سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: آتش بس در سوریه باید پایدار و دارای ضمانت اجرا بوده و به عنوان فرصتی برای تجدید قوا و انتقال جنگجویان و تسلیحات برای تروریست ها مورد سوءاستفاده قرار نگیرد.
کد خبر: ۹۴۴۲۴۸
واکنش ایران به توافق آمریکا و روسیه

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از اداره کل دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امورخارجه، بهرام قاسمی در واکنش به توافق روسیه و آمریکا برای برقراری آتش بس در سوریه از شامگاه دوشنبه ۲۲ شهریور، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره از برقراری آتش بس در سوریه و تسهیل دسترسی همه مردم این کشور به کمک های انسان دوستانه استقبال کرده است.

وی گفت: آتش بس شامل گروه های تروریستی همچون داعش، جبهه النصره و گروه های تازه تاسیس انشعابی نیست و جامعه جهانی ملزم به برخورد جدی، قاطع، بدون شرط و بی وقفه با تروریسم افراطی تکفیری است. با توجه به تجربه چند ماه گذشته، آتش بس باید پایدار و دارای ضمانت اجرا بوده و به عنوان فرصتی برای تجدید قوا و انتقال جنگجویان و تسلیحات برای گروه های تروریستی مورد سوءاستفاده قرار نگیرد.

قاسمی افزود: همانگونه که دولت سوریه نیز بارها تأکید کرده است، فقدان ضمانت های لازم در خصوص پایبندی گروه های تکفیری-تروریستی به آتش بس، مانع موفقیت تلاش های قبلی برای برقراری آتش بس بوده و لذا استمرار و پایداری آتش بس، منوط به ایجادسازوکار فراگیر نظارت و به ویژه کنترل مرزها برای جلوگیری از اعزام تروریست های تازه نفس و ارسال سلاح و سایر منابع مادی برای تروریست ها می باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص ارسال کمک های انسان دوستانه در دوره آتش بس نیز خاطر نشان کرد: ارسال این کمک ها می بایست بدون هیچ گونه تبعیضی، به تمام مناطق سوریه بویژه مناطق تحت سیطره و یا تحت محاصره گروه های تروریستی که کمتر مورد توجه بوده و سال ها در بدترین شرایط تهدید و محاصره قرار داشته اند انجام شود.

وی تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران همواره بر توقف جنگ و راه حل سیاسی به عنوان تنها راه کار حل و فصل بحران سوریه تاکید داشته و دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها