جشنواره ملی «کباب بناب» با حضور مقامات استانی و منطقه‌ای در روزهای پنجم تا هفتم شهریور ماه در محل پارک ملت شهرستان بناب برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۹۳۶۸۵۹
مسابقه‌ «کباب‌پزی» در بناب

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از تسنیم، دومین جشنواره ملی «کباب بناب» بر اساس تصمیم ستاد برگزاری، با همکاری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، شهرداری و شورای اسلامی شهرستان بناب و اتاق اصناف و اتحادیه کباب‌پزان در روزهای پنجم تا هفتم شهریور ماه در محل پارک ملت این شهرستان برگزار خواهد شد.

با توجه به ظرفیت بالای این شهرستان در صنعت غذا به دلیل پخت کباب بناب و طی پیگیریهای صورت گرفته و تلاش مسئولین شهرستانی و استانی در طول دو سال اخیر، در سال گذشته شیوه پخت کباب بناب در فهرست آثار ناملموس فرهنگی به ثبت رسید که این امر بخودی خود بطور حتم با توجه به نقش غذا در سبد مسافر قابلیت بالایی به عنوان بخشی از صنعت گردشگری در جذب گردشگران و در نتیجه درآمدزایی و اشتغال خواهد داشت.

در این جشنواره عرضه کباب سنتی بناب توسط کباب پزان برتر شهرستان با تخفیفات ویژه برای گردشگران و مسافران خواهد بود.

در طول برگزاری غرفه‌هایی برای معرفی توانمندی‌های منطقه در زمینه تولید و عرضه صنایع دستی و سوغاتی و همچنین برنامه‌های متنوع فرهنگی شامل اجرای موسیقی و نمایش‌های متنوع، برپایی غرفه نقاشی و برنامه‌های ورزشی به ویژه دوچرخه سواری شهرستان در نظر گرفته شده است.

غرفه‌های عرضه محصولات تا چند روز بعد از جشنواره دایر و در صورت استقبال مردم همانند سال گذشته زمان برگزاری این جشنواره تمدید خواهد شد.

گفتنی است؛ اولین جشنواره ملی کباب بناب که با حضور دکتر سلطانی‌فر، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افتتاح شده بود مورد استقبال بی نظیر مردم قرار گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها