چگونه سزارین جان متخصص بیهوشی را گرفت

مرگ مشکوک در بیمارستان خصوصی

خانواده رویا از پزشکان به دلیل تزریق دیرهنگام پادتن شکایت کردند.دختر سه ساله قربانی نبود پادتن نیش عقرب شد. رویا کوچولو پس از انتقال به سه مرکز درمانی در بوشهر جان خود را از دست داد.
کد خبر: ۹۴۰۱۴۹
مرگ «رویا» با نیش عقرب

به گزارش جام‌جم، عصر یکم شهریور امسال زنی هراسان دختر سه‌ساله‌اش به نام رویا را که براثر نیش‌زدگی عقرب بدحال شده بود، به درمانگاه شهر تنگه ارم از توابع دشتستان منتقل کرد. پزشک درمانگاه اقدامات اولیه را انجام داد اما با توجه به وخامت حال این کودک، او به درمانگاه دالکی و سپس بیمارستان شهید گنجی دشتستان منتقل شد اما تلاش پزشکان برای نجات جان او موثر واقع نشد و جان باخت.

بعد از مرگ رویا کوچولو، خانواده‌اش از پزشکان به خاطر این که پادتن زهر را با تاخیر تزریق کرده بودند، شکایت کرده و خواستار رسیدگی به شکایت خود شدند.

یکی از اقوام کودک فوت شده به جام‌جم گفت: رویا روز حادثه با مادرش سمت خانه‌شان در تنگه ارم بازمی‌گشتند که دچار عقرب‌زدگی شد. او را به درمانگاه شهر بردند که پزشک معالج درمانگاه به او آمپول ضد حساسیت و سرم تزریق کرد.

وی افزود: بعد از آن او را به بیمارستانی در دشتستان منتقل کردند اما در میانه راه، دستگاه اکسیژن مناسب و کمربند اطفال داخل آمبولانس به رویا بسته نشد و دخترک دو بار از روی برانکارد افتاد و مشکل تنفسی آزارش می‌داد. مسافت انتقال او تا بیمارستان زیاد بود و دستگاه شوک برای اختلالات تنفسی او وجود نداشت. حتی به ما گفتند او مرگ مغزی شده است. گفتیم اگر اعضای بدنش قابل اهداست، آن را اهدا کنیم که ساعاتی بعد گفتند اعضای بدنش قابل پیوند نیست و او فوت کرده است. از مسئولان خاطی شکایت داریم چون اگر پادتن به او در همان لحظه‌های اول تزریق می‌شد، او زنده می‌ماند.

دکتر عبدالرحیم دادجو، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان بوشهر در این باره به جام‌جم گفت: ساعت 18 و 20 دقیقه روز اول شهریور امسال مادر این کودک، او را که بدحال بود به درمانگاه شهر تنگه ارم منتقل کرد و حتی گفته بود دخترش از دو ساعت پیش دچار بی‌قراری شده و نمی‌داند علت بیماری‌اش چیست. پزشک معالج اقدامات درمانی اولیه را انجام داد و با مشاهده تورم روی یکی از دستان کودک، احتمال نیش عقرب‌زدگی را مطرح کرد.

وی افزود: اقدام پزشکی ادامه پیدا می‌کند و از آنجا برای ادامه درمان به بیمارستان شهید گنجی دشتستان منتقل می‌شود. اما در میانه راه با توجه به بدحال شدن کودک، او برای مدت کوتاهی به درمانگاه دالکی و از آنجا به بیمارستان شهید گنجی دشتستان انتقال می‌یابد که با توجه به تلاش پزشکان فوت می‌کند.

دادجو تصریح کرد: هنوز علت اصلی مرگ این کودک مشخص نیست و جسد او به پزشکی قانونی منتقل شده تا کارشناسان پزشکی قانونی علت مرگ او را اعلام کنند. با توجه به شکایت خانواده دختر فوت شده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر دستور تحقیقات در این زمینه را صادر کرده که اگر مشخص شود قصوری در اقدامات درمانی صورت گرفته، با مقصران حادثه برخوردخواهد شد .

وی گفت: با توجه به احتمال عقرب‌زدگی در شهرهای جنوبی از جمله بوشهر و شهرهای اطراف آن، ما پیش‌بینی‌های لازم را برای تامین پادتن انجام داده‌ایم و بیمارستان‌هایمان مجهز به پادتن بوده و حتی در برخی درمانگاه‌هایمان نیز پادتن برای درمان بیماران وجود دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۸
بی طرف
-
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۱
۰
۰
من چند بار مشكل پیش اومد برای داداش كوچیكم. بار اول سریع بردمش مركز بهداشتی درمانی در شهر كوچیكمون و یه سرم زدن گفتن ببر بیمارستان ما اینجا نمیتونیم. تا برسیم بیمارستان نزدیك بود بمیره. بار دوم كه همین مشكل برای داداشم پیش اومد مستقیم بردمش بیمارستان. چون مركز درمانی اصلا هیچ كاری انجام نمیدن
كارمند مفلس
-
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۱
۰
۰
خدا صبر به پدر و مادرش دهد طفلی گل نشكفته به راحتی پرپرشد
كارمند مفلس
-
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۱
۰
۰
كاش روزی برسه كه در دورترین نقاط كشور عزیزمان امكانات پزشكی دارویی و بهداشتی تمام وكمال وجود داشته باشد چقدر افراد خیر و مرفه در جامعه داریم كاش در ساخت درمانگاههای مجهز در روستاها اقدام كنند
نرم افزار موبایل
-
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۱
۰
۰
معلومه كه آقای دادجو داره طرف نیروهای خودش رو میگیره
ناشناس
-
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۱
۰
۰
اگر چنین موردی در كشورهای دیگر اتفاق میافتاد وزیر بهداشت آنجا استعفا میداد یعنی در مركز درمانی نمیدانند در منطقه مربوطه چنین اتفاقاتی زیاد است بهم دیگر پاس میدهند جالب اینجاست آخر سر میگویند سكته كرده چرا سكته فقط مختص ماست در هیچ كجای دنیا تا زیر شصت سالگی سكته معنی ندارد
حسین
-
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۱
۰
۰
وقتی تو بعضی مناطق ما بیمارستان وجود نداره چرا ما باید برای دیگران بیمارستان بسازیم مسئولین مناطق محروم رو اصلا نگاه نمیكنن
بینام
-
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۱
۰
۰
باز هم حماسه ای دیگر از پزشكان دلسوز ایرانی!!!!! بابا ركورد كل كهكشان راه شیری رو جابه جا كردین!!!!چقدر دلسوزی،چقدر دقت، چقدر مسئولیت پذیری!!!!
نرم افزار موبایل
-
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۲
۰
۰
كسانیكه حقوق نجومی گرفتند مقصر این اتفاقات هستند . چون اگه این دزدان محترم نبودن الان دور ترین نقطه كشور اباد بود
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها