وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: برابر تمام مدارک و اسناد موجود، مدرک دانشگاهی حسین فریدون برادر رئیس جمهوری اسلامی ایران که درباره آن بحث هایی وجود داشت، قانونی است.
کد خبر: ۹۳۸۰۳۶
وزیر علوم: دانشگاه جای نیروی نظامی نیست

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، محمد فرهادی شامگاه شنبه و در خلال افتتاح طرح های عمرانی دانشگاه سمنان به میزبانی سالن اجتماعات این دانشگاه، ضمن پاسخ به انتقادات درباره مدارک تحصیلی اعضای کابینه و نزدیکان رئیس جمهور، ابراز داشت: بنده بارها اعلام کرده ام حسین فریدون با شرکت در کنکور و کسب نمره قبولی و به صورت کاملا قانونی وارد دانشگاه شده و با انتخاب واحدهای درسی و گذراندن تعداد واحدهای مورد نیاز موفق به دریافت مدرک خود شده است.

وی افزود: آنچه که اسناد و مدارک ما می گوید برادر رئیس جمهور در آزمون جامع شرکت کرده و تمام فرآیندهای لازم را برای قبولی در مقطع دکتری سپری کرده است و من این امر را یکبار دیگر نیز در صحن علنی مجلس بیان کرده ام و بار دیگر نیز توضیح می دهم.

دانشگاه جای نیروی نظامی نیست

عضو کابینه یازدهم همچنین با تاکید اینکه دانشگاه جای نیروی نظامی نیست، گفت: فضای امن را برای دانشگاه ها می خواهیم اما فضای امنیتی را هرگز.

فرهادی بیان داشت: برخی شاید به دنبال ایجاد فضای امنیتی در دانشگاه ها باشند اما خوشبختانه در این دولت دانشگاه های کشور از فضای امنیتی خارج و به فضای امنی برای دانشجویان تبدیل شده و این قاطع ترین پاسخ به این افراد است.

وی افزود: دانشگاه ها برای اعضای هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان نهاد نظارتی مخصوص خود را دارد و هیچ نهادی از بیرون دانشگاه حق دخالت در دانشگاه را ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها