وزارت دفاع آمریکا خطاب به حکام عربستان؛

چک سفید امضا برای حمایت از حمله به یمن نداده ایم

پایگاه خبری اخبارالساعه امارات امروز شنبه به نقل از بیانیه وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) خطاب به آل سعود نوشت: حمایت مشورتی ما از ائتلاف حمله به یمن به رهبری عربستان خیلی ضعیف است و به شکل 'چک سفید امضا' نیست.
کد خبر: ۹۳۴۹۷۰
چک سفید امضا برای حمایت از حمله به یمن نداده ایم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، این پایگاه خبری، بیانیه وزارت دفاع آمریکا درباره عربستان را به مثابه سیلی به صورت ائتلاف سعودی متجاوز به یمن توصیف کرد و افزود: اخباری نیز در زمینه فراخواندن مستشاران نظامی آمریکایی از عربستان شنیده شده است.

براساس این خبر، آدام استامپ سخنگوی رسمی پنتاگون گفته است: حتی اگر ما در دفاع از سرزمین عربستان به آنها کمک کنیم دلیل بر این نیست که نسبت به جنگ این کشور علیه یمن ابراز نگرانی نکنیم.

وی افزود: ما در گفت وگوهای خود با مقامات عربستانی به آنها گوشزد کرده ایم که می بایست برای به حداقل رساندن خسارت و تلفات مردم یمن تلاش کنند.

اخبارالساعه نوشت: خبرگزاری رویترز نیز پیش از این به نقل از یکی از مسوولان ارتش آمریکا که نام وی را ذکر نکرده نوشته است که واشنگتن برخی از مستشاران نظامی خود را که برای هماهنگی عملیات های هوایی و بمباران یمن به این کشور اعزام شده بودند را از این کشور بازگردانده و تعداد آنها را به شدت کاهش داده است.

این پایگاه نوشت: بیانیه پنتاگون پس از آن منتشر می شود که پزشکان بدون مرز، کارکنان خود را از شش بیمارستان در شمال یمن بعد از اینکه هدف بمباران سعودی ها قرار گرفت و 19 تن کشته شدند، خارج کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها