گفتگوی جام جم آنلاین با مدیر کل اموزش و مشارکت مردمی سازمان محیط زیست

تعطیلات زمستانی راهکار موقتی برای کاهش آلودگی هواست

باشروع فصل پاییز وزمستان بحث آلودگی هوا وتلاش برای مقابله با آن دوباره به جریان می افتد از این رو رییس سازمان حفاظت از محیط زیست اخیرا پیشنهاد داده است که یک تا دو هفته از تعطیلات تابستانی کم شود و به جای آن، در فصول سرد و همزمان با وارونگی هوا یک تا دوهفته تعطیلات زمستانی داشته باشیم تا بدین طریق از آلودگی هوای کلانشهرها کاسته شود.این در حالیست که بسیاری از کارشناسان معتقدند که این طرح در کاهش الودگی هوا تاثیر کوتاه مدت دارد. وباید به دنبال راهکار اساسی بود.
کد خبر: ۹۴۵۳۱۴
تعطیلات زمستانی راهکار موقتی برای کاهش آلودگی هواست

مدیرکل آموزش و مشارکت مردمی سازمان محیط زیست در گفت وگو با جام جم آنلاین در این باره اظهارداشت :تعطیلات زمستانی در اغلب کشورهای دنیا وجود دارد و هدف از آن نیز کوتاه کردن فاصله تعطیلات است چراکه هرچه فاصله تعطیلات کوتاه تر و تعدادش بیشتر باشد کیفیت تحصیلی نیز افزایش می یابد.

محمد درویش افزود:آنچه که سازمان محیط زیست پیشنهاد داده است در راستای کاهش آلودگی هوا است اما اینکه چقدر این راهکار به کاهش آلودگی هوا کمک می کند باید گفت که مقطعی است و یک راهکار پایدار محسوب نمی شود.مطابق پژوهشی که در دانشگاه شریف انجام شده است 75درصد آلاینده های هوای تهران مربوط به تردد وسایل نقلیه موتوری است لذا هر اقدامی که منجر به کاهش تردد وسایل نقلیه موتوری در سطح شهر شود در کاهش الودگی هوا نیز موثر خواهد بود.

وی با اشاره به لایحه جامع مبارزه با آلودگی هوا که 3 سال است به مجلس ارائه شده و هنوز به تصویب نرسیده است گفت:این لایحه که 14 ارگان درگیر آلودگی هوا را معرفی کرده است باید بسرعت در دستور کار نمایندگان مجلس قرار گیرد تا شاهد یک اقدام پایدار،درازمدت و خردمندانه در جهت کاهش آلودگی هوا باشیم.

و ی گفت:در این لایحه تمامی کانون های الودگی هوا و راهکارهای مقابله با آن تعیین شده است فقط نیاز به تصویب نهایی مجلس دارد .چنانچه نمایندگان مجلس همت خود را بکارگیرند و برای تصویب آن وقت بگذارند مسلما ان وقت بهتر ومحکمتر می توان به جنگ الودگی هوا رفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
علی تهرانی
-
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
۰
۰
باسلام:ما 365 روز آلودگی هوا داریم فقط 13 روز عید كمی كم میشه .اینهمه تعطیلی هم داریم كه به بدنه اقتصادی كشور كم لطمه نمیزند.زمستان هم تعطیل كنید تا قطار اقتصادی دیگر كشورها با سرعت نور پیشرفت كنه.اگه این چهارقطره نفت نبود چیكار میكردیم.
امیر
-
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
۰
۰
چرا مسولان با ندانم كار می خواهند صورت مسله را حذف كنند ،در اروپا اكر برای هر فصل تعطیلات دارند برای لذت بردن مردم شان از طبیعت تمام فصل های سال هست و دیگر جنبه. اقتصادی دارد كه در تمام فصول هتل ها و دیكر كسبه كار كنند ،ولی ما چه برای الودگی هوا ،این ساده لوحاته هست ،بعد از دو هفته یعنی سوخت ماشین ها بهتر می شود ،مصرف كاز خانگی كمتر و دستكاه های آب گرم كن و دستكاه های گرم كننده خانه ها سرویس و نگهداری می شود توسط افراد آشنا به این كار ،ایا با دوهفته تعطیلات نحوه جدید و پاك روی هوا كش های كارخانجات الوده كننده هوا كار گذاری و تعمیر و نكهداری می شود ،از لحاظ علمی و منطقی چه تاثیری دو هفته تعطیلات بروی اب و هوا در شهرهای الوده دارد بغیر از اینكه مردم بیشتر در خانه از گاز خانگی استفاده می كنند و یا با ماشین های الوده در خیابان ها تردود می كنند ،جای تعصب هست این طرز فكر اقایان مسئول

نیازمندی ها