متفاوت باشید

فرهنگ خواستگاری

زندگی به زبان آدمیزاد

توصیه شهروندی / سلام کردن

در این ستون می‌خواهیم هر هفته به چند مورد از رفتارهای اجتماعی بپردازیم که هر روز با آن سرو کار داریم و شاید خودمان از انعکاس آن در نگاه دیگران بی‌خبر باشیم. همه ما هر روز که از خانه برای کار و خرید و... بیرون می‌رویم در طول مسیر متوجه خیلی از مسائل و رفتارهای همدیگر می‌شویم، اما اکثرا با بی‌تفاوتی از کنار آن رد شده یا عکس‌العملی نشان نمی‌دهیم.
کد خبر: ۹۴۱۷۸۶
توصیه شهروندی / سلام کردن

همه ما هر روز که از خانه برای کار و خرید و... بیرون می‌رویم در طول مسیر متوجه خیلی از مسائل و رفتارهای همدیگر می‌شویم، اما اکثرا با بی‌تفاوتی از کنار آن رد شده یا عکس‌العملی نشان نمی‌دهیم.

سلام کردن: هر روز که از خانه می‌زنیم بیرون سرراه به همسایه، کاسب محل، راننده اتوبوس یا تاکسی یا حتی به کوچکتر از خودمان یک سلام بلند بدهیم. پیامبر اکرم(ص) همواره در سلام کردن پیشی می‌گرفتند و امام حسین(ع) هم فرموده‌اند سلام کردن 70 ثواب دارد که 69 بخشش از آن سلام‌‏کننده است.

باور کنیم قدرت سلام کدورت‌ها را از بین می‌برد. گذشت و مهربانی را هیچ‌گاه از دست ندهیم که قطعا به ضرر خودمان است. این نکات خیلی معمولی که ما هر روز با آن مواجه هستیم اگر برای همه ما تبدیل به یک ضرورت و رفتار شود دیگر خیلی از مسائل و آفت‌های مرسوم زندگی اجتماعی از میان خواهد رفت.

کتابخوانی: همه فکر می‌کنند کتاب خواندن برای دوران مدرسه یا دانشگاه رفتن است و زمانی که درس تمام شد، کتاب خواندن دیگر معنا ندارد. اما این طرز فکر کاملا اشتباه است. ما یاد نگرفتیم که با کتاب دوست و مانوس شویم. سعی کنیم در همه جای منزل یک کتاب داشته باشیم به این صورت که در جشن‌ها و مهمانی‌ها یا تولد نوزاد اگر هر هدیه‌ای می‌بریم حتما یک کتاب هم در کنارش قرار دهیم. این کار بتدریج یک عادت فرهنگی می‌شود که می‌توان آن را به نسل‌های بعدی به همین شیوه انتقال داد. بسیاری از روان‌شناسان معتقدند که حتی می‌توانیم در اوقات تنهایی و خلوت همان مطالب کتاب را برای خودمان بلند بخوانیم، چون این کار باعث می‌شود کمتر ذهنمان را به مسائل منفی و پوچ هدایت دهیم. کتاب مثل یک فانوس روشن در مسیر زندگی ما انسان‌هاست.

ضمیمه چار دیواری- اعظم سادات سید برقی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
سلامممممممممممممممم
-
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
۰
۰
هر دو مطلب آموزنده بود
بی نام
-
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
۰
۰
نویسنده این مطلب خودشم سلام كردن بلد نیست. حالا برا چی........ نمیدونم؟؟؟؟؟؟؟ .............!!!!!!!!!!!!وای وای وای ......
سلام
-
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
عزیز گرامی امكان نداره من به كسی سلام نكنم عادتی كه دارم در جمع همیشه سلام كه میگم خسته نباشید هم كنارش اضافه می كنم حتی در منزل كه وارد می شم هیچكس كه حضور نداره سلام میدم اگر به شما سلام ندادم كه اینطور نبوده از اینجا سلامی گرم خدمتتون ارائه می كنم و امیدوارم همیشه سلامت باشید
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها