رئیس مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به ابزارهای نظارتی مجلس شورای اسلامی گفت: قانون اساسی قدرت زیادی به نمایندگان داده است تا بتوانند از طریق نطق میان دستور، تذکر، سوال، تحقیق و تفحص و استیضاح بر قوه مجریه نظارت کنند.
کد خبر: ۹۳۶۴۲۷
اگر مجلس نظارت می کرد شاهد حقوق‌های نجومی نبودیم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی شورای نگهبان، آیت الله احمد جنتی در دیدار با استاندار گیلان و مجمع نمایندگان این استان، تصریح کرد: اگر نظارت مجلس بر دولت، درست اعمال می‌شد؛ شاهد حقوق‌های نجومی، اعطای وام‌هایی با شرایط ساده و... به برخی مدیران نبودیم.

دبیر شورای نگهبان با اشاره به آمارهایی از وضع نابسامان گمرک، قاچاق کالا، ورشکستگی تولیدکنندگان داخلی و در نتیجه افزایش بیکاری و تحمیل آسیب‌های معیشتی و اجتماعی به خانواده‌های اقشار محروم اظهار داشت: چه کسی جز مجلس می تواند جلوی این مشکلات بایستد. باید مجلس بتواند از حداکثر اختیاراتی که قانون اساسی برای اعمال نظارت بر دولت به قوه مقننه داده است، استفاده کند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی را به توجه بیشتر به رهنمودهای مقام معظم رهبری دعوت کرد و با اشاره به تأکید معظم له بر «انقلابی بودن» و روشنگری درباره «فتنه‌گران» تصریح کرد: متأسفانه عده‌ای از عناصر فعال فتنه که عزم خود را برای براندازی نظام جزم کرده بودند، در مناصب مختلف قرار گرفتند و باید مجلس با روحیه انقلابی آنها را شناسایی و با آنها برخورد کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
رضا
-
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
۰
۰
افرین حرف حساب زدی مشكل این نماینده هایی هستند كه به وقتش فقط سكوت می كنند مثل زمانی كه دلار روزانه قیمتش بالا میرفت
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها