تیتانیوم از خاص‌ترین و کاربردی‌ترین فلزات در صنایع پیشرفته محسوب می‌شود که حالا ردپای آن را در صنعت خودروسازی هم می‌بینیم. این فلز گرانقیمت بوده و به همین دلیل استفاده از آن در خودرو بیشتر شبیه یک رویاست. حالا خبر خوشحال‌کننده این است که چنین رؤیایی رنگ واقعیت به خود گرفته است.
کد خبر: ۹۳۷۹۰۸
تکرارنشدنی استثنایی دنیای خودرو از جنس تیتانیوم

خانه طراحی آیکونا (Icona) که فقط هفت سال از پایه‌ریزی آن می‌گذرد، طرح خلاقانه خودرویی از تیتانیوم را ارائه کرده که می‌تواند به انقلابی دیدنی در صنعت خودروسازی جهان تبدیل شود. این استودیوی طراحی ایتالیایی که از معدود نمونه‌های باقیمانده این کشور محسوب شده و اکنون نیز در شانگ‌های چین به فعالیت خود ادامه می‌دهد، محصول خلاقانه‌ای از تیتانیوم ارائه کرده که با قیمتی خیره‌کننده به فروش می‌رسد: چیزی حدود 78/2 میلیون دلار. یعنی حدود 9 میلیارد و 820 میلیون تومان!

این قیمت نجومی معمولا برای محصولات غول‌هایی مثل بوگاتی، پاگانی و کوئینسگ در نظر گرفته می‌شود. اما ولکانو (Vulcano) به عنوان نخستین خودروی تیتانیومی جهان اگرچه به یک استودیوی طراحی نوپا و ناشناخته تعلق دارد، آنچنان جلب توجه کرده که اکنون در معتبرترین نشریات خودرویی جهان خودنمایی می‌کند.

این خودرو در نوع خود در دنیا بی‌نظیر است و استودیوی آیکونا نیز اعلام کرده ولکانو خودرویی تکرارنشدنی است. مهندسانی که در این پروژه حضور داشته اند بیش از ده هزار ساعت زمان صرف ساخت چنین خودروی تمام دست‌سازی کرده‌اند.

نخستین بار این خودرو در سال 92 و در جریان برگزاری نمایشگاه خودروی شانگهای به دنیا معرفی شد که البته آن زمان نمونه ساخته‌شده آن از آلومینیوم و مواد کامپوزیتی به نمایش گذاشته شده بود. دو سال بعد یعنی در سال 94، استودیو آیکونا اعلام کرد نسخه تیتانیومی این محصول را ساخته و حالا خبر می‌رسد برای فروش آماده شده است.

در این خودروی استثنایی از موتور سوپرشارژ 6/2 لیتری هشت سیلندری استفاده شده که در شورولت کوروت مدل ZR1 به کار گرفته شده است.

قدرت نهایی این خودرو در نوع خود حیرت‌انگیز است. بدون شک 670 اسب بخار قدرت در نوع خود دستاوردی مهم محسوب می‌شود. صفر تا صد این خودرو نیز بسیار امیدوارکننده است. ولکانو در این زمینه رکود 2/8 ثانیه‌ای بر جای گذاشته و جالب این که 354 کیلومتر بر ساعت حداکثر سرعت دارد!

تایرهای جلویی 20 اینچی و عقبی 21 اینچی است که آنها را شرکت قدیمی و معتبر «پیرلی» ساخته است. طراحان این خودرو نمایشگر 12/3 اینچی دیجیتالی برای آن در نظر گرفته‌اند که تمام اطلاعات مورد نیاز راننده و سرنشینان را در اختیار آنها قرار می‌دهد. همچنین تبلت مخصوص لمسی نیز در مرکز داشبورد تعبیه شده که برای تکمیل امکانات دیجیتالی خودرو کافی به نظر می‌رسد.

صندلی این خودروی تیتانیومی نیز از فیبر کربنی ساخته شده تا نه تنها وزن کمی داشته باشد که برای اولین بار محصولی با طول عمر زیاد در یکی از متفاوت ترین خودروهای جهان نصب شده باشد. قرار است این خودرو در نمایشگاه ویژه Salon Privé Concours d’Elégance که از 11 تا 13 شهریور در بریتانیا برگزار می‌شود، در معرض دید علاقه‌مندان گذاشته شود.

منبع: motorauthority.com

مترجم: مهدی پیرگزی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها