مدافعش رو به رو شد.

پدر امیرحسین در جلسه دادگاه گفت: پسرم در کودکی دچار تشنج می‌شد و دکتر به او قرص داده بود.

وکیل متهم در این جلسه خواستار بررسی دوباره رشد عقلی موکلش در کمیسیون پزشکی شد.

جلسه دادگاه ساعت 13 و پس از 135 دقیقه به پایان رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳۲
مهران
-
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
۰
۰
اعدام
بریدن گلوی یك انسان كاری ست كه فقط از یك جانی بر میاد . خیلی ها مست میكنند ولی انجام قتل در مستی نشانه ذات وحشی یك انسانه . اعدام بهترین راه برای این پرونده است . ضمن اینكه این موضوع تاثیر بدی در روابط ایران و افغانستان گذاشته .
عادل عارفی از زاهدان
-
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
هزار و یك جنایت افاقنه میكنند حرفی نیست این رابطه رو خراب میكنه؟!!خب بكنه مهم نیست
amir
-
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
۰
۱
یك فرد حلال زاده هرگز نمی تواند چنین اعمالی را انجام دهد وكیل متهم در این مورد نیز تحقیق كند.
حمید
-
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
۱
۰
لطفا دادگاه اول پدر و مادر این قاتل رو مجازات كنه كه مشخصه بچه رو درست تربیت نكردند. آخه تو آمریكا هم كه هر نوع آزادی برای گناه است پدر و مادر ها اجازه نمی دن تو این سن بچه دائم الخمر و وحشی بشه.
makan
-
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
۰
۰
قاضی چه سوالات كلیدی میپرسه "پس نحوه ی رابطه جنسی بلدی"این چه سوالیه حكم اعدامشو صادر كن خلاص
ناشناس
-
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
۱
۰
فقط اعدام بشه این شیطان صفت.
لیلا
-
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
۱
۰
خدا لعنتش كند اعلامش كنین كثافت را
زینب
-
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
۱
۰
فقط قصاص موندم وكیل مدافع این جانی ازچی اینقدردفاع میكنه ومیخوادموكلش روتبرئه كنه اصلااین وحشیگری جای دفاع داره
مریم
-
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
۱
۰
بكشید این كثافت مایع ننگ را
نرم افزار موبایل
-
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
۱
۰
نامرد نامرد كثیف آشغال
طاهره
-
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
۱
۰
متوجه نمیشم چرا انقدر جلسه تشكیل میدن؟ واقعا كاری كه این قاتل كرده جای دفاع و بررسی بیشتر داره؟؟
نرم افزار موبایل
-
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
۱
۰
چراانقدطولش میدندچرااعدامش نمی كننداشغال انگل جامعه دیگه بایدچكار كندتااعدامش كنند
نرم افزار موبایل
-
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
۱
۰
چراپیام های من راپخش نمی كنید
نرم افزار موبایل
-
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
۱
۰
مریم چرااعدامش نمی كننداین همه جنایت كرده كم است اشغال كتافت چرا بایدزنده بماند
سوسن
-
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
۱
۰
آیا چنین شخص گرگ صفتی سزاوار بخشش است؟ مسلما نه
علی تهرانی
-
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
۱
۰
باسلام:جنایاتی كه افغانیها دراین كشور انجام میدهند صدها برابر بیشتر ازاین است .همین چندروز پیش بود كه یكی از همین افاغنه دربرابر یك طفل 7 ماهه به یك خانم سرایدارایرانی تجاوز كرد.اینها اگر ایران را ناامن میدانند برگردند به كشور خودشان 40 ساله اینجا هستند وقاچاق وارد كشور ما میشوند وفرصتهای شغلی را از جوانان ما میدزدند وپولهای ایرانی را میبرند كشورشان ودرانجا برای خودشان زندگی میكنند.مجبور نیستند اینجا بمانند.ویا اینكه به یك توریست فرانسوی تجاوز كردند وآبروی مارابردند.ویا درطول تاریخ وقتی سلسله صفویه سقوط كرد محمود افغان به اصفهان حمله كرد وچه جنایاتی كه نكردند .جرم این هموطن سنگین بوده ولی اعدام نمیباشد.
مش مراد
-
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
۰
۰
اگه ما مسلمانیم باید به حكم اسلام این فرد اعدام بشه . نباید احساسی با این موارد برخورد بشه .
مش علیار
-
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
۰
۰
باید پدر و مادر این قاتل رو به برنامه ماه عسل ببرند و بابت یه چنین تربیتی ازشون حتما تقدیر بشه>>>>>>>>>>>>>>
محمد
-
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
۰
۱
مگه ایران كشور مستعمره هست كه یه ایرانی بخاطر یه افغانی غیر مجاز اعدام بشه ؟ افاغنه در مورد جرم و جنایاتی كه در ایران انجام میدن هیچ نظری ندارن ؟
چرا دولت افغانستان قاتلان افغانی كه از خاك ایران فرار كردن رو دستگیر و مجازات نمیكنه؟
فرید
-
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۶
انسانیت ایرانی و افعانی نداره.هم جنایتكار ایرانی باید مجازات بشه هم افغانی
بینام
-
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۶
من البته خودم یكی از معترضین سرسخت به وجود افاغنه در ایران هستم ولی بر اساس حكم اسلام اگه یك مسلمان ، مسلمان دیگه رو بكشه باید قصاص بشه، این قاتل مسلمانه اون دخترك مقتول هم مسلمانه، خب پس باید قصاص بشه. ما تابع قوانین اسلام هستیم. همونطور كه سالانه چندین افغانی به خاطر قتل و تجاوز تو ایران اعدام میشن،. خب ایرادش كجاست؟من نمیفهمم!هر كی جرم كرده باید جورش رو بكشه، چه فرقی میكنه كه قربانی مال كدوم كشوره؟!
محمد
-
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
۱
۰
جام جم چرا نظرات منو منتشر نمیكنی ؟ افاغنه میتونند نظر بدن ولی ایرانیها نه !
محمد.. شریف
-
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۶
۱
۰
توی این شلوغی .. پخش نشدن پیام های نرم افزار موبایل رو بگو..؟ شبی نیست كه 3 الی 4 تا پیام داره و پخش میشه بازم معترضه .. خو یك صفحه بهش اختصاص بدین . نا راضی تراشی چرا..؟.. در ضمن قاتل را اعدام نكنید .. چون آینده داره .. و گنده لات خوبی ازش در میاد.. و بدرد چماق كشی میخوره..
محمد
-
۰۱:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۶
۰
۰
باید اعدام بشه
نرم افزار موبایل
-
۰۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۶
۱
۰
گناهكارپدرومادرند.این چه تربیت و ادبی است.حالاگذشته بایدبفكربودكه درآینده رخ ندهد
سیده اعظم حسینی
-
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۶
۰
۰
آیا مسولین محترم كه كاسه داغ تر از آش شدند تا به حال هم شده دلسوزانه جرم و جنایاتی كه این افغانی ها انجام دادند رو توی رسانه ها منتشر كنند . همین افغانی ها چند سال پیش توی شهر ما به زور به یك دختر بچه تجاوز جنسی كردند چرا صدای اون جنایت در نیومد و رسانه ایش نكردند
رضا
-
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۶
برای اینكه ملت مظلوم ایران هیچ حامی و پشتیبانی ندارد ، اما افاغنه غیر از پشتیبانی كشورهای غربی تبلیغات رسانه ای شدیدی بر علیه ایران راه انداخته اند با هدف باج گرفتن از ایران و تضعیف ایران و دشمنی خودشون رو با ملت ایران اثبات كردن ، منتها كو گوش شنوا و چشم بینا .با وجود هموطنانی كه مدام برای افاغنه چاپلوسی میكنند ، همین افاغنه آب هیرمند را بروی مردم مظلوم سیستان و بلوچستان با پررویی و وقاحت تمام بسته اند و از مسئولین هم كسی پاسخگو نیست !!!
سهیل
-
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
خیلی بی انصافید چه ربطی به ایرانی و افغانی و امریكایی داره ؟ انسان اونم یه بچه 6 ساله !تجاوز و قتل ! اصلا نمیفهمم چه روحیاتی دارید شما كه میگی چون افغانی بوده ول كنن مگه اینكه از خانواده متهم ماجرا باشید كه در اون صورت خدا به داد وجدانتون برسه
مهران
-
۰۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
۰
۰
برای اینكه افاغنه زرنگن و ما ساده لوح
سعید
-
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
۰
۰
با اعدام مخالفم ، همچنین با هموطنانی كه برای افاغنه چاپلوسی میكنند هم مخالفم
ن.ز
-
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
خدا سر بچه خودت بیاره ببینم بازم میتونی حرف از بخشش و مخالفت با اعدام بزنی...
زینب
-
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
۰
۰
خانوماوآقایون محترم ما چاپلوس نیستیم ماازحق دفاع میكنیم حالا اگه این بچه ازیك كشوراروپایی بود همین شماها خودتون میرفتید قاتلشو محاكمه میكردید. ایرانی وافغانی فرقی نداره مسلمون كه هست اسلام میگه قصاص ماهم میگیم قصاص. تعجب میكنم شماها كه ازاین قاتل دفاع میكنید وخواستارآزادیش هستید واقعا ایرانی هستید مسلمون هستید
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها