رئیس قوه قضاییه با تبریک فرارسیدن هفته دولت، پایبندی به آرمان ها و ارزش های انقلابی و الهی و حفظ استقلال، عزت و کرامت جمهوری اسلامی ایران در کنار تلاش برای رفع مشکلات مردم را از مهمترین وظایف دولت دانست و خواستار رعایت انصاف در نقد عملکرد دولت شد.
کد خبر: ۹۳۶۰۸۰
نباید بنا را بر تخریب دولت گذاشت/قصور پزشکی قابل اغماض نیست

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، آیت الله آملی لاریجانی هفته دولت را فرصتی مغتنم برای ارزیابی کارنامه دولت، تشکر از زحمات رئیس جمهور و وزرا و بیان کاستی ها و مشکلات در قالب نقدهای سازنده برای اصلاح امور دانست و گفت: هفته دولت یادآور پایبندی بزرگان و پیشگامانی همچون شهید رجایی و شهید باهنر به ارزش های الهی و انقلابی است و همه دولتمردان باید با تعهد نسبت به ارزش های انقلاب، این ارزش ها را پاس بدارند.

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه مسئولیت در جمهوری اسلامی ایران وسیله‌ ای برای خدمت کردن است افزود: مسئولان قوا و مدیران رده های پایین تر اگر گمان کنند که مسئولیت ها فرصتی برای توجه به امور دنیوی است معلوم می شود که آرمان های انقلاب را نشناخته اند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه نباید به هر بهانه ای بنا را بر تخریب دولت گذاشت گفت: باید به همه منتقدین گوشزد شود که در نقد عملکرد دولت، زحمات و تلاش های دولتمردان نیز در جای خود دیده شود.

رئیس دستگاه قضا خدمت رسانی به مردم در جمهوری اسلامی ایران را محدود در چارچوب وظایف و مسئولیت ها ندانست و با تاکید بر اینکه همه مسئولان باید هر آنچه در توان دارند و نه آنچه در قانون برایشان تعریف شده است؛ در خدمت به مردم به کار بگیرند، گفت: توقع این است که همه ما مسئولان فراتر از میزان تکلیف های قانونی از خودمان و وقت و توانمان برای باز کردن گره مشکلات کشور و مردم مایه بگذاریم و خدمت به مردم را با پرهیز از مباحث حاشیه ای عبادت بدانیم.

آملی لاریجانی به فراخوان برگزاری همایشی در تهران و شرط گذاری مجریان خارجی این همایش برای عدم حضور افراد حاضر در لیست تحریم‌ ها اشاره کرد و گفت: مسئولان اجرایی کشور باید در قبال شرکت های خارجی که ادعا کرده اند مسئولان و افرادی که تحریم شده اند حق ورود به این همایش را ندارند قاطعانه برخورد کنند و در برابر آنها منفعل نباشند.

رئیس دستگاه قضا با تاکید بر ضرورت حفظ عزت و کرامت جمهوری اسلامی ایران در مراودات بین المللی تاکید کرد: اینگونه سخنان توهین به یک ملت است و مسئولان ذی ربط باید به شدت با آن برخورد کنند و البته اگر چنین مواردی تکرار شود دستور رسیدگی و برخورد خواهم داد.

آیت الله آملی لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرارسیدن روز پزشک و تاکید بر حساسیت شغل پزشکی و لزوم توجه به زحمات پزشکان گفت: پزشکان محترم به دلیل اینکه با جان مردم و سلامتی آنها در ارتباط هستند مسئولیت بسیار سنگینی بر دوش دارند و در این راستا توجه به اخلاق پزشکی بسیار مهم و ضروری است.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به اینکه متاسفانه برخی گزارش ها از قصور و تقصیر برخی پزشکان در انجام وظایف حکایت دارد تصریح کرد: دستگاه قضایی در این دوره تمام آنچه را که در چارچوب قانون لازم بود تا پزشکی در اثر قصور و تقصیر به زندان نیافتد؛ انجام داده است اما در عین حال نمی‌شود از برخی قصورها و تقصیرها در انجام امور پزشکی که موجب ضرر و زیان به مراجعان و بیماران می‌شود چشم پوشی کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها