وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: خودکفایی کشور در تولید شیرآلات صنعتی که در صنایع مادر از جمله صنعت نفت کاربردهای زیادی دارد از ثمرات برجام است.
کد خبر: ۹۴۲۲۱۴
خودکفایی در تولید شیرآلات صنعتی

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین، وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم آغاز بکار فعالیت گروه توسعه شیرآلات صنعتی «نیک گستر» در منطقه صنعتی شمس آباد شهرستان ری گفت: قرارداد ساخت این مجموعه عظیم تولیدی در سفر حجت الاسلام روحانی به ایتالیا با یک شریک ایتالیایی و همچنین مشارکت یک شرکت آلمانی بسته شد.

وی افزود: گروه توسعه شیرآلات صنعتی نیک گستر، کمتر از یکسال از توافق سه جانبه ایران، ایتالیا و آلمان فعالیت خود را آغاز کرد و تولید شیرآلات صنعتی این مجموعه، بخشی از نیازهای داخل کشور را که بیشتر در صنایع نفتی کاربرد دارد، تامین می کند.

محمدرضا نعمت‌زاده تاکید کرد: این مجموعه نیاز مواد اولیه خود را نیز در شهرک صنعتی شمس آباد تامین می‌کند و نشان دهنده شتاب کشور در مسیر استقلال صنعتی و تولیدی است.

وی با اشاره به این که، همکاری وزارت نفت و صنعت و معدن در دوره های مختلف ثمرات ارزشمندی برای کشور داشته وابراز امیدواری کرد: این مجموعه صنعتی علاوه بر تامین نیازهای داخلی رو به سوی صادرات نیز حرکت کرده و ارز آوری نیز داشته باشد.

گفتنی است؛ گروه توسعه شیرآلات صنعتی نیک گستر با مشارکت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و شرکت گلدن گروپ آلمان به عنوان سازنده شیرآلات ابزار دقیق و انواع کنترل ولو که یکی از اولویت های ده گانه وزارت نفت است، فعالیت می کند.

رضا فغانی - خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها