رکود صنعت نساجی و پوشاک

پای چشم بادامی ها در میان است + عکس

۷۰۰ کارخانه و واحد تولیدی مازندران در ۱۰ سال گذشته تعطیل شد و در حال حاضر ۶۵ درصد واحدهای صنعتی دارای بیش از ۱۰ کارگر در استان فعال هستند.
کد خبر: ۹۳۸۷۸۸
تعطیلی ۷۰۰ کارخانه در مازندران

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از مهر، درحالی دولت تدبیر و امید آغاز چهارمین سال حضورش را تجربه می‌کند که توجه به رفع اساسی تولید و بازگشایی از گروه کور آن، خواسته و مطالبه اساسی مردم مازندران است و چشم به تدبیر دولت در سال پایانی دوخته‌اند.

هرچند بیش از 4 هزار طرح و پروژه مختلف در سه سال گذشته در مازندران بهره‌برداری شد اما هنوز خیل بی‌شماری از پروژه‌های نیمه‌تمام و غیر کارشناسی در استان وجود دارد که به سرانجام رسیدن آن تدبیر ویژه دولت را می‌طلبد.

سهم دولت تدبیر و امید تعطیلی کارخانه‌های دارای بیش از ۱۰ کارگر مازندران ۱۰۰ کارخانه است و ۶۰۰ واحد تولیدی نیز قبل از این دولت به ورطه تعطیلی کشیده شده بودند.

تعطیلی ۷۰۰ واحد تولیدی در ۱۰ سال گذشته

محمد محمدپورعمران، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به اینکه ۷۰۰ واحد تولیدی دارای بیش از ۱۰ کارگر استان تعطیل‌شده‌اند، اظهار داشت: از این تعداد تنها ۱۰۰ واحد در دوره دولت یازدهم بوده است.

وی بابیان اینکه بیشترین واحدهای تولیدی استان در سال‌های ۸۸ تا ۹۲ تعطیل شدند می‌گوید: در حال حاضر ۶۵ درصد واحدهای صنعتی دارای بیش از ۱۰ کارگر در استان فعال هستند.

محمدپور راه‌اندازی ۵۵۴ واحد تولیدی با ۱۷ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و ایجاد شغل برای هشت هزار نفر را از اقدامات دولت در بخش صنعتی استان اعلام کرد و گفت: در سال گذشته ۶۶۰ میلیارد تومان در صنعت استان سرمایه‌گذاری شد که ۳۹ درصد نسبت به گذشته رشد داشته است.

نبض ۴۰۰ واحد تولیدی دوباره می‌تپد

استاندار مازندران معتقد است؛ از 700 واحد صنعتی و تولیدی مازندران که در 10 سال گذشته تعطیل شدند، ۴۰۰ واحد امکان راه‌اندازی دارند.

ربیع فلاح جلودار گفت: بابت راه‌اندازی واحدهای متوقف و تعطیل‌شده در استان مازندران، تلاش داریم تا پایان سال برای ۱۵ هزار نفر اشتغال مستقیم ایجاد شود.

وی ادامه داد: با برگزاری ستاد تسهیل و توجه به سرمایه در گردش و کمک به واحدهای تولیدی غیرفعال برای تولید بیشتر، تسهیلات مناسبی در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌گیرد تا کمک‌کار آنان برای اشتغال بیشتر و فعالیت دوباره و تولید بیشتر باشد..

استاندار مازندران با اعلام اینکه در سال جاری ۲۰۰ واحد تولیدی برای دریافت تسهیلات، به بانک‌ها معرفی‌شده‌اند، یادآور شد: واحدهای تولیدی بدهکار تا سقف یک میلیارد تومان، برای دریافت تسهیلات مشکلی ندارند و برای گرفتن تسهیلات جدید به بانک‌ها معرفی می‌شوند.

قفل شکسته کارخانه ها

اگرچه قفل سکون و رکود بسیاری از کارخانه‌ها در مازندران شکست و کارخانه‌هایی نظیر نساجی به چرخه تولید بازگشتند و کارخانه خزر خز نیز پس از ۱۷ سال دوباره برای تولید آمده شد، اما هنوز مازندران تا قطب صنعتی شدن راه درازی دارد و مشکلات فراروی بخش‌های مختلف تولیدی آن ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
شهرام بهرامیان
-
۰۴:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
۰
۰
با سلام
مرا ببخشید میخواهم كمی تند صحبت كنم
آقا محمدپور سفر صبحانه و نهار و شام كامل است بچه ها گرسنه نیستن تا از گرسنه ها مثل ما كارخانه داریا(گداها )خبرداشته باشه.
از آقا استاندار بگم
برای خرید منزل خودش نمیروند تا بداند هزینه منزل بالا رفت كارخانه دار یا(گدا امروز ). كدام شهرك 65%مشغول هستند خودتان را گول نزید بیابید چشمهایتان باز كنید كارخانه های روش در شهرك صنعتی 65 دهم درصد روش هستند.
آخه برای آنها خانواده نمانده كه خرج داشته باشند
پس درآمدی نمی خواهند...
بازهم مرا ببخشید بد صحبت كردم ببخشید ببخشید
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها