دانشمندان فضایی توانسته اند سیاره ای مشابه کره زمین را در نزدیک ترین فاصله با منظومه شمسی، شناسایی و کشف کنند.
کشف سیاره ای شبیه زمین در منظومه ای دیگر/ در سیاره جدید احتمالا آب یافت می شود

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، شبکه تلویزیونی یورونیوز و سی ان ان روز پنجشنبه گزارش دادند: دانشمندان علم نجوم توانسته اند این سیاره که حالتی صخره ای و شبیه به کره زمین دارد را پیرامون خورشیدی به نام «پروکسیما قنطوروس» (Proxima Centaur) که نزدیک ترین خورشید به خورشید منظومه شمسی در کیهان محسوب می شود، کشف کنند.

بنابراین گزارش این سیاره جدید که «پروکسیما بی» (Proxima B) نامگذاری شده، در فاصله و مداری از ستاره پروکسیما قنطوروس قرار دارد که احتمال وجود آب بصورت مایع در آن می رود.

آنسگار رینر (Ansgar Reiners) ستاره شناس درمورد این اکتشاف گفت که دمای این سیاره با توجه به فاصله ای که از این خورشید (ستاره) دارد ، این امر را ممکن می سازد که آب به شکل مایع بر روی آن وجود داشته باشد.

سیاره پروکسیما بی در فاصله 4.2 سال نوری و یا 40 تریلیون کیلومتری زمین قرار دارد.

درهمین حال ستاره پروکسیما قنطوروس که جزئی از سامانه ستاره ای آلفا قنطورس به شمار می رود، ستاره ای سرخ رنگ بوده که در فاصله 4.2 سال نوری از زمین و نزدیک ترین ستاره به خورشید و در صورت فلکی قنطورس واقع است. این ستاره در سال 1915 و توسط رابرت اینز، رئیس رصدخانه ملی آفریقای جنوبی کشف شد.