برای سینما دوستان بخش بهترین فیلم خارجی اسکار، همیشه جذابیت های خاص خود را داشته است. در این بخش، فیلم هایی متنوع تر با نام هایی سرشناس تر از نقاط مختلف جهان حضور دارند.
کد خبر: ۹۴۴۱۹۱
بهترین های خارجی اسکار کدامند؟ - قسمت اول

به گزارش جام جم آنلاین، رسانه های گروهی هم همیشه نگاه دیگری به این بخش و فیلم های حاضر در آن داشته اند.

به گفته منتقدان سینما، حضور نام های کشف شده و نشده از پنج قاره دنیا، آن قدر جذابیت دارد که در این بخش توجه همه سینما دوستان را به خودش جلب کند.

به نوشته نشریه اسکرین اینترنشنال، در این بین سینمای قاره آسیا و حوالی آن، حضور پررنگی در این رقابت دارند. اهالی سینما در این منطقه، تلاش دارند بهترین های سال خود را روانه رقابت ها کرده و اسکار بهترین فیلم خارجی را نصیب کشور خود کنند. البته گاهی اوقات سروصداهایی هم به پا می شود و گله مندی هایی در باب نوع انتخاب این یا آن فیلم به گوش می رسد. کم نیست حرف و حدیث هایی که در رابطه با انتخاب فیلم ها، توسط کمیته انتخاب کشورهای آسیایی و غیر آسیایی شنیده می شود.

پیش بینی می شود امسال بیش از 80 فیلم خارجی خود را نامزد شرکت در رقابت های اسکار بهترین فیلم خارجی سال کنند.

اعضای آکادمی اسکار چه تمام این فیلم ها را نگاه کنند و چه نکنند، نه تای آن ها را در اواسط ماه دسامبر به عنوان نامزدهای نیمه نهایی انتخاب می کنند.

از بین این تعداد هم، بالاخره پنج فیلم به عنوان نامزد اصلی انتخاب خواهد شد. نام این نامزدها در کنار نامزدهای بقیه رشته های اسکار، به صورت رسمی اعلام خواهد شد.

سهم سینمای آسیا از اسکار امسال چه خواهد بود؟ شمارش معکوس نهایی از حالا آغاز شده و نشریات مختلف سینمایی و عموم منتقدان، گمانه زنی هایشان را در این ارتباط شروع کرده اند.

طبیعی است که هر منتقدی با توجه به سلیقه و علاقه اش، از این یا آن فیلم به عنوان گزینه احتمالی دریافت جایزه صحبت می کند. با این حال، همیشه می توان نام فیلم هایی را پیدا کرد که عموم آن ها بر روی آن اتفاق نظر دارند. برای مثال فیلم آدمکش از تایوان، که سال قبل سروصدای بین المللی زیادی به پا کرد.

منتقدان سینمایی می گویند پیش بینی ها در رابطه با بهترین فیلم خارجی سال، آسان تر شده است. قوانین آکادمی اسکار به رای دهندگان پیر و جوان خود دیکته کرده که فیلم های خارجی را باید در سالن های نمایش سینماها تماشا کنند. اعضای پیر و بازنشسته آکادمی فرصت کافی برای این کار دارند. آکادمی از اعضای جوان خود هم خواسته که در این رابطه، وقت بگذارند و رای دقیق در صندوق بیندازند.

مارک جانسن مدیر کمیته بخش اسکار خارجی زبان، به این نکته اشاره می کند که بخش مهمی از اعضای احساساتی این بخش، نگاهشان به داستان های حماسی و تاریخی است و از درام هایی در باره جنگ جهانی دوم لذت می برند. در کل، هر چه که آن ها را یاد پدربزرگ هایشان بیندازد، بهتر است! اما او به این نکته مهم هم اشاره می کند که از اعضا خواسته شده، همه فیلم ها را به یک چشم نگاه کنند.

مترجم: کیکاووس زیاری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها