قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: حمایت از صنایع کوچک و متوسط برای رونق تولید کارگاه های تعطیل و نیمه تعطیل یکی از مهمترین اقدامات طرح رونق تولید است.
کد خبر: ۹۳۸۷۸۶
به دنبال احیای ظرفیت های تولید هستیم

به گزارش جام جم آنلاین از شبکه رادیویی ایران، رضا رحمانی در امور تولیدی در برنامه نمودار رادیو ایران افزود : امسال چند پروژه به طور جدی توسط این معاونت پیگیری می شود که یکی از آن ها طرح رونق تولید است.

وی با بیان اینکه حداقل هفت هزار و پانصد واحد کوچک و متوسط شامل این طرح می شود تصریح کرد : طبق بررسی که اخیرا شده هفت هزار و پانصد واحدی که می توانند از جهات مختلف تولید کنند و فروش داشته باشند؛ نیروی آموزش دیده و تجهیزات لازم را دارند ولی به خاطر نوسانات و نبود گردش مالی و عدم تامین منابع مالی مشکل داشتند که این ها را جزء برنامه گذاشتیم و با بانک مرکزی و بانک های عامل جلسات مختلفی در حضور معاون اول ریاست جمهوری و وزارت صنعت برگزار کرده ایم وطبق هماهنگی های به عمل آمده حداقل 16 هزارمیلیارد تومان به این واحدها قرار است، منابع تزریق شود.

رحمانی با اشاره به اینکه در هر استانی یک ستاد و کارگروهی با ریاست استاندارهای کشور و دبیری رئیس سازمان صنایع و معدن و تجارت استان و با حضور خود بانک ها تشکیل شده گفت: هدف این است که واحدهایی که مشکل مالی داشتند و زیر ظرفیت کار می کنند یا حتی تعطیل و راکد شده اند، دوباره تولید شان احیاء شود. احیای این ها تثبیت فرصت ها و ایجاد شغل های جدید است که منجر به افزایش تولید و افزایش صادرات کشور می شود البته در حال حاضر به حمدالله همه اعضاء این مهم را پذیرفتند که این طرح ذیل فرامین مقام معظم رهبری و برای اقتصاد مقاومتی طراحی شده است و برنامه دولت برای خروج از رکود است.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین با اشاره به اینکه در خود وزارتخانه ستادی تشکیل شده است و برخی معاونت ها درگیر این کار شده اند تصریح کرد : خوشبختانه تمامی بانک ها پای کار آمده اند.سازمان مالیاتی، سازمان تامین اجتماعی و دستگاه هایی که به نوعی این واحدها با آن ها مشکل داشتند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم تا آخر شهریورماه بتوانیم پرداخت هایمان را تمام کنیم و زمان بندی ما آخر شهریور ماه است چرا که بایستی فرصتی به این واحدها داده شود تا بتوانند مواد اولیه خود را تامین کنند تا بتوانند به چرخه تولید بر گردند.

رحمانی با بیان اینکه خوشبختانه تا امروز کل پرداختمان به حدود 4هزار واحد رسیده است، تاکید کرد: حمایت از صنایع کوچک و متوسط برای رونق تولید کارگاه های تعطیل و نیمه تعطیل یکی از مهمترین اقداماتی بوده است که در این طرح صورت گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها