یک کفتار راه راه بر اثر برخورد با خودرو در پناهگاه حیات وحش موته از بین رفت.
کد خبر: ۹۴۲۶۵۳
مرگ کفتار براثر برخورد با یک خودرو +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران، متاسفانه دو شب قبل یک کفتار راه راه بر اثر برخورد با خودروهای عبوری در جاده میانگذر پناهگاه حیات وحش موته اصفهان از بین رفت.

مرتضی جمشیدیان، فرمانده یگان محیط زیست استان اصفهان در این باره گفت: این حادثه در طول شب رخ داده و خودروی مربوطه به دلیل عدم توقف پس از برخورد با کفتار شناسایی نشده است.

عبور جاده آسفالته از میان پناهگاه حیات وحش موته این زیستگاه ارزشمند را به دو قسمت تقسیم کرده و ضمن ایجاد تلفات متعدد در حیات وحش بر اثر برخورد با خودروهای عبوری، ارتباط اکولوژیک مابین دو سمت جاده را تا حد زیادی قطع و کنترل منطقه را نیز برای محیط بانان مشکل کرده است.

از ابتدای سال گذشته تاکنون حداقل ۳ کفتار راه راه ، یک گرگ و نعداد زیادی آهو بر اثر برخورد با خودروهای عبوری در این محور تلف شده اند.

به طور حتم موارد متعدد دیگری نیز از برخورد حیات وحش موته با خودروهای عبوری وجود داشته که حیوان بر اثر تصادف زخمی شده و پس از مدتی در گوشه ای از منطقه بر اثر جراحات وارده تلف شده است و لاشه تعدادی دیگر نیز توسط رانندگان خودروهای عبوری پس از تصادف برداشته شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها