پانزدهمین جشنواره ملی «زیبایی اسب کاسپین» با هدف ارج نهادن به گنجینه های ارزشمند کشور در منطقه آزاد انزلی برگزار شد .
کد خبر: ۹۴۵۳۰۹
جشنواره‌ای به نام «اسب کاسپین»

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین از گیلان و به نقل از مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی؛ پانزدهمین جشنواره ملی زیبایی اسب کاسپین با حضور «آتشه فیروز» دختر «لوئیس فیروز»، کاشف اسب کاسپین و داوران بین المللی و ورزشکاران این رشته در 9 رده سنی از زیر یک سال تا 10 سال به بالا در منطقه آزاد انزلی برگزار شد.

این جشنواره با هدف ارج نهادن به گنجینه‌های ملی کشور و رونق مجدد اسب کاسپین در ایران و جهان، تجدید هویت اسب کاسپین در خاستگاه اصلی آن،توسعه ورزش سوارکاری برای کودکان و نوجوانان، توسعه توانمندی‌های محیطی روستاها (به ویژه استان‌های شمالی ایران) و معرفی سرمایه‌های موجود و اشتغالزایی در مراکز پرورش با حمایت سازمان منطقه آزادانزلی و از سوی ستاد برگزاری جشنواره اسب کاسپین، مرکز پرورش و اصلاح نژاد کاسپین،سازمان جهاد و کشاورزی گیلان در باشگاه سوار کاری تکتاز در جنب شهرک صنعتی شماره یک منطقه برگزار شد.

در پایان این جشنواره، کیمیا از باشگاه تکتاز اسطوره زیبایی مادیان و سایروس از باشگاه قویدل اسطوره زیبایی نریان اسب کاسپین شناخته شدند.

گفتنی است؛ بر اساس اطلاعات علمی اسب کاسپین قدیمی ترین نژاد اسب در دنیا و پایه دیگر اسب ها از جمله اسب عرب و ترکمن است. لوئیز فیروز اسب کاسپین را از ایران به جهانیان شناساند و پس از آن با بررسی های علمی روشن شد که پیشینه وجود این اسب در کرانه دریای خزر به بیش از پنج هزار سال پیش باز می گردد.

اسب اصیل ایرانی توسط مجامع مختلف بین المللی در معرض خطر انقراض معرفی شده است و امید است تا با مشارکت هر چه بیشتر علاقمندان، شناخت، معرفی، رونق‌بخشی و سرمایه‌‌گذاری مناسب، زمینه های پرورش این نژاد بیش از پیش میسر شود و گامی مؤثر برای حفظ و توسعه این میراث ارزشمند برداشته شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها