سازمان حفاظت از محیط زیست و شوری عالی مناطق آزاد در مورد الحاق تالاب شادگان به منطقه آزاد اروند اختلاف نظر دارند در همین راستا برنامه سیاره آبی رادیو ایران با معاون دفتر سواحل و تالاب های ساحلی سازمان حفاظت از محیط زیست گفت و کرده است.
کد خبر: ۹۴۴۷۴۰
تالاب شادگان به منطقه آزاد اروند الحاق می شود؟

به گزارش جام جم آنلاین از شبکه رادیویی ایران، معاون دفتر سواحل و تالاب های ساحلی سازمان حفاظت از محیط زیست در برنامه سیاره آبی گفت: تالاب شادگان یکی از تالاب های بین المللی کشور است و از نظر کارکرد های زیست محیطی ویژگی های منحصر به فردی دارد.از جمله ویژگی های این تالاب قرار گرفتن آن در حد فاصل آب شور و شیرین است.

شهرام فداکار افزود: مدیریت چنین مناطقی باید دست ارگان متولی موضوع باشد که سازمان حفظت از محیط زیست متولی این موضوع است از طرفی واگذاری تالاب منع قانونی نیز دارد.

وی در مورد ویژگی های تالاب بین المللی گفت: تالاب هایی که به عنوان تالاب بین المللی معرفی می شوند باید ویژگی های خاصی داشته باشند . این گونه تالاب ها می بایست جمعیت پرندگانش بیش از 5 هزار باشد. منحصر به فرد بودن و وجود گونه های در معرض خطر یا کمیاب از دیگر ویژگی های تالاب بین المللی است.

معاون دفتر سواحل و تالاب های ساحلی سازمان حفاظت از محیط زیست واقف نبودن به ارزش اکولوژی تالاب را دلیل ارائه این طرح دانست و گفت: تصور اینکه تالاب به شهرک صنعتی تبدیل شود ؛ درآمد بیشتری نصیب جامعه محلی و مردم می شود تصورغلطی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها