دبیر کانون انبوه سازان در گفت و گو با خبرنگار جام جم آنلاین خبر داد:

سقف فروش اقساطی مسکن شناور می شود /افزایش وام به بیش از 150 میلیون تومان

دبیر کانون انبوه سازان مسکن و ساختمان ایران از شناور شدن سقف فروش اقساطی مسکن پس از توافق با بانکها خبر داد و گفت با شناور شدن این سقف مبالغ فروش اقساطی می تواند به مبالغ بیشتراز رقم فعلی که 150 میلیون تومان تعیین شده برسد .
کد خبر: ۹۴۵۲۰۶
سقف فروش اقساطی مسکن شناور می شود /افزایش وام به بیش از 150 میلیون تومان

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین در طرح فروش اقساطی مسکن که دراواخر خرداد ماه امکانپذیر شد ، به منظور اطمینان بخشی به طرفین قرارداد، بانک مسکن به عنوان ضامن در معامله خرید و فروش اقساطی مسکن وارد شده و پرداخت اقساط ثمن معامله را مطابق ضوابط مصوب تضمین می‌کند وقیمت فروش نقدی و فروش اقساطی واحدها با توافق طرفین (خریدار و فروشنده) تعیین می شود. همچنین تضمین ثمن معامله حداکثر تا 50 درصد ارزش کارشناسی ملک و تاسقف 150 میلیون تومان و نیز مشروط به عدم تجاوز مبلغ اقساط ماهانه خریدار از سه میلیون تومان است . در صورت توافق کانون انبوه سازان با بانکها که از مدتی پیش مذاکرات خود را بربهتر شدن شرایط فروش اقساطی مسکن آغاز کرده اند سقف فروش اقساطی با توجه به مناطق مختلف کشور شناور شده و می تواند به ارقام بالاتری نیز برسد همچنین در صورت توافق مدت بازپرداخت تسهیلات به بیش از 5 سال افزایش خواهد یافت .

فروش اقساطی واحدهای تجاری، اداری و زمین

فرشید پورحاجت دبیر کانون انبوه سازان مسکن و ساختمان ایران در گفت و گو با خبرنگار جام جم آنلاین همچنین خبر داد که در صوت توافق، در این طرح علاوه بر واحد های مسکونی پروژه های تجاری ، اداری و زمین هم برای فروش اقساطی به این طرح اضافه خواهند شد .

وی بدون آنکه به نام بانکهایی که انبوه سازان با آنها در حال مذاکره هستند اشاره ای کند توضیح داد که درصورت به سرانجام رسیدن مذاکرات مبلغ وام اقساطی با توجه به نقاط مختلف کشور شناور شده و سقف آن به بیش از مبلغی که هم اینک است افزایش خواهد یافت . به گفته وی این اتفاق نظر نزدیک است و بزودی خبرهایی در این زمینه منتشر خواهد شد .

دبیر کانون انبوه سازان مسکن و ساختمان ایران در پاسخ به این پرسش که این تسهیلات قرار است چند درصد هزینه ها را پوشش دهد گفت : بستگی به توان و بضاعت شخص سازنده و مالکی که می خواهد فروش اقساطی کند دارد اما درمورد میزان ، اقساط آن، مدت زمان پرداخت و بحث شناور بودن آن درنقاط مختلف کشور در حال رایزنی هستیم که انشالله به یک اتفاق نظر برسیم که به آن نزدیک شده ایم . البته باید این نکته را نیز در نظر گرفت که همکاری در این زمینه بستگی به طرف های مقابل نیز دارد چون آنها نیز محدودیت های خاص خودشان را دارند و به دنبال آن هستند که این محدودیت ها را بردارند .

پورحاجت البته به این نکته اشاره کردکه همه مشکلات مسکن مردم با بحث فروش اقساطی مسکن توسط بخش خصوصی حل نمی شود. به گفته وی طرح فروش اقساطی مسکن هم یک ابزار از ابزارهایی هست که درزمان رکود می تواند به حل مشکل مسکن کمک کند. امازمانیکه سیستم بانکی پویا باشد و بتواند به نحو مطلوب پوشش هزینه های تسهیلات مسکن برای اقشار مختلف جامعه را تامین کند قطعا شاید دیگر لازم نباشد که بخش خصوصی بخواهد خودش وارد این پروسه شود این مهم نیززمانی محقق خواهد شد که بانکها بتوانند تامین نیاز تسهیلات مسکن مردم را فراهم کنند .

وی افزود :دراین طرح با بانکها درخصوص نرخ کارمزد، مدت زمان قراردادها، میزان مبلغ تضمین خرید دین ، مکانیزم و شیوه نامه اجرایی بحث می کنیم تا شرایط روانتر و سهل تر شود تا منافع مردم به نحو بهتری دیده شود و یکی از موارد این است که مدت زمان باز پرداخت بیش از 5 سال باشد.

به گفته دبیر کانون انبوه سازان مسکن و ساختمان ایران اقساط ماهیانه بستگی به توافق دارد و نرخ کارمزد و سودی که برای تسهیلات مسکن گرفته می شود باید متناسب با بازار اقتصادی کشور باشد و از نرخ تورم جامعه و نرخ سود هایی که در موسسات تعیین می شود کمتر باشد .

سیما رادمنش _خبرنگارجام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
شهروند
-
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
۰
۰
همیشه در كشور ما قوانین وضع شده به نفع پولدارهاست این چه كمكی به كارمندی كه در آمد ماهیانه اش گاهی به یك میلیون نمی رسد، میكند .از كجا باید این مبالغ قسط را پرداخت نماید ؟یاد این ضرب المثل معروف افتادم سیر را چه خبر از گرسنه
كارمند
-
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
۰
۰
این طرح می تونه به بخشی از توان درآمدی پاسخ بده برای نیاز باقی سطوح درآمدی باید ابزارهای دیگری هم تعریف بشه
یوسف
-
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
۰
۰
به ان فرد میگویم اینها هیچكدام چاره كار نیست بیخودی صابون بدلتان نمالید گره كور تورم وگرانی بقدری پیچیده ودر همست كه با بدبخت كردن وبخاك سیاه نشاندن عده ای ساده وخوش خیال باز نمیشود.این 150000000تومان پول 10متر آپارتمان نمیشود.
سعید
-
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
۰
۰
امیدوارم بانكها هم مثل كشورهای دیگه 70درصد ارزش یك خانه رو تسهیلات بدن

نیازمندی ها