مدیرکل تعزیرات حکومتی استان البرز خبر داد:

توقیف یک دستگاه خودروی میلیاردی قاچاق +عکس

وزیر صنعت در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما:

خودرو قابل قاچاق نیست

وزیر صنعت، معدن و تجارت: خودرو کالای قاچاقی نیست و آتش زدن آن به عنوان قاچاق، منظور نبوده است.
کد خبر: ۹۳۶۳۰۰
خودرو قابل قاچاق نیست

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صدا و سیما، محمدرضا نعمت زاده در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما وجود قاچاق از نوع خودرو را انکار کرد و گفت: اساساً خودرو قابل قاچاق نیست چون که از طریق گمرکات وارد کشور می شود و اگر استثنایی هم باشد از طریق مرز است و آن هم دیگر پلاک ندارد و مشخص می شود.

محمدرضا نعمت زاده افزود: تجارت باید با روش درست خود صورت گیرد نه اینکه قاچاق باشد و به تولید لطمه بزند.

وی وجود مرزهای طولانی در شرق و غرب و همچنین سواحل جنوبی و مسائل امنیتی و اقتصادی همسایگان ایران را در وجود قاچاق کالا مؤثر دانست و گفت: یکی از نقاطی که از طریق آن قاچاق صورت می گیرد مناطق آزاد است و ما در این باره بررسی هایی صورت داده و گزارشی هم ارائه کرده ایم اما اگر مناطق آزاد به درستی عمل کند، حمایت خواهد شد.

نعمت زاده تصریح کرد: توصیه ما نیز به مناطق آزاد حمایت از تولید و صادرات است حتی در دیگر کشورها نیز این گونه اقدام می شود، به عنوان نمونه ژاپن در مناطق آزاد آمریکا اقدام به تولید می کند.

وی در پاسخ به این پرسش که به واحدهای تولیدی متوسط و کوچک تا کنون چه میزان تسهیلات پرداخت شده است؟ تصریح کرد: تا کنون سه هزار واحد تولیدی از تسهیلات مصوب به میزان کامل و یا بخشی از آن استفاده کرده اند و تا پایان شهریور همة‌ هفت هزار واحد تولیدی از این تسهیلات بهره مند خواهند شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در مجموع 80 هزار واحد کوچک و متوسط در کشور داریم که طبق برنامه ریزی ها تا پایان شهریور به 10 درصد از آنها که مشکل اصلی شان کمبود نقدینگی است تسهیلات پرداخت می شود تا موجب رونق تولید و اشتغال شود که در این باره قسمت نظارتی ایجاد کردیم تا به نتیجه مورد نظر برسد، بر همین اساس پیش بینی می کنیم 95 درصد این واحدها فعال شوند.

نعمت زاده با بیان اینکه تا کنون 3.6 میلیارد ریال سرمایه گذاری خارجی در قالب 125 طرح صورت گرفته است،گفت: از این میزان 50 طرح به تولید منجر شده و عمده سرمایه گذاری ها بر روی مصالح ساختمانی، کالاهای مصرفی و تجهیزات صنعتی و ماشین آلات سنگین و صنایع معدنی است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: صادرات غیرنفتی ایران به خارج در چهار ماه نخست امسال 21 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

نعمت زاده در پاسخ به این پرسش که از کیفیت کالای داخل رضایت دارید؟ افزود: از کیفیت محصولات ایرانی راضی هستم اما همچنان باید تلاش کنیم تا بهتر شویم چرا که ما قدرت و توان بیشتری برای بهبود تولیدات داخلی داریم.

وی گفت: ما حتی قبل از تحریم به فرانسه و آلمان قطعات خودرو صادر می کردیم بنابراین معتقدم با حمایت از تولید داخل می توان هم به توان داخل افزود و هم صادرات را افزایش داد.

نعمت زاده در پاسخ به این پرسش که چه میزان از کالاهای ایرانی استفاده می کنید؟ گفت: کت، شلوار و کفشم ایرانی است و همیشه تعصب کالای ایرانی داشتم اما در منزل بعضی کالاها ایرانی و بعضی خارجی است چرا که در آنجا همسر حاکم است و گاهی اختلاف نظر در خرید پیش می آید.

وی درباره آخرین وضعیت کارت های اعتباری برای خرید کالای ایرانی نیز تصریح کرد: تا کنون 60 هزار کارت صادر و 400 میلیارد تومان نیز از محل کارت ها اجناس خریداری شده است البته سازمان مدیریت و برنامه ریزی شرایط را در این کارت برای خرید سخت کرده بود و ما از آقای نوبخت درخواست کردیم که شرایط باید آسان شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین افزود: امروز نیز تفاهمی صورت گرفت تا بر اساس آن به خریداران فرش های دستباف ایرانی 10 میلیون تومان تسهیلات با اقساط سه ساله پرداخت شود.

نعمت زاده اشاره ای به تفاهمات و قراردادهای در حال امضا با شرکت های خودروساز خارجی کرد و گفت: عمده مذاکرات با شرکت های اروپایی و ژاپنی بوده است و به علت شرایطی که ما متفاوت تر از گذشته گذاشته ایم، اندکی امضای قراردادها زمان می برد.

وی در توضیح بیشتر افزود: طرف های خارجی باید در همکاری برای تولید خودرو 40 درصد ساخت را در ابتدا به داخل و رفته رفته 80 درصد ساخت را به تولید توان تولید داخلی بسپارند و علاوه بر آن رفته رفته تولیدات داخل به خارج صادر شود چرا که منطقه ما بازار بسیار خوبی برای تولیدات خواهد بود.

نعمت زاده همچنین تصریح کرد: پژو 2008 نیز در اوایل اسفند وارد بازار خواهد شد که حداقل 40 درصد آن ساخت داخل است، علاوه بر آن، قرارداد با سیتروئن نیز حداکثر طی دو ماه به امضا می رسد.

وی افزود: در امضای قرارداد با طرف های مقابل یک قرارداد مادر و دهها قرارداد فرعی درباره خدمات پس از فروش و انتقال فناوری منعقد می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
امید
-
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
۰
۰
یك نفر فقط حرف میزنه
من همون موقع كه گفت نخریدن خودرو یعنی خیانت !!! بی ادبه باید اخراج می شد
خودش سهام دار هزار تا شركت !!!
123
-
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
۰
۰
اخییییییییییییییییییییی چطور قابل قاچاق نیست ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها