منتخب مردم بستک در مجلس خبر داد:

زلزله «بستک» بدون خسارت/ نوسازی لازم است

نماینده منتخب مردم «بستک» در مجلس گفت: زلزله ظهر امروز که شهرستان «بستک» در استان هرمزگان را لرزاند خسارت مالی و جانی نداشته است با این حال نوسازی بافت‌های فرسوده باید در اولویت قرار گیرد.
کد خبر: ۹۳۵۵۱۰
زلزله «بستک» بدون خسارت/ نوسازی لازم است

خالد زمزم‌نژاد در گفتگو با خبرنگار جام جم آنلاین اظهار داشت: زلزله 4.8 ریشتری که ظهر امروز شهرستان «بستک» واقع در غرب استان هرمزگان را لرزاند، فاقد هر گونه خسارت بوده است و در صورت وقوع هر گونه مشکل اطلاع رسانی خواهد شد.

وی افزود: شهرستان بستک و استان هرمزگان روی گسل زلزله واقع شده و در گذشته مردم حوادث مشابه را تجربه کرده‌اند. خوشبختانه با همکاری هلال احمر و مردم شهرها و استان‌های همجوار مشکلات موجود برطرف شده است.

منتخب مردم بستک، لنگه و پارسیان با اشاره مشکل عدم نظارت بر ساخت‌ و سازهای منطقه تصریح کرد: خساراتی که بر اثر وقوع زلزله های گذشته به استان هرمزگان و شهرستان بستک وارد شد به طور خاص در بافت‌های قدیمی و ساختمان‌هایی بود که بدون اصول مهندسی و نظارت شهرداری ساخته شدند.

به اعتقاد زمزم‌نژاد برای جلوگیری و کاهش خسارت احتمالی زلزله و سایر حوادث مترقبه باید ساختمان‌ها استاندارد ساخته شوند و از ساخت و ساز روی گسل‌ها خودداری شود. ضمن این که بنیاد مسکن و شهرداری‌ها نظارت کافی بر ساخت و سازهای درون شهری به خصوص اماکن عمومی اعمال نمایند.

گفتنی است؛ زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 4.8 ریشتر ظهر امروز شهرستان بستک در غرب استان هرمزگان را لرزاند. شدت این زمین‌لرزه به گونه‌ای بود که بسیاری از مردم بستک از خانه‌های خود خارج شدند و این زمین لرزه در جناج و بندرچارک و روستاهای اطراف آن نیز احساس شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
reza
-
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
۰
۰
خدا رو شكر به خیر گذشت. با این ساختمان های فرسوده فقط باید دعا كنیم!
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها