رئیس جمهور در نشست دولتمردان دوران دفاع مقدس گفت: اگر تجاوز به افغانستان و عراق و تحریکها در سوریه انجام نمیشد آیا شاهد تروریسم در منطقه بودیم؟
کد خبر: ۹۳۷۹۵۷
ریشه تروریسم در منطقه، عملکرد امریکاست

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، آقای روحانی در این نشست با اشاره به اینکه ریشه تمام تروریسم در منطقه به تجاوز امریکا در افغانستان و عراق برمی گردد افزود: مبارزه با تروریسم باید با همکاری‌های بین المللی انجام گیرد.

وی با تاکید بر اینکه سپاه، ارتش، بسیج و نیروهای انتظامی، مردم و بسیج، همه در دوران دفاع مقدس حاضر بودند گفت: جنگ تحمیلی 8 ساله، جنگی بود که امام راحل با قدرت معنوی و نفوذش در میان مردم، آن را رهبری کرد و همه مردم نیز جان بر کف در میدان حاضر شدند و از امام و امت پشتیبانی کردند.

رئیس جمهور گفت: وقتی عملیات ما به جای اینکه در مراکز نظامی تشریح شود در مساجد، نماز جمعه‌ها، رادیو و تلویزیون، مطبوعات و رسانه ها برای مردم تشریح می شد نشان داد جنگ تحمیلی، یک جنگ مردمی بود.

آقای روحانی افزود: در آن شرایط جنگ ما با فرماندهی امام خمینی (ره) که یک فرماندهی استثنایی بود، در مسیر دفاع موثر و بعد نیز حملات متقابل، پاک سازی سرزمینمان و حتی در یک مرحله ای به عنوان تنبه متجاوز در دستور کار قرار گرفت.
وی با بیان اینکه در آن مقطع نه تنها دولت بلکه همه مردم در سراسر کشور به صحنه دفاع مقدس آمدند گفت: شما شهدا ، رزمندگان و نقش بسیج را ببینید، در سراسرکشور همه به جبهه ها آمدند.

رئیس جمهور افزود: اینکه عملیات ما به جای تشریح در مراکز نظامی، در مساجد ، نماز جمعه‌ها، رادیو و تلویزیون ، مطبوعات و رسانه‌ها تشریح شود نشان داد جنگ ما کاملاً یک جنگ مردمی بود و همه به صحنه نبرد آمدند.

آقای روحانی اضافه کرد: دفاع مقدس متعلق به امام، ملت و متعلق به همه رزمندگان است ، سپاه، ارتش، نیروی های انتظامی ، مردم ، عشایر ، همه در صحنه دفاع مقدس آمدند، چه آنهایی که اکثریت قاطع با عرق و انگیزه دینی و یا استثنائا با عرق ملی آمدند ، هیچ فرقی ندارد آنهایی که این رسالت و وظیفه حفاظت از کشور را بر عهده گرفتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
روح الله
-
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
۰
۰
اقای روحانی دمت گرم كه مرگ بر امریكا گفتی//مرگ بر امریكای لعنتی شغال
رضا شكوهی
-
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
۰
۰
امریكا برای گسترش تروریسم برنامه ریزی بلند مدت دارد . امریكا به 50 ایالت راضی نیست انها میخواهند به تمام دنیا حكومت كنند.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها