باراک اوباما خودروی لیموزین کادیلاک سوار میشود که حاصل طراحی سازمان امنیتی آمریکا و شرکت جنرال موتورز است. این خودروی 5.1 میلیون دلاری که نام آن "Beast" به معنای هیولاست، مانند یک دژ متحرکی است که در برابر گلوله‌ها و بمب‌ها غیرقابل نفوذ است. فقط 12 دستگاه از این خودرو ساخته شده که هنگام استفاده نکردن در محوطه مرکزی سازمان امنیتی آمریکا پارک می‌شوند.
کد خبر: ۹۴۴۲۱۸
هیولای رئیس جمهور آمریکا +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از ایران جیب ، ضخامت در فولادین این خودرو هشت اینچ (حدود 21 سانتیمتر) و وزن درهای این خودرو به سنگینی درهای یک بویینگ 757 است و بسیار سنگین و ضخیم طراحی شده‌اند و برای باز کردن درها به مهارت کافی نیاز است. تایرهای تخت این خودرو در صورت حمله شیمیایی و پنچری، به وسیله "کولار" تقویت می‌شوند تا مانع از پنچری و انفجار شود، اما در صورت این اتفاق، چرخ‌های خودرو با رینگ‌های فولادی پشتیبانی می‌شوند تا در صورت پنچر شدن احتمالی هر چهار چرخ بتوانند به حرکت خود ادامه دهند. بدنه‌های خودرو نسبت به انفجار و حمله مسلحانه غیرقابل نفوذ است. ضخامت بدنه این خودروی ضد گلوله 100 میلیمتر است و ترکیبی از استیل، آلومینیوم، تیتانیوم و سرامیک است.

در داخل بدنه خودرو، اسلحه ویژه‌ای مجهز به فن‌آوری مادون قرمز قرار دارد. این خودرو به وسیله هشت دوربین دید در شب، ردیابی موقعیت جهانی و سیستم ارتباطی ماهواره‌ای پشتیبانی شده تا مقامات امنیتی اطمینان حاصل کنند که با رییس جمهور در تماس هستند. شاسی این خودرو برگرفته از فولاد تقویت شده با ضخامت 7.12 سانتیمتر است که استحکام قابل توجهی به کل آن داده است. شرکت سازنده به توصیه سیستم‌های امنیتی از انتشار اطلاعات فنی بیشتر خودداری کرده است. قیمت هر نمونه آن 5.1 میلیون دلار است. البته این خودرو به افراد عادی فروخته نمی‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها