در پی حضور کارشناسان شرکت فرآب مجری طرح فهام در استان و نمایندگان شرکت ناری از کشور چین، مراحل تست و راه اندازی سرور طرح فهام با موفقیت انجام شد.
کد خبر: ۹۴۵۲۱۰
انقلابی‌ترین طرح وزارت نیرو در زنجان

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین و به نقل از دفتر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان، طرح ملی فراسامانه هوشمند اندازه‌گیری و مدیریت انرژی (فهام) بخش نخست هوشمندسازی شبکه برق کشور محسوب می‌شود که در آن از فناوری اطلاعات و ارتباطات برای بهره‌برداری بهتر از شبکه برق استفاده و علاوه بر آن امکان ارتباط دوطرفه با مشترکان فراهم خواهد شد.

در این طرح پنج استان تهران، خراسان، بوشهر، خوزستان و زنجان به عنوان مناطق پایلوت برای اجرای این پرژه ی بزرگ انتخاب شده‌اند که شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان توانسته با نصب دوهزار کنتور هوشمند مشترکین مستقیم و غیرمستقیم سنگین و تجهیز کامل اتاق سرور و مانیتورینگ به عنوان شرکت پیشرو شناخته شود.

گفتنی است؛ گروهی از شرکت «فرآب» مجری طرح فهام در کشور و نماینده‌های شرکت ناری چین در محل سرور این شرکت حاضر شده و طبق پرتکل‌های موردنظر تمامی بسترهای ارتباطی با کنتورهای منصوبه در سطح استان را بررسی و با موفقیت اندازه گیری کردند.

همچنین با اجرایی شدن طرح فهام دخالت و خطای نیروی انسانی در قرائت و صدور قبض کاهش یافته و بهبود وصول مطالبات، کاهش تلفات غیر فنی و مشخص‌سازی و مانیتورینگ تلفات فنی شبکه توزیع و افزایش کیفیت خدمات و کاهش زمان قطعی و نظارت بر کیفیت برق را به همراه خواهد داشت.

فوزیه مهدیون - خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها