ماشین های سنگین بدون راننده از آ‌نچه تصور می کنید به شما نزدیک ترند !

غول‌های هوشمند در راه جاده‌ها

نسل جدید خودروهای خودران به پیشرفته‌ترین سیستم‌های هدایت خودکار، پارک هوشمند و برقراری ارتباط منطقی با چراغ‌های راهنمایی و رانندگی مجهز می‌شوند.
کد خبر: ۹۳۵۰۰۴
خودروهای خودران، مطمئن‌تر از قبل

این روزها خبرهای زیادی درباره ایلان ماسک و یکی از دو شرکت خبرسازش یعنی تسلاموتورز به گوش می‌رسد. همان قدر که اسپیس ایکس در فضا غوغا به پا می‌کند، اینجا و روی زمین، خبرهای جالب توجهی از تسلاموتورز و دستاوردهای این شرکت به گوش می‌رسد.

اخیرا اطلاعاتی درباره به کارگیری نوعی سیستم جدید در خودروهای خودران تسلا به بیرون درز کرده که مورد توجه کارشناسان قرار گرفته است. این فناوری جدید، نسخه دوم سیستم ناوبری خودکار ویژه خودروهای خودران نام دارد که در محصولات جدید تسلا به کار گرفته شده و شامل فرمان هوشمند، پارک خودکار و کنترل کروز آگاه از وضعیت ترافیکی می‌شود. مجموع این سه فناوری هوشمند در قالب نسخه دوم اتوپایلوت برای نسل جدید خودروهای تسلا در نظر گرفته شده است.

در نسخه جدید، شاهد به کارگیری حسگرهای بیشتری هستیم. همچنین سخت‌افزار جدیدی به کار گرفته شده که در آن، واحدهای راداری بیشتری فعال بوده و در نتیجه تمام بخش‌های خودرو ازجمله زوایای مختلف آن که همواره به عنوان نقاط کور در نظر گرفته می‌شود، در تیررس قرار می‌گیرد. حالا این امید ایجاد شده که تمام محیط اطراف خودرو و نه فقط قسمت جلوی آن با سیستم کنترل هوشمند خودروی خودران ثبت و ضبط شود. تسلا موتورز حتی به نصب دوربین سوم جدیدی در قسمت جلوی خودرو فکر می‌کند تا ضریب دقت کنترل کروز آن را ارتقا بخشد.

آنچه از خبرهای اخیر درباره نوآوری تسلا در خودروهای خودرانش به گوش می‌رسد، این است که مهندسان این شرکت روی حسگر ویژه‌ای کار می‌کنند که ضریب دقت رانندگی خودکار خودروهای تسلا موتورز را به سطح 3 و حتی سطح 4 خواهد رساند و این اتفاقی است که در آینده نزدیک روی خواهد داد، اما این اعداد به چه معنا هستند؟

پیشتر گزارشی تحلیلی در این زمینه منتشر شده بود که نشان داد در رانندگی خودکار محدود (سطح 3)، راننده می‌تواند کنترل کامل تمام عملکردهای اصلی ایمنی خودرو را تحت شرایط ترافیکی یا محیطی بخصوصی به سیستم کنترل هوشمند واگذار کند.

کارشناسان به این نکته مهم اشاره می‌کنند که سیستم Autopilot در خودروهای خودران به این معنا نیست که با خودروی کاملا خودرانی سر و کار داریم. اینجا صحبت از سطح بعدی کنترل کروز است که طی آن، خودرو به طور خودکار شتاب گرفته یا از شدت شتابش می‌کاهد. این در حالی است که اهرم را برای یک بار بکشیم. اگر این اهرم برای دو مرتبه متوالی کشیده شود،کنترل فرمان نیز در اختیار سیستم کنترل هوشمند خودرو قرار می‌گیرد.

تسلا موتورز و در رأس آن، ایلان ماسک ماجراجو برنامه‌های زیادی برای توسعه خودروهای خودران تدارک دیده است. او چشم‌اندازی را در نظر گرفته که طی آن، خودروهای خودران تسلا تا سال 2019 به طور کامل خودران خواهند بود. به همین علت تسلا و مهندسانش سال پر کاری پیش رو دارند. آنها به کارگیری نسخه جدید فناوری اتوپایلوت را در برنامه‌های آزمایشی بدقت زیر نظر قرار می‌دهند تا هرگونه نقص در عملکرد آن را شناسایی و حذف کنند.

مترجم: مهدی پیرگزی

منبع: techxplore.com

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها