رئیس سازمان بهزیستی

2800 زن از «خودکشی» منصرف شدند

رئیس سازمان بهزیستی کشور بر لزوم گسترش اورژانس اجتماعی تاکید و ابراز کرد: تا کنون 2800 زن با بهره‌مندی از مشاوره اجتماعی از خودکشی منصرف شده‌اند.
کد خبر: ۹۳۷۴۶۱
2800 زن از «خودکشی» منصرف شدند

‌به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی پیش از ظهر جمعه(5 شهریور) در جشن واگذاری ۷۳۵ مسکن به مددجویان تحت پوشش بهزیستی استان البرز که با حضور وزیر کار در باشگاه میلاد کرج برگزار شد، با بیان اینکه پیشگیری از شیوع آسیب‌های اجتماعی و معلولیت و همچنین ارائه خدمات استاندارد توانبخشی جزو اهداف سازمان بهزیستی است، اظهارکرد: به همت ۲۲ هزار نیروی توانمند سازمان بهزیستی و در راستای پیشگیری از آسیب اجتماعی اقدامات خوبی انجام شده است.

وی از اجباری شدن غربالگری ژنتیک سخن به میان آورد و گفت: متاسفانه سالانه ۲۵ تا ۳۰ هزار کودک معلول در کشور متولد می شود لذا سه استان به عنوان پایلوت برای اجرایی کردن غربالگری ژنتیک در دستور کار قرار گرفته‌اند.

این مسئول با بیان اینکه با تمام موسسات علمی برتر دنیا تفاهم‌نامه‌ای برای استفاده از آخرین تکنولوژی به منظور بازگردانی معلولان منعقد کرده‌ایم، افزود: تمام معلولان باید از تجهیزات توانبخشی کشور استفاده کنند.

محسنی بندپی در ادامه به آمار کودکان بازمانده از تحصیل استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر چهار هزار کودک بازمانده از تحصیل در استان وجود دارد که با تلاش‌های صورت گرفته 400 کودک به چرخه تحصیل بازگشته‌اند.

رئیس سازمان بهزیستی با تاکید بر بهره‌گیری بیش از پیش از ظرفیت خیرین اظهار کرد: مداخلات به‌هنگام اجتماعی و تشویق در راستای استفاده از ظرفیت خیرین از اهمیت زیادی برخوردار است؛ چرا که سازمان بهزیستی به تنهایی قادر به پاسخگویی همه نیازها نیست.

وی در پایان بر لزوم گسترش اورژانس اجتماعی تاکید و ابراز کرد: تا کنون 2800 زن با بهره‌مندی از مشاوره اجتماعی از خودکشی منصرف شده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها