نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت گفت : بر اساس آیات و روایات ، کعبه مربوط به عموم مسلمین است و هیچ کسی حق مالکیت آن را ندارد.
کد خبر: ۹۴۳۲۷۲
هیچ کسی حق ادعای مالکیت کعبه را ندارد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر در سخنران پیش از خطبه های نمازجمعه این هفته تهران با تسلیت سالروز شهادت امام محمد باقر (ع) و گرامیداشت شهدای 17 شهریور و شهدای فاجعه منا به پیام جامع و مهم مقام معظم رهبری در بحث فاجعه منا اشاره کرد و افزود :رهبری عزیز فرمودند که باید برای مدیریت حج فکری شود .

وی با اشاره به اینکه مسجد الحرام ملک شخصی هیچ کشوری نیست و هیچ گروه خاصی نمی تواند در مورد آن نظر دهد در همین خصوص به آیات و روایاتی اشاره کرد .

قاضی عسکر گفت : بر اساس آیات قرآن آنها که مقیم و بیرون مکه هستند با هم برابرند و همه باید در تصمیم گیری ها مشارکت کنند .

نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت افزود : مسئولان سعودی مانع رفتن حجاج ایرانی به حج شدند اما اکنون با کمال وقاحت در رسانه های وابسته به خود مطرح می کنند که ایرانی ها نیامده اند در حالیکه ما تا آخرین لحظات آماده حج بودیم اما آنها شرایط را مهیا نکردند .

وی با اشاره به اینکه حاکمان سعودی در این سال ها هیچ گاه نتوانستند شهری مدرن و مجهز در مکه و مدینه بسازند، گفت: امکانات رفاهی برای حجاج فراهم نکردند و از نظر بهداشتی و امنیت نیز حجاج با مشکلات فراوانی روبرو هستند .

قاضی عسکر افزود :‌ جرثقیلی که کارش تمام شده بود برنداشتند و وقتی سقوط کرد منجر به کشته شدن حجاج شد و در حادثه منا هم بر اساس اعلام خودشان هفت هزار و چهارصد نفر کشته شدند که چهارصد و شصت و پنج نفر از این تعداد زوار ایرانی بودند .

وی گفت : حاکمان سعودی به جای اینکه حرف حق را بشنوند و از ظرفیت کشورهای اسلامی برای مدیریت حج استفاده کنند بلافاصله پس از پیام رهبری، وابستگان خود را بسیج کردند و اتحادیه عرب که از وابستگان به این جنایتکاران هستند اطلاعیه دادند .

قاضی عسکر افزود: برخی علمای درباری و آن مفتی نابینای عربستان که دلش هم کور است ملت مسلمان ایران را غیرمسلمان نامیده اند .

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه جهان اسلام رفته رفته متوجه این جنایت ها می شوند ، گفت : اخیرا ً در چچن اجلاسی تشکیل شد که علمای الازهر و اهل سنت حضور داشتند و رسماً گفتند که وهابیت مورد پذیرش مسلمانان نیست و مسیر اهل سنت را از وهابیت جدا کردند .

قاضی عسکر افزود : امیدواریم مدیریت حج به گونه ای شود تا از کشورها و فرهیختگان و علمای اسلام مشورت گرفته شود و باید حج از این وضع آشفته نجات پیدا کند .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها