۳۰ هزارتن برنج و ۱۰۱ هزار گوشی طی ۵ ماه کشف شد

جزئیات تازه از پرونده بزرگ قاچاق در کشور

رئیس اتحادیه لوازم خانگی درباره جمع آوری لوازم خانگی قاچاق و بدون برگه فروش از مهرماه ، به عرضه کنندگان اخطار قطعی داد.
کد خبر: ۹۳۶۴۶۸
جمع آوری لوازم خانگی قاچاق و بدون برگه فروش از مهرماه

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، محمد طحان پور عرضه کالای قاچاق را در فروشگاه های بدون پروانه اعلام کرد و افزود :برخی واحدهای صنفی به دلیل ناآگاهی با استفاده از برگ سبز ، کالاهای وارداتی را عرضه می کنند که از ابتدای مهرماه جلوی این رویه نیز گرفته می شود.

وی ارائه برگه فروش برای خرید و فروش کالارا الزام دانست و گفت : از ابتدای مهرماه کالاهایی که فقط دارای برگ سبز است نیز از بازار جمع آوری می شود.

طحان پور با اشاره به همکاری اتحادیه لوازم خانگی با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و سازمان تعزیرات برای برخورد با عرضه کالای قاچاق در سطح بازار ادامه داد : در اخطار اول ؛ عرضه کننده کالای قاچاق دو برابر قیمت کالا جریمه می شود ، بار دوم 4 برابر و بار سوم نیز شش برابر قیمت کالا ، جریمه و همچنین واحد صنفی پلمپ می شود.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی جمع آوری کالای قاچاق را کمک به مردم اعلام و تصریح کرد ‌: در این طرح کالاهایی که از طریق مردم به صورت جزئی از شهرهای مرزی وارد و به فروشگاه ها تحویل داده می شود نیز قاچاق ، محسوب و جمع آوری می شود.

وی واحدهای پروانه دار در این بخش را 1600 واحد صنفی اعلام کرد و افزود: 400 واحد صنفی نیز بدون پروانه فعالیت می کنند که برخی از این واحدها در مرحله تشکیل پرونده قرار دارد.

طحان پور با اشاره به اینکه بیشترین حجم قاچاق در بخش لوازم خانگی کوچک مانند چرخ گوشت و آبمیوه گیری است ، ادامه داد : اکثر کالاهای قاچاق با برندهای معروف ، ساخت چین است در حالی که لوازم خانگی تولید داخل بسیار قابل اطمینان بوده و از کیفیت بالایی برخوردار است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها