رییس جمهور در مراسم روز صنعت دفاعی:

ورود اس 300 به ایران یک کلمه رمز برای دنیاست

رییس‌ جمهور، روحیه ایمان، جهاد و باور به توانایی ها را اساس پیروزی و اقتدار ایران اسلامی خواند و با تاکید بر ضرورت تلاش خستگی ناپذیر در مسیر خودکفایی و کاستن فاصله کشور با صنعت دنیا ، گفت: ساخت موتور توربوجت ملی، گام بزرگ کشور در صنعت هوایی است.
کد خبر: ۹۳۵۴۴۶
ورود اس 300 به ایران یک کلمه رمز برای دنیاست

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری،حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز یکشنبه در مراسم روز صنعت دفاعی، با تبریک این روز به همه دست‌اندرکاران و تلاشگران این صنعت ،اظهارداشت: باید با تلاش مضاعف در مسیر خودکفایی، فاصله ما با صنعت دنیا هر روز کمتر شود. بی تردید سرعت در انجام امور برای ما اهمیت دارد چرا که دنیا منتظر حرکت و رسیدن ما نمی‌ماند و در چنین شرایطی گاهی یک همکاری و یا طرحی جدید می‌تواند به کار ما شتاب بخشد.

وی با اشاره به رونمایی از نخستین موتور توربوجت ملی، آن را نشان از برداشتن گام‌های مهم در صنعت دفاعی کشور دانست و گفت: در شرایطی که با تلاش و همت در مسیر پیشرفت و توسعه کشور به قدرت و توانمندی رسیدیم، آنگاه خرید تجهیزات از جمله موتور هواپیما از دیگران نیز هیچ عیبی ندارد.

روحانی با اشاره به اینکه دولت هیچگاه نسبت به صنایع دفاعی و نیروهای مسلح بی‌تفاوت نبوده و اعتبارات و بودجه دفاعی کشور امسال در مقایسه با سال 92 بیش از دو برابر شده است، گفت: این نشان می‌دهد که دولت در همه سختی‌ها، نیروهای مسلح و توانمندی‌های دفاعی را در اولویت قرار می‌دهد. ما اگر قادر هستیم در میز مذاکره برابر قدرت‌ها بنشینیم، بخاطر وحدت ملی و یکپارچگی ملت، رهبری شجاع و نیروهای مسلح قدرتمند و اقتصادی توانمند است.

رییس‌ جمهور با اشاره به اینکه سال گذشته کشورهای صادر کننده نفت، به واسطه کاهش بهای جهانی این محصول با مشکلات اقتصادی فراوانی مواجه و مجبور به استقراض شدند، گفت: در آن شرایط جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری بود که با قدرت توانست با همه تغییراتی که در قیمت نفت، بوجود آمد، طی یکسال گذشته هم رشد اقتصادی داشته باشد و هم روند کاهنده تورم را ادامه دهد.

وی افزود: رشد اقتصادی ایران امسال به 4.4 دهم درصد رسیده و هدف ما تا پایان سال دستیابی به رشد 5 درصدی است.

روحانی با اشاره به اولین نامه خود به رهبر معظم انقلاب اسلامی در ارتباط با سامانه اس 300 ، گفت: امروز ورود سامانه اس300 به کشور، یک کلمه رمز برای دنیا است که نشان می‌دهد در این شرایط ما می‌توانیم سلاح مورد نیاز خود را بخریم، بسازیم و بفروشیم و قدم‌های ما در این راستا بسیار مؤثر بوده است.

رییس‌ جمهور با اشاره به اینکه امروز در بخش‌های مختلف هوایی، زمینی، دریایی و پدافندی صنعت دفاعی از جمله ساخت پهپادها و موشک‌های پیشرفته، دستاوردهای خوبی داشته‌ایم، افزود: البته ما معمولاً در کشور برای انجام هر کاری با فراز و نشیب‌هایی مواجه هستیم و تا همه قانع شده و قبول کنند، مدت زمان زیادی طول می‌کشد.

وی با تأکید بر اینکه دولت به کمک‌ها و حمایت‌های خود از صنعت دفاعی کشور، ادامه می‌دهد و ملت نیز به تلاش تلاشگران این عرصه، ارج می‌نهد، گفت: اقدامات صنعت دفاعی کشور، مردم را شاد و دلگرم و ثبات و امنیت را در کشور بیشتر می‌کند.

رییس‌ جمهور تأکید کرد: پیام ما به همسایگانمان این است که قدرت دفاعی و توانمندی ما به ضرر آنها نیست. ما به نفع مسلمان‌ها تلاش می‌کنیم و امیدواریم یکی دو کشوری که مسیر نادرستی را انتخاب کرده و فکر می‌کنند با هرج و مرج‌طلبی در منطقه و با ابزار قرار دادن تروریست‌ها به نقطه‌ و تفوقی می‌رسند به اشتباه خودشان پی ببرند و آنها هم برگردند.

وی خاطرنشان کرد: اینکه توانستیم به جهانیان ثابت کنیم بر مبنای فتوای رهبری، ساخت، انبار و بکارگیری سلاح اتمی را نامشروع دانسته و به آن عمل می‌کنیم، نشان داد که ملت ایران ملتی راستگو و صادق است.

رییس‌ جمهور افزود: بازدید آمانو از پارچین یک بازدید تاریخی در راستای حل و فصل مسأله حقوقی، جمهوری اسلامی ایران بود که با تلاش همه حقوقدانان، صاحبنظران و تلاشگران این عرصه به انجام رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
نوذر
-
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
۰
۰
پیام رمز ورود اس 300 اینست كه ایران با روسیه متحد شده و وارد بلوك شرق جدید شده است.....
خسرو
-
۰۴:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
۰
۰
همیشه ایرانی و همیشه ایران

نیازمندی ها