فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: شهریور ماه در ۴۰۰ نقطه از استان اصفهان تمام باغ تالارهایی که مجوز ندارد، پلمب خواهد شد و پس از ۳۰ روز سفره باغ تالارها از اصفهان برچیده خواهد شد.
کد خبر: ۹۳۵۳۷۴
سفره باغ تالارهای اصفهان برچیده می‌شود

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از مهر، سردار عبدالرضا آقاخانی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در مرداد ماه مبارزه با کانون‌های بحران جرم در استان اصفهان در دستور کار قرار داشته است، اظهار داشت: در این راستا پس از سه ماه کارهای عملیاتی و شناسایی کانون‌های جرم انجام شد و در ۷۲ ساعت گذشته عملیات دستگیری محکومین غائب و فراری، اراذل و اوباش و مجرمان فراموش نیز دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه این عملیات با هماهنگی دستگاه قضایی اجرایی شده است، افزود: نتیجه این عملیات که توسط تیم مجرب پلیس آگاهی استان اصفهان اجرایی شد، دستگیری ۱۵۳ نفر مجرم بود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه ۲۶ نفر از این مجرمان محکومان فراری بوده اند، تصریح کرد: حبس آنها بین سه تا شش سال بوده است.

وی با بیان اینکه ۳۰ نفر از این افراد نیز سارق، کیف قاپ و زورگیر بوده اند، گفت: تعداد ۱۷ نفر از متهمین فراموش شده نیز در این عملیات دستگیر شده اند.

شناسایی ۷۳ کانون جرم در اصفهان

سردار آقاخانی اضافه کرد: ۷۳ نفر از این افراد نیز اراذل و اوباش مناطق جرم خیز اصفهان بوده اند.

وی بیان داشت: در نتیجه اجرای این طرح ۷۳ کانون جرم شناسایی، ۵۰ قبضه انواع سلاح سرد و مقدار زیادی اموال مسروقه کشف شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در خصوص کشفیات این عملیات نیز گفت: کالاهای مکشوفه در این طرح شامل ۶۰۰ گوشی تلفن همراه، مهرهای جعلی، دستگاه های ماهواره، ۵۰۰ میلیون ریال وسایل منزل ، ۲۰۰ میلیون ریال لوازم داخل خودرو و سایر اموال مسروقه به ارزش ۲۵۰ میلیون ریال هستند.

وی از افزایش کشفیات کالای قاچاق در پنج ماهه اول نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: کشفیات کالای قاچاق به ارزش بیش از پنج میلیارد ریال ، ۶۰۰ درصد و کالای قاچاق بیش از یک میلیارد ریال، ۸۳ درصد افزایش داشته است.

سردار آقاخانی با اشاره به اینکه در پنج ماهه نخست سال جاری سرقت به عنف با ۸.۶ درصد کاهش روبو بوده است، افزود: در مجموع کشفیات نیز با افزایش سه درصدی روبرو بودیم.

انهدام ۴۵ باند شبکه‌‌ای و حرفه‌ای

وی در ادامه با اشاره به منهدم کردن ۴۵ باند حرفه ای و شبکه ای در استان اصفهان طی پنج ماه اخیر اظهار داشت: یک هزار و ۷۵۰ نفر متهم طی پنج ماهه اول امسال دستگیر و ۳۳۰ دستگاه خودرو از آنها توقیف شده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه فردا مراسم امحای کالاهای قاچاق در استان اصفهان برگزار می‌شود، گفت: همچنین باید توجه داشت که از این پس امحای مواد مخدر نیز در استان اصفهان انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه باغ تالارها جزو هیچ صنفی محسوب نمی شود، گفت: این اماکن بدون در نظر گرفته شدن شرایط منظور شده در صنف نسبت به برگزاری مراسمات اقدام می کنند و مرتکب جرایم مختلفی می شوند.

سردار آقاخانی با اشاره به اینکه در شهریور ماه در ۴۰۰ نقطه از استان اصفهان تمام باغ تالارهایی که مجوز ندارد، پلمب خواهد شد، اضافه کرد: پس از ۳۰ روز سفره باغ تالارها از اصفهان برچیده خواهد شد.

وی برخورد با اصناف عرضه کننده پوشاک غیرمتعارف را از دیگر برنامه های در دستور کار پلیس اماکن و امنیت اخلاقی استان اصفهان در شهریورماه دانست و افزود: تاکنون با چندین واحد صنفی در این زمینه برخورد شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها