در جریان بررسی بودجه صورت گرفت

کنایه لاریجانی به دختر صفدر حسینی

بر اساس مصوبه تیرماه دولت، مقرر شده بود جداول و مقررات ناظر بر حقوق و مزایای ثابت (مزد پایه یا مزد مرتبه)، مزد سنوات، فوق العاده ها (مزد شغل، جذب، سختی شرایط کار)، تسهیلات رفاهی (حق اولاد، مسکن، خوار و بار، یارانه غذا، ایاب و ذهاب) و سایر مزایای غیرمستمر رییس کل، قائم مقام و اعضای هیئت عامل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، به ترتیب به رییس هیئت عامل، قائم مقام و اعضای هیئت عامل صندوق توسعه ملی تسری داده می شود.
کد خبر: ۹۴۰۷۱۹
حقوق و مزایای جدید «مدیران صندوق توسعه ملی»باطل شد +سند

به گزارش جام جم آنلاین ، همچنان با گذشت هفته های متمادی، بحث حقوق ‌های نجومی از مهم‌ ترین اخبار رسانه‌ ها و دنیای مجازی است و اخبار منتشره درباره موضع گیری برخی مسئولان و برکناری یا عدم عزل مدیران حقوقی بگیر، در تیراژ وسیع پخش و به شیوه های مختلف، میان مردم و رسانه ها دست به دست می‌ شود.

در این میان، فیش حقوقی صفدر حسینی رئیس سابق صندوق توسعه ملی نیز از جمله مواردی بود که مورد توجه ویژه رسانه ها و افکار عمومی قرار گرفت. بر اساس اعلام خبرگزاری ها، طبق اسناد و مدارک موجود، وی از فروردین تا اسفند سال 94 به‌ طور میانگین، 57 میلیون و 400 هزار تومان بابت حقوق از این صندوق دریافت کرده است؛ به‌ عبارت دیگر حسینی در سال گذشته جمعا حدود 686 میلیون تومان بابت حقوق از صندوق توسعه ملی گرفته است، هرچند برخی رسانه های حامی دولت، این رقم را ماهانه کمتر از 20 میلیون اعلام کرده اند.

همچنین مواردی چون حق پست نهایی، مزد سنوات نهایی، یک ‌سی‌ام پرداختی و بهره ‌وری سه‌ ماهه، کمک‌هزینه اوقات فراغت فرزندان، کمک‌ هزینه خرید کتاب، کمک‌ هزینه سفر، کمک‌ هزینه ورزش و کمک ‌هزینه تحصیل خود را هم از صندوق توسعه ملی دریافت می کرده است.

البته وی پس از انتشار فیش حقوقی اش، اعلام کرد که با انجام بازنگری در نظامات پرداخت، طرح طبقه بندی مشاغل صندوق بازنگری و اصلاح شده و پس از این اتفاق بر اساس تصمیم شخصی مابه التفاوت حقوق و مزایای سال 1394 را داوطلبانه به حساب صندوق توسعه ملی واریز کرده ام.

صفدر حسینی همچنین افزوده است که از ابتدای حضور در صندوق، از دولت درخواست اعمال همترازی رئیس و اعضای هیأت عامل را در چارچوب مقررات قانون خدمات کشوری داده و این اتفاق بالاخره رخ داده است.

بر این اساس، هیئت دولت در جلسه 30 خرداد خود، آیین نامه مالی، معاملاتی و استخدامی صندوق توسعه ملی را اصلاح کرد و طبق این مصوبه که در تاریخ 5 تیرماه توسط اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور به وزارت اقتصاد و سازمان مدیریت ابلاغ شده بود، جداول و مقررات ناظر بر حقوق و مزایای ثابت (مزد پایه یا مزد مرتبه)، مزد سنوات، فوق العاده ها (مزد شغل، جذب، سختی شرایط کار)، تسهیلات رفاهی (حق اولاد، مسکن، خوار و بار، یارانه غذا، ایاب و ذهاب) و سایر مزایای غیرمستمر رییس کل، قائم مقام و اعضای هیئت عامل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، به ترتیب به رییس هیئت عامل، قائم مقام و اعضای هیئت عامل صندوق توسعه ملی تسری داده می شود.

اما طی روزهای اخیر، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در نامه ای به حجت الاسلام روحانی رییس جمهور کشورمان، ایرادات قانونی این مصوبه مهم دولت را اعلام کرده است که بر اساس آن، مصوبه اصلاحی هیأت وزیران به شماره ۳۹۰۷۳/ت۵۳۱۳۳هـ از این حیث که مصرح به اخذ نظر موافق شورای حقوق و دستمزد نمی باشد، مغایر قانون است.

لاریجانی همچنین با اشاره به اینکه مصوبه قبلی در خصوص تعیین حقوق و مزایای مدیران عامل بانک های دولتی نیز ابطال شده است، استناد به آنرا دومین ایراد قانونی مصوبه جدید دولت دانسته است و مقرر شده پس از انقضای یک هفته مهلت مقرر در قانون برای اصلاح مصوبه مذکور، آن بخش از مصوبه که مورد ایراد قرار گرفته، ملغی الاثر باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها