نایب‌رئیس هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای استان همدان با اشاره به فعالیت ۲۳ زورخانه در همدان یکی از سیاست‌های اصلی این هیئت را گسترش این رشته و تقویت منش و فرهنگ پهلوانی در جامعه عنوان کرد.
کد خبر: ۹۴۴۷۶۵
فعالیت 23 زورخانه در همدان

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از مهر، عبدالله کاظمی روشن با اشاره به تعداد زورخانه‌های فعال استان همدان اظهار داشت: در حال حاضر ۲۳ زورخانه در نقاط مختلف استان همدان فعال است.

وی با بیان اینکه قدیمی‌ترین زورخانه استان همدان زورخانه بابک در ملایر بوده که با معماری بسیار زیبا و قدیمی بیش از ۱۵۰ سال قدمت دارد، گفت: ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای در تمام شهرستان‌های استان همدان فعال بوده و رئیس هیئت دارند.

کاظمی روشن با بیان اینکه تنها جایی که زورخانه ندارد شهرستان رزن است، گفت: کلنگ احداث یک زورخانه به‌زودی در این شهرستان به زمین زده خواهد شد.

نایب‌رئیس هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای استان همدان درباره استعدادیابی در این رشته گفت: زورخانه شاه مردان و علی میرزای همدانی به‌طور مدون روی جوانان و استعدادیابی کار می‌کند و فؤاد صباغ از مربیان برجسته در این دو مکان بیش از ۱۰۰ جوان سازمان‌دهی شده را آموزش می‌دهد.

وی گفت: همچنین در زورخانه پهلوان میرزای همدانی نیز ۳ شیفت در یک روز فعالیت و نوجوانان، جوانان و پیشکسوتان در ساعات مشخصی تمرین می‌کنند.

کاظمی روشن با اشاره به اخلاق پهلوانی در ورزش زورخانه‌ای بیان کرد: ورزش پهلوانی با نام امام علی(ع) آغاز می‌شود و جوانمردان، رفتار امیرالمؤمنین علی (ع) را سرمشق خود قرار می‌دهند.

وی گفت: پهلوانان، امین و مورد اعتماد مردم هستند و از اراده قوی و شجاعت برخوردارند که این امر به خاطر رعایت اخلاق پهلوانی در ورزش است.

نایب‌رئیس هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای استان همدان عنوان کرد: یک قهرمان باید خصوصیاتی ازجمله خصایص پهلوان، خدادوستی و مبارزه با خواهش‌های نفسانی را دارا باشد تا در اندیشه مردم پهلوان شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها