سومین پل بزرگ تنگه‌ بسفر در استانبول به نام «یاووز سلطان سلیم» گشایش می‌یابد. این پل که عریض‌ترین پل معلق جهان است، ۷۳ متر از سطح دریا ارتفاع دارد و قاره‌ی اروپا و آسیا را با یکدیگر مربوط می‌سازد.
کد خبر: ۹۳۷۷۴۱
بهره‌برداری از عریض‌ترین پل معلق جهان در استانبول +عکس

به گزارش جام جم آنلاین، بهره‌برداری از سومین پل معلق استانبول بر روی تنگه‌ بسفر، روز جمعه آغاز شد.

در میانه‌ این پل که ۵۹ متر عرض دارد، برای عبور قطار‌های سریع‌السیر نیز دو خط ویژه در نظر گرفته شده است.

یکی از ستون‌های پل در منطقه‌ آسیایی استانبول و دیگری در منطقه‌ی اروپایی آن قرار دارد. این ستون‌ها با ارتفاع ۳۲۰ متر، مرتفع‌ترین مخروط‌های ایمنی پل‌های جهان به‌شمار می‌روند.

کار ساخت پل معلق بسفر در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۲ و به منظور ایجاد سهولت در تردد خودروها، به ویژه کامیون‌های سنگین، و کاهش بار ترافیک استانبول آغاز شده است.

گفته می‌شود که با گشایش پل «یاووز سلطان سلیم»، یک تا دو ساعت از بار ترافیک روزانه‌ شهر کاسته می‌شود. هم‌زمان با بهره‌برداری از پل، اتوبانی به طول یک صد کیلومتر نیز گشایش می‌یابد.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، در این رابطه می‌گوید: «در آینده در مرکز استانبول دیگر کامیونی عبور نخواهد کرد. چون این کامیون‌ها پس از این باید از سومین پل بزرگ تنگه‌ بسفر استفاده کنند.»

کارشناسان ولی معتقدند که با گشایش پل، از تردد کامیون ‌در مرکز شهر که اغلب برای ارسال و انتقال کالا صورت می‌گیرد، کاسته نخواهد شد.

احداث پل یاووز سلطان سلیم همواره با اعتراضات و انتقادهای انجمن‌های حامی حفظ محیط زیست همراه بوده است.

این نهادها از این که برای ساخت اتوبان نزدیک پل، درختان جنگل‌های شمال استانبول قطع شده‌اند، اجرای این پروژه را آسیبی جبران‌ناپذیر به ریه‌ استانبول ارزیابی کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
یه تورك ایرانی
-
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
۰
۰
یاشاسین اردوغان
كاش مسئولین ما هم ذره ای اقدامات اون رو تو كشور ما انجام میدادن

نیازمندی ها