نوبخت: تاکنون 13 نفر از مدیران دولتی عزل شده‌اند

استرداد 2 میلیارد تومان از پرداخت‌‌های ناعادلانه

رییس سازمان برنامه و بودجه شناسایی 1000 مدیری که حقوق نامتعارف دریافت می‌کردند را تایید نکرد و گفت که هیچ کسی در این‌باره به قوه قضاییه نرفت چرا که حقوق‌ها غیرمتعارف بود اما غیرقانونی نبود.
کد خبر: ۹۳۵۳۳۸
نوبخت: شناسایی1000 حقوق نامتعارف کذب است/ پرداخت‌ها غیرقانونی نبود

به گزارش جام جم آنلاین وبه نقل ازایسنا، محمدباقر نوبخت که به منظور تشریح عملکرد دولت در آستانه هفته دولت در یک برنامه تلویزیونی سخن می‌گفت در رابطه با نظام‌های پرداخت و همچنین ماجرای فیش‌های حقوقی توضیحاتی ارائه کرد.

وی با اشاره به برخی اعداد و ارقام مبنی بر اینکه 1000 نفر شناسایی شدند که حقوق غیرمتعارف دریافت می‌کرده‌اند گفت: این تعداد کاملا غلط است چرا که 1000 نفر مورد بررسی قرار گرفتند که از این تعداد فقط 3 درصد حقوق نامتعارف داشتند نه اینکه تمامی آن‌ها حقوق‌های خارج از عرف دریافت کنند.

نوبخت با بیان اینکه افرادی که حقوق نامتعارف داشتند عمدتا مربوط به بنگاه‌های اقتصادی بودند و با مجوز ماده 17 قانون مدیریت خدمات کشوری به این کار مبادرت می‌کردند، تاکید کرد: این در حالی است که به گفته دستگاه‌های نظارتی هیچ‌یک از این افراد به قوه قضاییه نمی‌روند چرا که حقوق‌ها با اینکه غیرمتعارف بود اما براساس قانون پرداخت می‌شد.

وی با اشاره به اقداماتی که دولت در رابطه با فیش‌های حقوقی انجام داد، عنوان کرد: بلافاصله بررسی‌های لازم را انجام داده و متوجه شدیم مصوبات خاصی وجود دارد که امکان افزایش حقوق و ایجاد چنین پرداخت‌هایی را فراهم آورده است.

نوبخت در پاسخ به این سوال که آیا دولت تا پیش از رسانه‌ای شدن این حقوق‌ها نسبت به آن آگاه نبود، گفت: قطعا اگر زودتر آگاهی حاصل می‌شد زودتر هم اقدام می‌کردیم. وی این را هم گفت که 13 نفر در رابطه با فیش‌های حقوقی تحت عنوان استعفا و یا عزل برکنار شدند و بلافاصله شورای حقوق و دستمزد مصوباتی را گذراند که براساس آن در حال حاضر هیچ‌یک از افراد سیاسی و تحت هیچ شرایطی حقوق بیش از 10 میلیون تومان دریافت نمی کنند حتی برای بنگاه‌های اقتصادی هم حقوق‌ها نمی تواند بیش از 18 میلیون و 900 هزار تومان باشد.

نوبخت با بیان اینکه ما از همان ابتدا خودمان تاکید داشتیم که نظام پرداخت‌ موجود عادلانه نیست، گفت: باید اشاره کرد که از 244 هزار میلیارد تومان منابع عمومی دولت حدود 197 هزار میلیارد تومان بابت حقوق و هزینه‌های جاری خرج می‌شود بنابراین با توجه به اینکه رقم هنگفتی پرداخت می‌کنیم باید روال به گونه‌ای باشد که رضایت کارکنان را نیز جلب کند.

وی افزود: برای سال جاری و در چهار ماهه اول حدود 5 هزار و 500 میلیارد تومان برای ترمیم حقوق‌ها پرداخته‌ایم اما باید دید که در این رابطه تا چه اندازه رضایتمندی ایجاد شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۶
شلغم ایرانی
-
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
۰
۰
خوش بحالت
با چه اعتماد بنفسی دروغ میگی
سسهیل
-
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
۰
۰
بد بخت روحانی نمی دونه كه این مشایی دولت یازدهم داره زمینش می زنه
محمود
-
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
بدبخت كسانی هستند كه نمی تونند رای مردم راتحمل كنند وهمش نظر خودشون رو بعنوان نظر مردم اعلام میكنن
دانشجو
-
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
۰
۰
در مورد حقوق نا متعارف برای من چند نكته ابهام دارد 1 آیا مدارك تحصیلی باید محاسبه شود 2 آیا مسولیت یك اداره بزرگ برای آن فرد باید در نظر گرفته شود و 3 آیا ساعت كاری هم باید در نظر گرفته شود كه افرادی ساعت اداری خاتمه میابد اداره را ترك میكنند وهمین مدیران تا نیمه های شب كار میكنند .خانمها و آقایان خوابند آنها هنوز كار میكنند به چه قیمتی به آنچه برایش جان است كه بدست نمی آید .كمی باید انصاف داشت خدا را در نظر داشت ما مسلمان هستیم و به ایمان پایبند در قبال تشكر چه بلوا ها كه نكردیم حق را نباید پایمال كرد
اشكان
-
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
۰
۰
جناب اقای نوبخت پس این فیشهای میلیونی كاركنان بانكها و.....درست بوده این حقوق ما بقیه كارمندان اشنباه است
مهدی
-
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
راست میگه قانونی دولت می خواسته حقوق بگیرن بعد كه رسانه ای شد و پای برخی بستگان رده بالای دولت وسط اومد چاره ای نبود كه جلوش گرفته بشه.فكر كنید ایشان میگه ما خبر نداشتیم 1000 نفر 100 میلیونی حقوق میگیرن بعد فهمیدیم در بخشنامه ها خودمون اجازه داده بودیم.
كارمند
-
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
۰
۰
آقای نوبخت به خودتان زحمت ندهید مردم می دانند كه مشكلی وجود ندارد چون مسئولین این را میخواهند شما زورتان فقط به كارمندا و كارگرای بیچاره می رسد الان آمدند روی فوق العاده ویژه ما كارمندان دست گذاشتند و گفتند باید حذف بشه روی اضافه كارها طور دیگه ای دست گذاشتن و بیمه آن را حذف كردید. معلوم نیست كارمندی كه 20الی 25سال از اضافه كارش بیمه كسر شده پولش چی میشه ؟ بالاخره مشكل حقوق های نجومی باید از جایی جبران بشه و تقاصشو باید كارمندان محترم و بدبخت پس بدهند .ما شما مسئولین را درك می كنیم
بی طرف
-
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
۰
۰
آره همه پرداخت هاتون قانونی بوده. تو راست گویی برادر! خخخخخ
همی
-
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
۰
۰
آقای نوبخت انگار دارد وضعیت مردم ژاپن را می گوید نه ایران.
علی تهرانی
-
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
۰
۰
باسلام:حقوقهای بالای ده ملیونی هم غیرمتعارف است.این حقوقها باید به كسانی پرداخت شود كه شبانه روز وبصورت گمنام امنیت من وشماراباجان شیرینشان هدیه میدهند.
مهدی
-
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
۰
۰
آقا كلا ببخشید كه به مدیران محترم گیر دادن. ما كارمندا چرا اینقدر زیاد می گیریم؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
-
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
۰
۰
تور خدا از خواب غفلت بیدار بشید پیدا كنید پرتغال فروش را
رضا
-
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
۰
۰
شما چطور از پرداختهای نجومی آگاه نبودید در حالیكه برای قطع یارانه خانوارها از اموال و دارایی های
آنان خبر دار هستید آیا با عقل و منطق جور درمی آید ؟









ا
برای وطنم
-
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
۰
۰
باسمه تعالی
بخشی از نامه امام علی علیه السلام به مالك اشتر
در كار كارگزارانت ‌بنگر و پس از آزمایش به كارشان برگمار، نه به سبب دوستی باآنها.و بی‌مشورت دیگران به كارشان مگمار، زیرا به رای خود كار كردن و از دیگران‌مشورت نخواستن، گونه‌ای از ستم و خیانت است.كارگزاران شایسته را در میان‌گروهی بجوی كه اهل تجربت و حیا هستند و از خاندانهای صالح، آنها كه در اسلام‌سابقه‌ای دیرین دارند.اینان به اخلاق شایسته‌ترند و آبرویشان محفوظتر است و ازطمعكاری بیشتر رویگردان‌اند و در عواقب كارها بیشتر می‌نگرند. در ارزاقشان بیفزای، زیرا فراوانی ارزاق، آنان را بر اصلاح خود نیرو دهد و ازدست اندازی به مالی كه در تصرف دارند، باز می‌دارد.و نیز برای آنها حجت است، اگر فرمانت را مخالفت كنند یا در امانت تو‌خللی پدید آورند.پس در كارهایشان تفقدكن و كاوش نمای و جاسوسانی از مردم راستگوی و وفادار به خود بر آنان بگمار.

زیرا مراقبت نهانی تو در كارهایشان آنان را به رعایت امانت و مدارا در حق رعیت‌وامی‌دارد.و بنگر تا یاران كارگزارانت تو را به خیانت نیالایند.هر گاه یكی از ایشان‌دست‌به خیانت گشود و اخبار جاسوسان در نزد تو به خیانت او گرد آمد و همه بدان‌گواهی دادند، همین خبرها تو را بس بود.باید به سبب خیانتی كه كرده تنش را به ‌تنبیه بیازاری و از كاری كه كرده است، بازخواست نمایی.سپس، خوار و ذلیلش‌سازی و مهر خیانت‌بر او زنی و ننگ تهمت را بر گردنش آویزی.
همی
-
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
۰
۰
بازم مقصر احمدی نژاده . از جنگ بدر به این ور هر چی مشكل هست به خاطر كارهای احمدی نژاده. فقط احمدی نژاد مقصره همین .... واقعا كه
روح الله
-
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
۰
۰
شد یكبار عذر خواهی كنید .

نیازمندی ها